Akryl Skrevet 4. april 2023 #1 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg skjønner at man blir forelsket i ny partner og vil dele livet med vedkommende. Men når man begynner å dele livet så handler jo det meste bare om stress, tilpasse seg bonusbarn, mye organisering. Like greit å være singel? 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #2 Del Skrevet 4. april 2023 Bonusbarn helvete? Jeg er veldig glad at min bonusmamma ikke tenker dette om meg og at jeg fikk en god og trygg oppvekst sammen med henne og min far. Er det slik du tenker om det så er det jo ikke nødvendig å finne seg en person med barn? Anonymkode: da10b...411 6 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 4. april 2023 #3 Del Skrevet 4. april 2023 Har aldri opplevd barn som brysomme. Dersom du syns at barn er en byrde bør du fortsette som enslig og barnløs, Akryl. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Del Skrevet 4. april 2023 Akryl skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner at man blir forelsket i ny partner og vil dele livet med vedkommende. Men når man begynner å dele livet så handler jo det meste bare om stress, tilpasse seg bonusbarn, mye organisering. Like greit å være singel? Helt enig. Ja, det er like greit å være singel så derfor har jeg valgt det. Anonymkode: 506f7...c9a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Del Skrevet 4. april 2023 1 minutt siden, Andro said: Har aldri opplevd barn som brysomme. Dersom du syns at barn er en byrde bør du fortsette som enslig og barnløs, Akryl. Min stemor ville nok sagt det samme som du skriver. Men jeg skulle virkelig ønske hun hadde tenkt på oss som en så stor byrde at de ikke hadde flyttet sammen. Hun så ikke noe behov for å tilpasse seg den nye familien vi hadde blitt, så alle måtte tilpasse seg henne. Veldig greit for henne da... Anonymkode: 48f57...68c 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Del Skrevet 4. april 2023 Bonusbarn byr bare på utfordringer. Forstår meg ikke på de menn og kvinner som går inn i forhold med unger fra før når alternativet er så mye mindre bedre. Forstå seg på det de som vil. Anonymkode: 2223a...dc2 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 4. april 2023 #7 Del Skrevet 4. april 2023 Etter å ha flyttet fra «bonusbarnhelvete» så har jeg virkelig begynt å elske hverdagen igjen. Men skjønte jo ganske fort at dette er ikke bonusbarnhelvete men «foreldresomikkeevneråsettegrenserforsineegnebarnoglardeholdepåsomdeviloggåriforsvarnårmanprøveråkommemedinnspillhelvete» Så pass heller på hvem dere blir samboere med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #8 Del Skrevet 4. april 2023 Ikke noe problem så lenge den forelderen man flytter sammen med er en oppegående person med gode relasjoner til sine barn, tar naturlig ansvar for ungene, tar naturlig ansvar for hus og hjem, og har et bevisst forhold til oppdragelse av ungene. Og ikke minst forelder og den som flytter sammen med denne bør ha noenlunde samme holdninger til oppdragelse, verdier osv. Slike foreldre - mødre og fedre - finnes det faktisk en god del av. Da trenger det ikke blir store problemer om man har barn fra før. Jeg valgte å ikke gå inn i forhold med menn som viste tegn på å ikke ta ansvar, som ikke hadde satt gode grenser for sine barn, som ikke hadde oppdratt ungene så langt på god måte. Jeg finner bonusbarna å være en berikelse i livet som jeg er priveligert som får være med å se vokse opp og bidra til et godt hjem for alle i familien. Utfordringer er det med barn uansett om foreldrene bor sammen eller ikke, og slik vil det alltid være. Anonymkode: 0b4fe...bc9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Del Skrevet 4. april 2023 Det er ikke bonusbarna sin feil, men barnas biologiske foreldre som ikke har stilt krav til barnet og gitt det botrening. Når da en bonusmor/far som har helt andre erfaringer med barn skal leve i denne nye familien, blir det stress for vedkommende og ikke sånn som man er vant til. Det blir litt sånn som å være vant til venstrekjøring, men så må man mot sin vilje kjøre på høyresiden av veien. Anonymkode: 8d140...d44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Del Skrevet 4. april 2023 Fant meg en mann uten barn jeg, de finnes de også. 😊Hadde aldri orket bonusbarn . Anonymkode: 38afb...0ce 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 4. april 2023 #11 Del Skrevet 4. april 2023 Tja. Fikk aldri egne barn, så jeg hadde i utgangspunktet ikke sett mørkt på en tilværelse med «bonusbarn». Kjenner flere lykkelige par med barn fra tidligere forhold, så at dette alltid skal være utelukkende negativt tror jeg ikke noe på. