AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Del Skrevet 4. april 2023 … eller er dette kun for barn av ressurssterke foreldre? Anonymkode: 83ad2...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 4. april 2023 #2 Del Skrevet 4. april 2023 Det koster jo litt, men bortsett fra det økonomiske er det for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Del Skrevet 6. april 2023 Jeg tok andreåret VGS i utlandet og kommer ikke fra en ressurssterk familie. Tok det gjennom fylkeskommunen som hadde utvekslingsavtaler med skoler i utlandet. De tilbyr kanskje ikke drømmelandet, men er en god mulighet for elever fra familier som ikke har hundretusener til overs. Anonymkode: acc26...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #4 Del Skrevet 6. april 2023 Jeg tok utveksling gjennom Ulsrud VGS i Oslo. Det er en litt annen ordning siden man drar til England(Cambridge) med en hel klasse fra Norge. Så medelevene dine i klassen blir kun nordmenn(med mulig unntak i enkelte valgfag). Men man får engelske lærere, man bor i England, og man kan selvsagt sosialisere seg med folk utenfor klassen. Så det blir en slags "utveksling light". Men den egentlige grunnen til jeg skrev dette er fordi man maksimalt må betale 17 000 kroner for hele året. Beløpet vil avhenge av stipendet som igjen er avhengig av foreldrenes inntekt. Noen får faktisk mer i stipend enn det oppholdet koster(opp til 20 000 kroner mer). Da jeg var på utveksling var det flere fra lavintektsfamilier og jeg bodde med en norsk dame som hadde uføretrygdet alenemor. Her kan man lese om ordningen: https://ulsrud.vgs.no/fagtilbud/studiespesialisering/vg2-i-cambridge/ Mulig du ønsker å studer under en annen ordning. Men uavhengig av hvor du vil studere så sjekk stipendordningen. For det er jo helt vesentlig for hvor dyrt det blir. Anonymkode: 55455...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå