AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Er du enslig, bor du med barn, voksne barn eller andre medboere? Hvor ofte vasker du badegulvet? Dusjen? Hvor ofte drar du frem dusjkabinett og vasker/tørker støv under/bak? Vinduer? Lister? (støvtørker) Anonymkode: fd628...44f
Hensatt Skrevet 4. april 2023 #2 Skrevet 4. april 2023 Badet grundig en gang i måneden (f.eks dusj og gulv) Overflatisk en gang i uken (do, vask og speil) Vinduene en gang i året. Kanskje to i stuen. Støvtørker en til to ganger i måneden. Gulvene blir støvsugd to ganger i uken og vasket en gang i måneden eller før besøk/selskap.
starken Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 Bor sammen med ei venninne Badegulvet vasker vi hver uke sammen med andre gulv i huset. Vi har bodd her siden desember og har aldri tatt fram dusjkabinett for å vaske bak/under der. Det kommer jeg antakeligvis aldri til å gjør heller da både vaskemaskin og tørketrommel må fram for å få flyttet på dusjen. Har aldri vasket over vinduer. Men nå som sola begynner å titte fram så ser jeg at det trengs. Vasker over synlige lister når jeg tar ukesvasken, men gidder ikke trekke fram møbler for å komme til listene bak de.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 Bor på ca 80kvm med samboer og en liten hund. Daglig: tørker over kjøkkenbenk etter matlaging og oppvask, tørker også over spisebord og salongbord. Koster gulvet i gangen hvor det samler seg hundegård, løv og bøss utenifra. Ukentlig: bad (vasker toalett, vask, dusj, gulv og støvtørker), vasker kjøkkenet, støvsuger og vasker alle gulv, støvtørker alle rom. Vinduer vaskes utvendig og innvendig en gang i året, på våren. Kanskje innvendig et par ganger i året i tillegg ved behov. Lister, speil, lamper (vi har glasspendler), glass i vitrineskap, støvtørking oppå høye skap o.l gjøres etter behov, når jeg synes det trengs. Blir noen ganger i året sikkert. Tar det gjerne hvis jeg ser under vanlig vasking at nå er det på tide. Anonymkode: c21a1...22b
Gjest Warrior Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 (endret) Bor alene og vasker alle gulvene hver 2.uke og støvsuger den uka jeg ikke vasker. Dusjen av og til grundig. Skyller jo alltid godt etter jeg har dusjet. Vinduer sjelden. Lister, aldri😂. Tørker sjelden støv ellers også fordi det er så dritkjedelig! Jeg hater husarbeid. Endret 4. april 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Bad vaskes ukentlig ellers vasker jeg når jeg har tid og lyst. Litt ekstra til jul,påske og hvis jeg får besøk. Ellers får folk tåle litt støv i krokene, jeg har altfor stort hus og for dårlig helse til å holde det perfekt. Anonymkode: c98ee...fe0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #7 Skrevet 6. april 2023 Rekkehus med to voksne og to barn her. Vasker vinduer 1-2 ganger i året. Har robotstøvsuger som kjører hver dag, så går jeg over gulvene en dag i uka med engangsvåtmopp. Skifter på senga annenhver helg. Overflatevask på begge bad (do, vask og gulv) en gang i uka, og vasker dusjen grundigere annenhver uke. Kjøkkenbenkene og kjøkkenbord må vaskes hver dag😜 Anonymkode: a6c08...ef5
atropos Skrevet 6. april 2023 #8 Skrevet 6. april 2023 (endret) To voksne, tre barn, en hund og katt. vasker badet hver dag. Særlig toalett og vask. Gulvet et par ganger i uka. Vi har dusjhjørne, så drar ikke frem noe. Vaskehjelpen vasker dusjdørene når hun kommer, så hver 14. dag. Hun tar lister også. Vinduer vasker jeg ca 4 ganger i året. Endret 6. april 2023 av atropos
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #9 Skrevet 6. april 2023 To voksne. Vi vasker badet en gang i uka, men vi skyller av i dusjen når vi har dusjet. Bruker nal på veggen og på dusjdørene. Servanten tørkes over etter hvert bruk. Men vasker skikkelig en gang i uka, det samme med øvrige rom. Inkl støvtørking. Støvsuger hver dag, møbler en gang i uka. Vasker gulv en gang i uka. Vinduene derimot, de taes to ganger i året. Anonymkode: 74dea...409
Gunillapersson Skrevet 6. april 2023 #10 Skrevet 6. april 2023 Jeg er 27 år alene mor til en baby på 10 mnd, l leilighet på 90 kvm. Jeg tar alle overflater kjøkkenbenken, vasken på badet støvsuger hver dag både gulv og sofa eller tar på robotstøvsuger hver dag jeg triller tur. Vasker alle gulv 1 gang i uken untatt gulvet på soverommet. Vasker dusjdøren 1 gang i uken, vasker toalettet 2 ganger i uken. Tørker støv 1 gang i uken, vasker kjøleskapet 2 ganger i måneden. Vasker utpå skaper og sorterer og tørker over inni skaper og skuffer 1 gang i måneden. Skifter sengetøy hver 2 uke. Vasker kjøkkenvifta mi for fett ved å legge den i et liten balje med oppvasktablett hver 2 måned. Renser oppvaskmasking og vaskemaskin med middel hver 2 måned. Jeg elsker å sortere og holde det fint å rent hele tiden jeg da😆 når jeg først får fri fra baby er det første jeg gjør er å rydde vaske og sorterer og finpusser og finner nye måter å få det til å se ekstra fint ut synes det er så tilfredsstillende og koseligt! 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #11 Skrevet 6. april 2023 Enslig, bor i leilighet. Badet vaskes hver uke, tørker av vasken nesten hver dag. Tørker støv annenhver uke, for da vanner jeg alle plantene skikkelig og må flytte på dem uansett. støvsuger to ganger i uken (robot). Med unntak av kjøkkengulvet vasker jeg ikke så ofte gulvet i resten av leiligheten, men fjerner flekker om det kommer noen. Vasker vinduer 2 ganger i året. Anonymkode: d4a7a...e73
