AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Jeg ønsker å bo i Oslo, kan tenke meg å kjøpe en 2-roms leilighet i Groruddalen en plass, noe annet har jeg ikke råd til. Har en sønn på 9 år. Hvordan er det å bo i Oslo og hvor vanskelig er det for en med 1 inntekt å kjøpe seg i Oslo? Bor og jobber som barnehagemedarbeider i Larvik.. Må samtidig bytte jobb til en bhg i Oslo. Anonymkode: 2aab4...118 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #2 Skrevet 4. april 2023 Du får en 2-roms for under 3 mill i Groruddalen. Hva du har råd til vet du vel bare selv. Anonymkode: b8619...40e 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 Hadde valgt Holmlia fremfor Groruddalen. Mye mer landlig, færre høyblokker, fin utsikt, bra turterreng, kort til stranda m.m. Anonymkode: d3d0e...705 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde valgt Holmlia fremfor Groruddalen. Mye mer landlig, færre høyblokker, fin utsikt, bra turterreng, kort til stranda m.m. Anonymkode: d3d0e...705 Enig! Men prisene er nok litt høyere på Holmlia enn Grorud. Anonymkode: 8657a...5d2
Ænema Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 hvorfor vil du ha med ungen din til oslo? jeg er oppvokst der og det er ikke noe bra sted for unger. spesielt ikke unger som er vant med å bo i mindre byer. ganske mange harde miljøer i groruddalen. 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Ingen her kan svare på hvor god råd du har... Anonymkode: 65e92...4d8 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 Jeg bor i Groruddalen og trives veldig godt, men jeg har ikke barn da. Hadde jeg hatt en sønn på 9 år så hadde jeg ikke bosatt meg her. Anonymkode: 47026...355 4 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 Du kan jo bo litt utenfor Oslo, f.eks. Ski. Det går raskere med tog Ski-Oslo enn øverst i Groruddalen-Oslo sentrum. Jeg ville aldri bosatt med i Groruddalen eller Holmlia med 9-åring. Anonymkode: c93f7...e66 5 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 Helt umulig å si. Jeg er enslig mor og kjøpte leilighet til 4.300.000 kroner i november i fjor (ikke i Oslo, men pris er pris). Men hva akkurat du har i egenkapital og lønn er det foreløpig bare du som vet 😊 Anonymkode: 1c77b...dc3 1
AprilLudgate Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 Det skal godt gjøres, og går sannsynligvis ikke om du jobber som «barnehagemedarbeider», altså da assistent? Jeg personlig ville aldri flyttet som enslig forsørger til Oslo med barn. Det blir å vokse opp med råd til absolutt ingenting om du skal basere deg på inntekt. 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 Det er inntekt som har noe å si, ikke hvor mange barn og forsørgere det er snakk om. Med "enslig mor", mener du lavtlønnet? I så fall vanskelig, men ikke umulig. Anonymkode: 56c2d...7dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 Jeg bor i Groruddalen selv, men ville ikke latt mitt barn vokse opp og gå på skole her. Hvite, norske barn er en minoritet på alle skolene i Groruddalen. Det er ikke bare et uttrykk, det er fakta og sånn det er. De etnisk norske barna blir mobbet og uthengt om de har salami på nistepakken på skolen, fordi muslimene ikke liker at man har med mat med svinekjøtt på. Jeg ville ikke tatt med min 9 åring og latt han begynne på skole i Groruddalen, nei. Anonymkode: 976aa...93c 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du kan jo bo litt utenfor Oslo, f.eks. Ski. Det går raskere med tog Ski-Oslo enn øverst i Groruddalen-Oslo sentrum. Jeg ville aldri bosatt med i Groruddalen eller Holmlia med 9-åring. Anonymkode: c93f7...e66 Hmm... du har tydeligvis ikke sjekket prisene i Ski... et er ganske samme som Oslo innenfor ring 3 Anonymkode: bdfaa...c8e 1
Ænema Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 ville ventet til ungen er myndig. da kan du bo der uten at det går ut over livet hans.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 Ænema skrev (1 time siden): hvorfor vil du ha med ungen din til oslo? jeg er oppvokst der og det er ikke noe bra sted for unger. spesielt ikke unger som er vant med å bo i mindre byer. ganske mange harde miljøer i groruddalen. Jeg skal i alle fall love deg at det ikke er bra å vokse opp på bygda. Vokste opp i suburbs utenfor Trondheim og det var et helvete. Mine barn har det definitivt bedre i Oslo enn jeg hadde det da jeg vokste opp. Anonymkode: b4898...bc4 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Skrevet 4. april 2023 Vi vet jo ingenting om din økonomi? Har du en leilighet å selge i Larvik eller mye oppspart egenkapital? Hvis ikke er det vel tvilsomt om du har råd til å kjøpe noe i Oslo. Anonymkode: 58498...7cb 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #17 Skrevet 4. april 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bor i Groruddalen selv, men ville ikke latt mitt barn vokse opp og gå på skole her. Hvite, norske barn er en minoritet på alle skolene i Groruddalen. Det er ikke bare et uttrykk, det er fakta og sånn det er. De etnisk norske barna blir mobbet og uthengt om de har salami på nistepakken på skolen, fordi muslimene ikke liker at man har med mat med svinekjøtt på. Jeg ville ikke tatt med min 9 åring og latt han begynne på skole i Groruddalen, nei. Anonymkode: 976aa...93c Hvordan vet du det om du ikke har barn og egne erfaringer? Anonymkode: 96a9b...66a 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #18 Skrevet 4. april 2023 Jeg ville ikke ha flyttet til Oslos absolutte østkant med et barn. Stakkars barn som bor sånn. Det er et tøft miljø der for barn som kommer fra fattige kår. Og du kommer inn under der når du kun har en (dårlig) inntekt. Anonymkode: b191b...62b 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #19 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan vet du det om du ikke har barn og egne erfaringer? Anonymkode: 96a9b...66a Hun har kanskje omgangskrets der? Anonymkode: b191b...62b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #20 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bor i Groruddalen selv, men ville ikke latt mitt barn vokse opp og gå på skole her. Hvite, norske barn er en minoritet på alle skolene i Groruddalen. Det er ikke bare et uttrykk, det er fakta og sånn det er. De etnisk norske barna blir mobbet og uthengt om de har salami på nistepakken på skolen, fordi muslimene ikke liker at man har med mat med svinekjøtt på. Jeg ville ikke tatt med min 9 åring og latt han begynne på skole i Groruddalen, nei. Anonymkode: 976aa...93c Jeg har ikke et problem med muslimer! Anonymkode: 2aab4...118 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå