Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sikkert vært spurt om før isåfall beklager, bare begynner å nærme seg med førstemann for meg og er veldig spent. Synes det er så spennende å høre! Er selv i uke 38 og går bare rundt å venter og kjenner etter tegn føler jeg 🤭

Så hvordan og når startet din fødsel? Evt fødsler ☺️ Hvilken uke fødte du i? Overtid?  

Anonymkode: 9c08c...9cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble satt igang på termindato 😛 

Anonymkode: 60336...a69

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk. Tidlig uke 36. Midt på natta. 

Anonymkode: cc061...984

AnonymBruker
Skrevet

Fødte dagen før termin. Vannet gikk på natta, riene startet kanskje 10 minutter etterpå og baby var ute til lunsj. Hadde absolutt ingen tegn til at noe kom til å skje snart i forkant. 😅

Anonymkode: a453f...284

AnonymBruker
Skrevet

1. Mensmurribger 2-3 dager før i uke 38. Smertene gikk over i rier. Slimpropp. Vannet gikk på sykehuset 30min før pressing.

2. Vannet gikk uten noen tegn på forhånd i uke 42. Riene kom noen timer etterpå.

Anonymkode: 08d51...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk 11 dager etter termin på kvelden

Anonymkode: a3d61...940

AnonymBruker
Skrevet

Litt blodtilblandet slim kanskje en dag i forveien med begge, så startet det med ganske svake rier som tok seg opp. Førstemann var langdrygd og gikk flere døgn med rier. Andremann gikk mye raskere og var ute etter 8-9 timer med rier😊

Anonymkode: ea435...a86

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk, eller jeg begynte å lekke  rundt kl 01 på natta. Så startet riene ca 16-17 timer etterpå. Barnet var ute ca 1,5 døgn etter vannet gikk😊

Anonymkode: 9bc77...43d

AnonymBruker
Skrevet

Startet som menslignende smerter kl 4 på natta. Husker ikke ukenr, fødte 12 dager før termin. 

Anonymkode: ebd1c...bc9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har sikkert vært spurt om før isåfall beklager, bare begynner å nærme seg med førstemann for meg og er veldig spent. Synes det er så spennende å høre! Er selv i uke 38 og går bare rundt å venter og kjenner etter tegn føler jeg 🤭

Så hvordan og når startet din fødsel? Evt fødsler ☺️ Hvilken uke fødte du i? Overtid?  

Anonymkode: 9c08c...9cf

3 dager over tiden så startet det helt rolig med en rar følelse over magen. Jeg ventet på at vannet skulle gå, at riene skulle bli skikkelig vonde og at riene skulle komme jevnt. 

Sånn ble det aldri, jeg syns ordentlig mageknip var verre enn riene ved fødsel. De gikk ikke jevnt heller, jordmor mente det ville ta lang tid da jeg sa at nå er noe endret her. Aktiv fødsel til baby var ute gikk på 3.5t. Ikke en rie kom jevnlig. Vannet gikk først da pressriene kom. 

Andre fødsel ble satt i gang i uke 38. Inn til sjekk ukentlig pga et stort problem. Siste gangen jeg var til sjekk sa de at jeg skulle settes i gang dagen etter. Jeg fikk ballong og den skulle jeg reise hjem med, men smertene var for sterke så jeg måtte bli der. Kl 23 på kvelden falt den ut, sov av og på gjennom natten med sterke smerter. Hele neste dag fikk jeg tabletter for å gå i gang. Vandret rundt i alle trapper i håp om at noe skulle skje. Siste tabletten ble inntatt også uten at det skjedde noe mer. 

Jeg var utslitt og fikk morfin for å sove. Det ga akutt oppkast og en følelse av å ha omgangssyke. Så det ble lite søvn da også. Kl 6 på morgenen kom jordmor inn, hun forsto at det nærmet seg. Jeg sa at hun må sikkert ta i mot snart, men hun mente at hun ikke kom til å rekke det. Hun skulle av vakt snart. Jeg var da i aktiv fødsel til baby var ute på 1t og 20 min. 

Anonymkode: 8ff8c...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Nr1 ble igangsatt i uke 38

nr2 startet med rier på kvelden kl 22, og babyen var ute rett over 24. 37+5. helt uten forvarsel. Var litt sliten bare, men det var jeg hele svangerskapet, så jeg tolket det aldri som at det kanskje nærmet seg.

Anonymkode: 6f46f...d1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

3 dager over tiden så startet det helt rolig med en rar følelse over magen. Jeg ventet på at vannet skulle gå, at riene skulle bli skikkelig vonde og at riene skulle komme jevnt. 

Sånn ble det aldri, jeg syns ordentlig mageknip var verre enn riene ved fødsel. De gikk ikke jevnt heller, jordmor mente det ville ta lang tid da jeg sa at nå er noe endret her. Aktiv fødsel til baby var ute gikk på 3.5t. Ikke en rie kom jevnlig. Vannet gikk først da pressriene kom. 

Andre fødsel ble satt i gang i uke 38. Inn til sjekk ukentlig pga et stort problem. Siste gangen jeg var til sjekk sa de at jeg skulle settes i gang dagen etter. Jeg fikk ballong og den skulle jeg reise hjem med, men smertene var for sterke så jeg måtte bli der. Kl 23 på kvelden falt den ut, sov av og på gjennom natten med sterke smerter. Hele neste dag fikk jeg tabletter for å gå i gang. Vandret rundt i alle trapper i håp om at noe skulle skje. Siste tabletten ble inntatt også uten at det skjedde noe mer. 

Jeg var utslitt og fikk morfin for å sove. Det ga akutt oppkast og en følelse av å ha omgangssyke. Så det ble lite søvn da også. Kl 6 på morgenen kom jordmor inn, hun forsto at det nærmet seg. Jeg sa at hun må sikkert ta i mot snart, men hun mente at hun ikke kom til å rekke det. Hun skulle av vakt snart. Jeg var da i aktiv fødsel til baby var ute på 1t og 20 min. 

Det var tegn de siste to ukene før fødsel på første. To runder med at slimproppen gikk også. Så det var godt da det var i gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Nr.1 startet veldig akutt. 

Vannt gikk som på filmer...skikkelig splæsj. 

Hadde smerter fra fredag kveld til søndag. Lang og forferdelig fødsel. 

Nr.2 drømmefødsel....unnagjort ila.6 timer.

Anonymkode: e41df...ac1

Skrevet

Nr 1: Startet med vannavgang tidlig om morgenen en uke før termin. Riene startet nøyaktig ett døgn etter.

Nr 2: Satt i gang på termindato.

Nr 3: Satt i gang en uke før termin.

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1. vannavgang i uke 42. Skulle egentlig bli satt i gang. Ungen var ute 2 timer etter vannet gikk. 

Nr 2. vannavgang i slutten av uke 37. Barnet var ute etter en time. 

Begge vannavgangene har starta med et splæsj. Fått beskjed om å komme rett inn om vannet går nå som vi venter nr 3.

Anonymkode: e52f8...846

AnonymBruker
Skrevet

Vannavgang rundt termin alle tre ganger😊

Anonymkode: 8f9a6...be0

AnonymBruker
Skrevet

Uke 39+5

var på dagtid fredag på kontroll for begynnende svangerskapsforgiftning. Jordmor hadde gjort litt undersøkelser nedentil osv.

jeg la meg samme kveld for å sove hjemme. Og ut av det blå begynte jeg få rier. Gikk 5 minutter før jeg var helt sikker på at det måtte være rier. Så var en lang helg i gang🤪 fødte på sykehuset tidlig natt til mandag.

Anonymkode: 85153...61f

AnonymBruker
Skrevet

To nesten like fødsler, begge var på termindag, begge startet med "urolig mage" på natta/tidlig morgen, og så rier som var sterke nok til at jeg kjente dem rundt 8-10-tiden. De ble regelmessige og sterke nok til at jeg var sikker på at det ble fødsel den dagen rundt lunsjtider. Med første dro jeg på sykehuset og ble innlagt rundt 14-tiden mener jeg å huske, fødsel 19:00. Med andre dro jeg på sykehuset rundt 18:00 og fikk beskjed om å komme igjen litt senere, så da gjorde jeg det... kom tilbake 21:00 med 5 cm åpning og barnet var ute en time senere. 

Anonymkode: f4b89...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Hyppige og vonde modningsrier i et par døgn før det virkelig tok tak. Synes disse døgnene var verst. Vannet med første gikk på 7 cm da jeg skulle tisse og ikke fikk det til og presset litt på, smalt skikkelig. Ble keisersnitt med første. Vannet med andre ble tatt da jeg fødte en del av fostersekken inntakt med vann (den stod å presset i åpningen) før barnet kom noen min etter. 

Anonymkode: b082f...b1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hyppige og vonde modningsrier i et par døgn før det virkelig tok tak. Synes disse døgnene var verst. Vannet med første gikk på 7 cm da jeg skulle tisse og ikke fikk det til og presset litt på, smalt skikkelig. Ble keisersnitt med første. Vannet med andre ble tatt da jeg fødte en del av fostersekken inntakt med vann (den stod å presset i åpningen) før barnet kom noen min etter. 

Første kom dagen etter termin, andre 6 dager over termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...