Gå til innhold

Gå over til Neytral vaskepulver og ingen tøymykner. Lukter klærne godt eller ingenting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har pga allergi i familie blitt nødt til å slutte med tøymyknere jeg synes dufter så godt. Også rådet til å gå over til Neutral vaskemiddel. Men det lukter jo ingenting av de midlene overhode. Vil klærne dufte godt når de er vasket ? Eller lukter de absolutt ingenting?

Anonymkode: 737f3...3fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De lukter ingenting , jeg er så vant til det at jeg synes andre sine klær lukter alt for mye .

Anonymkode: d6a6c...aea

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

jeg bruker  uten parfyme og skyllemiddel fra nøytral. lukter ingenting nei. 

AnonymBruker
Skrevet

De lukter ingenting. Jeg syns det er mye bedre enn "vaskemiddellukt" i klær

Anonymkode: c13c2...cc3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan ikke fordra lukten av vaskemidler og tøymyknere. 
Jeg synes egentlig at Neutral lukter litt sykehus, så har landa på Blenda sensitiv og parfymefri Comfort.
Det lukter bare rene klær, og det lukter alltid godt i seg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De vil jo ikke lukte noe nei?

Derav konseptet «uparfymert».

Parfymerte midler lukter ganske kjipt og «billig» synes jeg. 

Anonymkode: 53ec6...c26

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker blenda sensitiv. Jeg liker ikke lukten av tøymykner. 

Anonymkode: 5ef19...e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi bruker blenda sensitiv. Jeg liker ikke lukten av tøymykner. 

Anonymkode: 5ef19...e1f

Hva lukter blenda sensitiv?

AnonymBruker
Skrevet

Lukter ingenting, nei. Nå når jeg er vant til lite parfymelukt, så kan jeg ikke tenke meg hvor sterkt det luktet av klærne mine før. Kjøper brukte barneklær på Finn og de lukter alltid så sterkt. Tar 3-4 vask før de slutter å lukte.

Anonymkode: b2fb5...c8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De lukter menneske vil jeg nesten si. Klærne til barna lukter dem, den beste lukta i verden. 

Jeg synes angelmark flytende fra coop er best 

Anonymkode: d5f91...a31

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva lukter blenda sensitiv?

Det lukter egentlig bare rent, men ingen parfyme.

Jeg bruker Blenda Sensitive eller Omo sensitive vaskepulver (ikke parfymert) og samme med skyllemiddel, bruker Sensitive varianten til Comfort. Hadde aldri orket å gå med klær som ikke er brukt skyllemiddel på. Er som å gå med papp på kroppen, stivt og ubehagelig.

Anonymkode: dd155...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Vi synes klærne begynte å stinke etterhvert da vi brukte Neutral. Altså at det føltes som det ikke ble rent. 

Dette er nok ti år siden nå, så det er mulig det fungerer bedre nå. Gikk over til Blenda sensitive, som har fungert bra. 

Anonymkode: 321d6...c7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vi synes klærne begynte å stinke etterhvert da vi brukte Neutral. Altså at det føltes som det ikke ble rent. 

Dette er nok ti år siden nå, så det er mulig det fungerer bedre nå. Gikk over til Blenda sensitive, som har fungert bra. 

Alltid brukt Neutral og aldri opplevd at de stinker? Kanskje du ikke vasket på høye nok grader? Hørtes veldig rart ut

Anonymkode: 895f8...e93

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tøymykner med parfyme lukter kvalmende.

Det naturlige er parfymefritt selvfølgelig!

Anonymkode: 8e54c...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De lukter menneske vil jeg nesten si. Klærne til barna lukter dem, den beste lukta i verden. 

Jeg synes angelmark flytende fra coop er best 

Anonymkode: d5f91...a31

Vi bruker også änglamark etter at vi fikk barn. Lukter ingenting. Jeg synes det er deilig, kan ikke fordra parfymerte vaskemiddel, og spesielt ikke skyllemiddel. 

Anonymkode: 3d26c...2a8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt rart at folk er avhengig av at alt skal lukte så mye. Når jeg stikker nesa nedi tøyet som vaskes med parfymefritt vaskemiddel så lukter det jo bare tøy (tøy i seg selv har vel kanskje en mild duft) på samme måte som at vann jo smaker vann synes jeg imens andre vil si at vann smaker ingenting. 

Anonymkode: f297c...65f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter deilig av rent tøy! 

Anonymkode: b5b9e...225

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alltid brukt Neutral og aldri opplevd at de stinker? Kanskje du ikke vasket på høye nok grader? Hørtes veldig rart ut

60 på alt av sokker og undertøy, 40 på det aller meste annet. Burde jeg ha kokvasket alt, mener du? 

Som nevnt, aldri opplevd lignende med Blenda. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

60 på alt av sokker og undertøy, 40 på det aller meste annet. Burde jeg ha kokvasket alt, mener du? 

Som nevnt, aldri opplevd lignende med Blenda. 

Hvorfor svarer du så nebbete? Nei jeg mener ikke at du skulle ha kokvasket alt, men undrer meg over at klærne begynte å stinke. Har som sagt alltid vasket klærne med Neutral og aldri opplevd vond lukt, selv ikke fra treningstøy som jo har blitt svettet i. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lukter ingenting. Det beste er å venne seg av med at alt skal lukte (stinke) parfyme.

Anonymkode: 7fb49...24a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...