Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra jobben min, den er lite utviklende og ekstremt stressende.  Har nå fått tilbud om ny jobb som virker spennende, det er også dagjobb(turnus nå) Men må da gå ned til 510 000 i året…(ferdig forhandlet) Det er en nedgang på nesten 100k. Typ kontorjobb.

Hadde du gjort det? Vi har sånn sett råd til det, men det vil jo merkes i måneden. Spesielt med matvarepriser og alt. Fordelen med turnus har også vært at jeg har hatt mye tid til barna på morgen og etter skolen, og litt alenetid på dagen før kveldsvakt.

Noen tanker? 

Anonymkode: dbefd...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det. Angrer ikke et sekund på at jeg ikke lenger jobber turnus. Plutselig har jeg tid til å gå all inn i hobbyer og gsr mye mer tid med barna. 

AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (Akkurat nå):

Jeg har gjort det. Angrer ikke et sekund på at jeg ikke lenger jobber turnus. Plutselig har jeg tid til å gå all inn i hobbyer og gsr mye mer tid med barna. 

Gikk det greit å gå ned i lønn? Måtte du ned mye? Det føles bare litt bakvendt å bytte jobb for å gå ned i lønn. Og 510k er jo en god del under medianlønn. Men så er det den trivselen da…

Anonymkode: dbefd...e5f

Skrevet

Det gikk greit. I hverdagen har vi samme forbruk som før, men feriebudsjettet er kraftig redusert. Det som er kjipt er at jeg ikke har mulighet til å tjene noe ekstra med å jobbe ekstravakter,  det kunne jeg i gamle jobben. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det dersom jeg hadde råd. Men, siden jeg er aleneforsørger har jeg ikke mulighet til å klare meg økonomisk med dag jobb i mitt yrke. Heldigvis legger lederen min til rette turnus med kveldsvakter og Helge jobbing når barna er hos faren. 

Men, jeg elsker fri dager og all tid til husarbeid og praktisk før kveldsvakt kl 15, samtidig er kveldsvakter på jobb mye roligere enn dagvakter, så jeg sliter meg ikke ut .. den største fordelen blir vel å ha fri på røde dager og slikt, jeg jobber i helse og jobber i år 17 Mai dagvakt, og Julaften kveld, det er kjipt men godt betalt og ekstra kos på jobben da .. Det finnes fordeler og ulemper med begge deler vil jeg påstå. 

Anonymkode: d8c40...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...