Gå til innhold

Ikke invitert i bursdag til datteren hans

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren til samboeren min blir 24 år. 
Har jeg grunn til å bli skuffet/såret over å ikke bli invitert? 
De skal samles hele familien, inkludert eksen hans.

Tror det er pga eksen hans at jeg ikke får komme, hun aksepterer ikke at han har fått ny samboer.

Et annet familiemedlem skal komfirmeres, og er ikke invitert her heller.

Samboeren min er inkludert og invitert i alle bursdager til barna mine, sammen med min eks, så kjenner det er litt sårt at han godtar st jeg blir ekskludert fra hans familie…

Anonymkode: f32e8...b61

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: 1049a...a5f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Her burde samboeren din stått opp for deg, dette finnes ikke greit på noen måte. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

At et voksent barn samler sin familie til sin bursdag inkluderer ikke alltid fars nye samboer, la det ligge!

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vært samboere 1år nå

Skrevet (endret)

Nei, det der er ikke greit i det hele tatt. Dere er samboere og derfor må dere har vært sammen lenge nok til at det burde være både godkjent og godtatt. 

Dårlig gjort at du ikke blir mer inkludert og jeg syns du har all rett til å føle deg skuffet og såret over samboeren din og familien hans. 

Endret av Polly Ester
rettet skriveleif
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vært samboere 1år nå

Men kjære deg! Du kan ikke forvente å bli invitert i konf og bursdager i en familie du knapt kjenner! Slik er det bare, tenker det er helt ok! Fornuftig av familien rett og slett

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel ikke for henne regnet som familie ennå. Det valget kan ikke din samboer ta for henne. 

Med eksen, mener du da barnets mor? ( Hvilket jo er naturlig for en datter å invitere) 

Det du må er jo å snakke med din samboer så han forventer inkludering der det er naturlig. familier er ulike, og noen tar mer tid å endre enn andre. 

Anonymkode: a6d41...a8f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bursdag kunne kanskje gått, men...

Jeg ekskluderer folk i noen familietilstelninger. Foreldrene mine greier ikke å ikke være kleine i familieselskaper med nye kjærester på alle kanter, så da får ikke alle komme rett og slett. Vanligvis blir det løst med to selskaper, men de gangene det ikke går har det hendt at noen blir ekskludert.

Greia er, det handler ikke om deg ts. Med mindre hun misliker deg da, det kan jo hende. Uansett, dagen handler ikke om deg. Hun vil bare feire bursdagen sin. Og fordi hun var så uheldig å ha foreldre som ikke greide å holde sammen og så ikke greide å være voksne om det etterpå så blir det krøll. Dette er faktisk ganske slitsomt å vokse opp med. Skal hun få en kjip bursdag da, for å være høflig? Det er sikkert ikke din feil, men  bedre at det går utover deg enn henne tbh.

Anonymkode: df529...db2

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er vel hans datter som bestemmer hvem hun vil ha i sin bursdag, hun er jo voksen..?

Din samboer/hennes far kan da ikke bestemme dette!

Konfirmasjon er derimot noe annet, hvis det er hans barn. Men om det er familie lenger ute, og du ikke kjenner konfirmanten så er det ikke så rart. Konfirmasjon er mindre/smalere enn feks bryllup, der blir som regel partnere invitert.

Jeg er voksen, og ikke interessert i å ha stemoren min i bursdager, men gjerne kjæresten til min mor. Men hadde jeg skullet gifte meg hadde det vært naturlig at stemor ble invitert

Anonymkode: e86f9...db5

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du datteren hans godt? Jeg synes ikke du skal forvente å bli invitert.

Anonymkode: 7667a...c48

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren som bestemmer hvem hun vil ha i bursdagen sin. Du er ikke familie, du er så vidt en bekjent, ikke har dere felles barn heller så datteren som en voksen kvinne velger selv hvem hun vil ha i sitt selskap. Dere har vært samboere 1 år det er ingenting og du har ingen relasjon til datteren.

Anonymkode: 133b4...3a3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er eksen moren til din stedatter? Om det er veldig betent, så skjønner jeg jo at hun velger å invitere moren fremfor deg, for å unngå vonde følelser hos moren/drama.

Anonymkode: c52e0...8ca

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tror det er pga eksen hans at jeg ikke får komme, hun aksepterer ikke at han har fått ny samboer.

Samboeren min er inkludert og invitert i alle bursdager til barna mine, sammen med min eks, så kjenner det er litt sårt at han godtar st jeg blir ekskludert fra hans familie…

Vet hvordan du har det, opplever det samme. 
Det er vondt å bli utelatt, men virker som om vi som er «nr.2» må bare finne oss i det. 

Anonymkode: 1ecb5...543

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

De velger å prioritere henne før deg, noe som er ganske logisk.

Kanskje de gjør det for å slippe konflikter. Selv om du blir skuffet, er det en enklere vei å gå enn å møte motstand hos eksen hans. 

Anonymkode: 13cfb...8f6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet hvordan du har det, opplever det samme. 
Det er vondt å bli utelatt, men virker som om vi som er «nr.2» må bare finne oss i det. 

Anonymkode: 1ecb5...543

Ja, det er vondt å bli utelatt. Særlig når min familie -spesielt barna mine (som til og med er 10 år yngre enn hans)  tar så godt i mot samboeren min. 
han er en del av min familie.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er vondt å bli utelatt. Særlig når min familie -spesielt barna mine (som til og med er 10 år yngre enn hans)  tar så godt i mot samboeren min. 
han er en del av min familie.

Yngre barn er mer tilpassingsdyktige og man får en annen rolle ovenfor dem enn å komme inn i en familie med voksene barn, du blir aldri stemor, du vil alltid kun være kjæresten til faren dems 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å se for deg datterens situasjon. Hvis det er slik at mor ikke tåler at far har fått ny kjæreste, ville du invitert den nye kjæresten i familieselskap hvis situasjonen er slik at du må velge mellom mor og fars kjæreste?

Anonymkode: eeeb3...1d4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bursdag til voksent barn kan jeg skjønne litt, men ikke konfirmasjon. Det er en mer formell greie hvor man fint kan være litt "ukjent" 

Anonymkode: 2f6c1...b4b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at den godt voksne datteren ikke prioriterer fars nye samboer i denne settingen. Hun vil vel ha en hyggelig og dramafri feiring med «sin» familie. Du blir jo ikke stemoren hennes når hun er 24 år. 

Anonymkode: e858d...b4f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...