Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet jeg er i. Har utsatt den vonde samtalen litt for lenge nå, og føler jeg skylder ham å få sagt dette først som sist. Jeg vet ikke hva jeg er mest redd for, om han skal bli såret eller sint - men det jeg frykter mest er i alle fall hvordan han vil reagere. Han har blitt bråsint i tidligere krangler, men jeg ønsker at dette skal bli en ordentlig samtale. Vet at alle er forskjellige, og at det ikke finnes en "vanlig" måte å reagere på - men hvilke erfaringer har du? Enten fra brudd du selv har initiert, eller der hvor den andre har brutt?  Er det mest vanlig med sinne eller sorg? (Har bare to brudd bak meg, lange forhold. Åresvis siden forrige brudd, da måtte jeg få hjelp av politiet til å bli kvitt voldelig samboer)

Anonymkode: 6ef6c...99c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min siste eks gikk rundt og var så hemmelighetsfull, bestilte fine ting til meg, snakket om hvor fint vårt første møte var med en dyp inderlighet osv. Jeg var klar for neste steg etter 5-6 år ilag, og det var alle rundt oss også. Ja, jeg sa til og med til folk at jeg trodde han skulle fri.

Og så invitere han meg med på en flott kveld hjemme med god mat og drikke, lys og sjampamje - og så slo han opp.

Han sa etterpå at han ikke skjønte hvorfor jeg ikke gråt, som han hadde forventet. Jeg ble bare kald, og neste dag klarte jeg ikke spise noe, og var fjern. Han ble irritert fordi han ville ha et "fint" og harmonisk brudd. Jeg sa, du bestemmer faktisk ikke hvordan jeg skal reagere. Tror han ble forvirret av min reaksjon, og at han følte seg avvist. Jeg syntes han var barnslig som ville regisserer bruddet framfor å rett fram gå. Jeg var i sjokk hele uka etter det bruddet. Så ble jeg sint, og pulte en fremmed. Og så møtte jeg kjæresten min. 

Anonymkode: 147c2...2ad

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts, med tanke på bakgrunnen din med voldelig samboer og med tanke på at nåværende partner har tendensen til å bli bråsint så er det helt naturlig at du er redd for å ta denne samtalen. Hva med å ta den på en benk ute i en offentlig park? På cafe med andre folk tett på er nok ikke det beste, men i en park der du har andre folk rundt deg men på litt avstand så dere samtidig får privatliv men du også er trygg med andre folk til unnsetning hvis han skulle bli sint? Tenker at i en sånn situasjon blir han nødt til å holde igjen sinnet, også får han roet seg noen timer før dere er innefor husets fire vegger hvor det er vold skjer. 

Anonymkode: 79a92...e53

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...