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #12 Skrevet 6. april 2023 Vi er to voksne og to små barn. Vi har dusjbadekar, som vaskes hver uke før barna bader. Badegulvet vaskes kanskje en gang i måneden, men vaskes flekkvis ved behov. Gulvet ved doen vaskes to ganger i uken. Dusjbadekaret dras frem 1-2 ganger i året. Det er ingen som krabber eller slikker bak der, så det er ikke en prioritet. Lister støvtørkes/suges ca hver måned, avhengig av hvor de er. På soverommene kan det ta flere måneder mellom hver gang. Vinduer vaskes ca to ganger i året. Spesielt utsatte vinduer vaskes lett over oftere for å få bort fingermerker. Anonymkode: f76f5...754
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #13 Skrevet 6. april 2023 Vinduer: ca 2 ganger i året Badegulvet, badekar og vasken: en gang i uka Gulv generelt: robotstøvsugeren vasker og støvsuger hver ettermiddag. Jeg vasker med mopp en gang i uka. Går over lister og trappen også da.. Toalettrom to ganger i uka. Bytter håndkle til håndvask hver kveld. Mann, kone, 3 barn og en hund. Anonymkode: 5f195...158
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #14 Skrevet 6. april 2023 To voksne som holder det jevnt rent/ryddig; Badegulv; hver uke Dusj; hver uke. Men grundig nedvask med dampvasker og fugeimpregnering to ganger i året. Drar frem badekar (frittstående) ca hver måned Vinduer; hver vår og hver høst Lister; ukentlig, tar runden i hele huset med støvkost og tar da alt av overflater. Anonymkode: 2d5bc...40f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Skrevet 6. april 2023 2 voksne i stor, gammel enebolig med 2 etasjer pluss innredet loft og kjeller. 2 bad, 4 stuer, 5 soverom, kjøkken, og gang m/trapp. Hovedbadet vaskes 2 ganger i uka, speil og vask tørkes av hver dag. Har ikke badekar eller dusjkabinett, dusjforheng vaskes en gang i måneden. Bruker dampmopp på gulvet til vanlig, men ca en gang i året er det ned på kne og skure fugene. Det andre badet vaskes når vi venter overnattingsgjester og etter at gjestene har reist. Vinduer vaskes når det er nødvendig, 2-3 ganger i året (oftere på kjøkkenet). Tørker støv av lister når jeg ser at det er nødvendig, ca en gang i måneden. Ellers går robotstøvsuger 2-3 ganger i uka. Støvsuger sofa, stoler, senger osv en gang i måneden. Kjøkkengulvet og gulvet i gangen vaskes en gang i uka, i stua en gang i måneden, og på soverommene tror jeg ikke at jeg har vasket med vann siden vi flyttet inn (bruker tørrmopp av og til for å ta det støvsugeren ikke klarer). Anonymkode: 0b730...fca
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #17 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 16.35): Er du enslig, bor du med barn, voksne barn eller andre medboere? Hvor ofte vasker du badegulvet? Dusjen? Hvor ofte drar du frem dusjkabinett og vasker/tørker støv under/bak? Vinduer? Lister? (støvtørker) Anonymkode: fd628...44f To voksne, ingen barn Baderomsgulvet vaskes en gang pr uke Hater å vaske dusjdørene så det kan fort gå et par uker mellom hver gang. Har ikke dusjkabinett Vinduet vaskes ca 1 gang hver tredje mnd Lister vaskes ca 1 gang hver 14. dag Ellers så rydder/vasker/støvtørker jeg ett eller annet i huset 1-2 ganger pr uke. Anonymkode: 15696...e38
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 Bor med to tenåringsbarn og hund, Vasker skikkelig hver torsdag, kjøkken, bad , stue, soverom etc. Tørker støv ca 2 ganger pr.uke, robot støvsuger tar runden daglig. Pusser vinduer hver annen måned i måneder det er plussgrader ute. Men har det aldri rotete så slipper rydding, all klesvask ryddes vekk etter vask, oppvask settes i maskin og den tømmes når den er ferdig. Så har alltid hatt det strøkent hjemme, trives best slik Anonymkode: 7badf...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 Maskinfører skrev (2 timer siden): Enslig vasker aldri 😄 Har du noen som vasker for deg da eller gir du blaffen i huslige sysler? Anonymkode: 74dea...409 1
Maskinfører Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du noen som vasker for deg da eller gir du blaffen i huslige sysler? Anonymkode: 74dea...409 Gir vel egentlig blaffen i dette har iallfall ikke fått noe dårligere helse ut av dette heller er aldri sjuk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå