Gå til innhold

Ang Snapchat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns snap kan være litt irriterende enkelte ganger. Jeg legger veldig lite ut selv, både fordi jeg ikke har behov for at andre skal vite hva jeg gjør på eller hvor jeg er, men også fordi jeg har få opplevelser pga langvarig sykdom, så jeg sitter mye hjemme. Jeg har noen venner på snap som sender bilder stort sett hver eneste dag, av gåturen, middagen, utsikten, hunden sin.. og i alle ferier og høytider så sendes det mye mer, fra påskefjellet, sydenferien, grilling på stranda, skituren, soling i hytteveggen, vinglasset osv osv. Jeg kunne gjerne fått tilsendt bilder altså, men når dette er all kommunikasjon man har, så blir det for dumt. Det hadde vært så mye mer koselig hvis man skriver noen ord i tillegg, og at man skrive litt løst og fast og dermed holde kontakten på en mer personlig måte. Men den årevis-lange snap- historikken med disse jeg nevner, ser sånn ut: De sender bilde, jeg kommenterer kort eller sender en emoji. Kanskje det kommer 3-4 bilder fra meg i året, og gjennomsnittlig et bilde fra dem pr dag, oftere i ferier.

Hva tenker disse menneskene? Hva får dem til å sende bilde etter bilde, når de så godt som aldri får bilder igjen? Dette er tidligere studievenner av meg som jeg gjerne skulle hatt bedre kontakt med, men det blir jo aldri noe kommunikasjon ut av dette mønsteret? Er det forresten meningen jeg skal kommentere hver gang?

Anonymkode: 9c430...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kort fortalt  de ønsker ikke att du svarer eller noe lignende.  Holder med at du har sett  det. Er for å virke populære  . 

Anonymkode: 4c14b...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker med behov for oppmerksomhet og bekreftelse, kalles det. Jeg slettet alle slike fra min Snapchat profil.

Anonymkode: 18e40...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da ingen som hindrer deg i å kommentere på disse bildene? 

Feks, oi, den middagen så god ut, jeg skal ha XXX i dag, hvordan går det med deg?  Så kan man samtale derfra. 

Anonymkode: adcb5...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke meningen at man skal kommentere eller svare hver gang. Det er bare små øyeblikk man deler uten forventninger. Jeg sender sjelden til folk direkte, mest på story. Men forventer ikke noen svar, selv om det er hyggelig når man av og til prates litt. Det kan imidlertid bli irriterende om noen alltid svarer, særlig om det skjer etter mange timer. Da husker jeg ikke lenger hva de svarer på.

Anonymkode: 0ccab...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke meningen at man skal kommentere eller svare hver gang. Det er bare små øyeblikk man deler uten forventninger. Jeg sender sjelden til folk direkte, mest på story. Men forventer ikke noen svar, selv om det er hyggelig når man av og til prates litt. Det kan imidlertid bli irriterende om noen alltid svarer, særlig om det skjer etter mange timer. Da husker jeg ikke lenger hva de svarer på.

Anonymkode: 0ccab...960

Du syns det er irriterende at folk alltid svarer, spesielt etter mange timer? Men du tror ikke det er irriterende at det stadig kommer snapper fra deg? Hvorfor sender du snapper hvis du ikke vil ha svar? Jeg lurer oppriktig. Og tror du folk sitter klare til å svare med en gang du sender snappen? Jeg har tatt bort varsler i snappen, fordi jeg selv vil velge når jeg går inn og ser. Derfor kan jeg svare ganske sent, kanskje t.o.m neste dag noen ganger. Er det bedre om jeg lar være å svare da, tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er da ingen som hindrer deg i å kommentere på disse bildene? 

Feks, oi, den middagen så god ut, jeg skal ha XXX i dag, hvordan går det med deg?  Så kan man samtale derfra. 

Anonymkode: adcb5...e91

Det gjør jeg noen ganger, men får kanskje bare et ord tilbake, også dør det ut. Så folk er jo ikke interessert i kontakt? De ønsker bare dele øyeblikket sitt, men vil ikke ha svar? Jeg skjønner ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...