Gå til innhold

Får man permanent bredere hofter og større føtter etter fødsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leste at man får permanent større hofter etter bekkenløsning, men også at føttene blir et skonummer større - flatere og bredere. Noen som kan bekrefte dette, og hva mer er det som forandrer seg som man ikke hører om? Blir glad for å høre andres erfaringer spesielt med tanke på permanente forandringer i underlivet, som f eks lekkasje osv.

Hilsen j26 som begynner å revurdere å bli gravid 😅

Anonymkode: 39cc7...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Større føtter? Kanskje under graviditeten hvis man hovner opp, men ikke permanent nei. Større hofter er vel litt feil begrep. Mener du bredere bekken eller bredere hofter? Har ikke målt, men er ikke blitt noe bredere sånn jeg føler det mtp klær. 

Anonymkode: 4011b...a2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofter? Det har jeg ikke hørt om. Føtter derimot, de blir noe større ja. Mens du er gravid løsner bruskene litt, og i føttene - som får så stort trykk - er det sjelden at de går helt sammen igjen.
Har ellers ikke opplevd noen store endringer i kroppen pga svangerskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Større føtter? Kanskje under graviditeten hvis man hovner opp, men ikke permanent nei. Større hofter er vel litt feil begrep. Mener du bredere bekken eller bredere hofter? Har ikke målt, men er ikke blitt noe bredere sånn jeg føler det mtp klær. 

Større pupper har jeg fått da. Og litt løsere er de. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke gått opp i skostørelse. Men jeg var sldri noe hoven heller. Hoftene er som før. Eneste som er forandret er løsere hud på magen og litt mykere pupper etter at ammingen ble avsluttet, å jeg hadde ikke melk i mer enn et par uker, så de ble ganske påvirket på kort tid. Merker ingen endring i underlivet. Måtte sy et klipp, men det grodde fint. 

Anonymkode: ff56c...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Andro said:

Hofter? Det har jeg ikke hørt om. Føtter derimot, de blir noe større ja. Mens du er gravid løsner bruskene litt, og i føttene - som får så stort trykk - er det sjelden at de går helt sammen igjen.
Har ellers ikke opplevd noen store endringer i kroppen pga svangerskap.

Føttene har jeg ikke merket, men er tydelig større over hoftene.

@ts, jeg har også blitt bredere over ribbeina, der gikk der heller aldri tilbake 

Anonymkode: e1055...c09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk ikke bredere hofter, men gikk opp fra skostr 35,5 til 36-36,5. Noe som gjør det mye enklere å få tak i sko, så helt ok.

Anonymkode: 02b2b...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 3 barn, men har ikke gått opp i skostørrelse eller buksestørrelse pga svangerskap. 

Anonymkode: 5fa6e...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk opp en ca. halv størrelse i sko og synes selv jeg ble litt videre i torsoen (under ribbena omtrent) etter det andre svangerskapet.
Skoene jeg hadde før passer fortsatt, men oppleves litt trangere.  

Mannen mener kroppen ser helt lik ut som før ungene med unntak av brystene som definitivt er blitt slappere. 
Alt i alt synes jeg at jeg har greid meg overraskende fint. Ingen strekkmerker eller påfallende store endringer. Var heldig og kom raskt tilbake i form begge gangene. Tok litt lenger tid med nummer to før magen trakk seg tilbake, ca seks uker vil jeg gjette på. 

Anonymkode: f3595...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk aldri større føtter, og det ekstra på hoftene var rent fett, (det var forøvrig synlig pga fasongen min også) så det forsvant igjen. Kroppen min ser faktisk helt lik ut som før graviditeten. 

Anonymkode: 299c5...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk ikke bredere hofter, men gikk opp fra skostr 35,5 til 36-36,5. Noe som gjør det mye enklere å få tak i sko, så helt ok.

Glemte å legge til; utseendemessig ser jeg like bra ut som før. Men føler underlivet er ødelagt, og i perioder jeg er sliten eller syk så lekker jeg dersom jeg hopper på trampoline, nyser, sklir på isen etc. Det gir veldig nedsatt livskvalitet. 

Ingen burde gidde å føde barn før man får et akseptabelt postpartum helsetilbud. Nesten alle kvinner jeg kjenner som har født sliter med lekkasjer hvis ikke de er forsiktige med hvordan de beveger seg etc. 

Man må gå privat og betale mange mange tusen kroner av egen lomme for å få hjelp…

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri hørt om større føtter. men jeg gikk opp en str i olabukser etter jeg fødte. samtidig som jeg gikk ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg leste at man får permanent større hofter etter bekkenløsning, men også at føttene blir et skonummer større - flatere og bredere. Noen som kan bekrefte dette, og hva mer er det som forandrer seg som man ikke hører om? Blir glad for å høre andres erfaringer spesielt med tanke på permanente forandringer i underlivet, som f eks lekkasje osv.

Hilsen j26 som begynner å revurdere å bli gravid 😅

Hvis du er mer opptatt av utseende enn å bære frem et barn så bør du absolutt la være.

Anonymkode: 313fc...08b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Glemte å legge til; utseendemessig ser jeg like bra ut som før. Men føler underlivet er ødelagt, og i perioder jeg er sliten eller syk så lekker jeg dersom jeg hopper på trampoline, nyser, sklir på isen etc. Det gir veldig nedsatt livskvalitet. 

Ingen burde gidde å føde barn før man får et akseptabelt postpartum helsetilbud. Nesten alle kvinner jeg kjenner som har født sliter med lekkasjer hvis ikke de er forsiktige med hvordan de beveger seg etc. 

Man må gå privat og betale mange mange tusen kroner av egen lomme for å få hjelp…

Huff. Derfor jeg er veldig redd for å bli gravid. Kan ikke se for meg at det er enkelt å rette opp i heller, for når muskulaturen i vaginaen først er blitt slapp så er det vel ikke noe helsetilbud som kan fikse dette.

Er også redd at ribbeina skal bli bredere. Det er ihvertfall ikke mulig å fikse.

😫 Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du er mer opptatt av utseende enn å bære frem et barn så bør du absolutt la være.

Anonymkode: 313fc...08b

Ser ikke problemet med å ta med denne vurderingen i avgjørelsen om å bli gravid eller ikke. Det er ikke verdens største bragd å få barn, og man står fritt til å velge «seg selv» istedenfor, uten å skjemmes over det.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skled rett inn i mine gamle Levis 501 jeans tre uker etter fødsel. Ikke noe bredere hofter her.

Sko bruker jeg fremdeles 35-36 i størrelse, ingen økning der heller som jeg har merket.

EDIT;

legger til at det er over 20 år siden jeg fødte.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du blir større i en graviditet, og kroppen din tilpasser seg all vekten. De vanlige føttene dine er ikke store nok for å kompensere for den nye vekten og for å holde balansen. Derav går mange gravide opp 1-2 størrelser i sko.

Anonymkode: beb04...75f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merket ikke noe til det. Så vi er alle ulike.

Anonymkode: 58bc8...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine føtter ble større i alle fall, permanent.. Hadde 37/38 i skostørrelse med nr 1, og er nå gravid med nr 3 og bruker strl 40.. regner med det går litt tilbake, så jeg blir en 39,5 etter graviditeten. Hoftene har ikke blitt større da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...