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #12 Del Skrevet 4. april 2023 100% enig. Har prøvd dette to ganger nå, og mor er mor, og far er far. Slik vil det alltid være .. Du vil aldri bety en dritt for de/den ungen .. Jeg har vært vredens mest tålmodige skjel denne gangen, men med 0 respekt for voksne, og ingen oppdragelse, kan jeg innrømme jeg HATER ungene hans .. og, ja jeg skal gjøre det slutt med han. Kan nevne jeg har egne barn på samme alder, som har oppdragelse og kan oppføre seg blant folk. Det gjør ikke de stakkars barna hans, men oppdragelse det driver verken han eller moren deres med. Egentlig er det ikke dårlig oppdragelse heller, mistenker sterkt det er udiagnosert eller ikke utredet ADHD, men dette nekter de e å utrede «la barn vær barn» sier de. Anonymkode: ec064...6e1 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg er et bonusbarn. Jeg har mye bedre relasjon til min bonusfar enn min biologiske far. Man kan faktisk få gode relasjoner til bonusbarn, om man er en grei bonusforelder selv. Anonymkode: 0761a...344 2 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #14 Del Skrevet 4. april 2023 Akryl skrev (1 time siden): Jeg skjønner at man blir forelsket i ny partner og vil dele livet med vedkommende. Men når man begynner å dele livet så handler jo det meste bare om stress, tilpasse seg bonusbarn, mye organisering. Like greit å være singel? Er kjæreste med en mann med et voksent "barn" (21 år). Det går, fordi de kun har sporadisk kontakt og møtes kun noen timer 1-2 ganger i året. Barnet var uønsket fra hans side, og mer kontakt mellom dem ville vært uakseptabelt for meg. Vi ønsker et felles barn, og da vil forhåpentligvis kontakten hans med den uønskede sønnen bli enda sjeldnere. Anonymkode: df86a...d90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er kjæreste med en mann med et voksent "barn" (21 år). Det går, fordi de kun har sporadisk kontakt og møtes kun noen timer 1-2 ganger i året. Barnet var uønsket fra hans side, og mer kontakt mellom dem ville vært uakseptabelt for meg. Vi ønsker et felles barn, og da vil forhåpentligvis kontakten hans med den uønskede sønnen bli enda sjeldnere. Anonymkode: df86a...d90 Det var stygt skrevet. Hva er feil med hans barn da? Hvorfor har han nesten ikke kontakt med barnet sitt? Anonymkode: 8d140...d44 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var stygt skrevet. Hva er feil med hans barn da? Hvorfor har han nesten ikke kontakt med barnet sitt? Anonymkode: 8d140...d44 Han ble lurt av en dame han hverken ønsket et forhold til eller barn med. Så da må jo det ha noen konsekvenser. Hun kan ikke svindle seg til å ha han i livet sitt. Hun valgte å presse på han en uønsket unge (han bad hene ta abort), så da må hun jo regne med at han kun ønsker minimal kontakt. Anonymkode: df86a...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 4. april 2023 #17 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han ble lurt av en dame han hverken ønsket et forhold til eller barn med. Så da må jo det ha noen konsekvenser. Hun kan ikke svindle seg til å ha han i livet sitt. Hun valgte å presse på han en uønsket unge (han bad hene ta abort), så da må hun jo regne med at han kun ønsker minimal kontakt. Anonymkode: df86a...d90 For en ekkel mann. Og denne mannen liker du? Dettte må være troll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 4. april 2023 #18 Del Skrevet 4. april 2023 Det er da for faen ikke barna som er problemet - de har aldri bedt om en oppløst familie. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #19 Del Skrevet 4. april 2023 Akryl skrev (2 timer siden): Jeg skjønner at man blir forelsket i ny partner og vil dele livet med vedkommende. Men når man begynner å dele livet så handler jo det meste bare om stress, tilpasse seg bonusbarn, mye organisering. Like greit å være singel? Nei Anonymkode: c4b30...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #20 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bonusbarn byr bare på utfordringer. Forstår meg ikke på de menn og kvinner som går inn i forhold med unger fra før når alternativet er så mye mindre bedre. Forstå seg på det de som vil. Anonymkode: 2223a...dc2 Å du Skjlnner ikke folk er forskjellige ? Fantastisk med bonusbarn Anonymkode: c4b30...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå