Gå til innhold

Gaveliste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste brudeparet ønsker seg er penger. 
hvor innenfor er det å kjøpe gave? Jeg har ikke så god råd og det vil se så stusselig ut å gi det som er i mitt budsjett, ønsker heller å gi en gave. Kanskje jeg får tak i noe ekstra fint på salg? 
Hva hadde dere tenkt om dere fikk en gave i stede for penger når det kun er penger dere ønsker dere? 

Anonymkode: b9b25...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ønsket oss ikke gaver i det hele tatt, men fikk noen gaver fra slektninger som insisterte på å gi. Tre av tingene var ting vi verken likte eller trengte, så vi valgte å bytte dem. Det viste seg at alle tre tingene var kjøpt på salg, nedsatt med 50-70 %. Jeg skjønner godt at man kjøper gaver på salg, gjør det gjerne selv og syns ikke det er stusselig. Men dersom du kjøper en gave til noen som ikke har ønsket seg gave, risikerer du altså at de vil bytte den og dermed finner ut hva du har betalt. Sånn sett er det kanskje like greit å gi dem det de ønsker, eller ikke gi dem gave i det hele tatt. Nå vet jeg ikke helt hvor mye du har tenkt å gi, men jeg synes det bør være helt innafor å gi det man kan ta seg råd til ut fra egen økonomi. 

Hvis du heller vil gi en gave, bør du være forsiktig med å gi en ting, tenker jeg. Det er vanskelig å vite hva folk liker og trenger. Mitt beste tips da er å kjøpe en flaske vin som er egnet for lagring, og skrive et hyggelig kort om at denne kan de nyte på sin 5/10 års bryllupsdag.

Anonymkode: e9511...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt for den summen du har mulighet til å gi. Det er bedre å gi 500 kr enn å bruke den summen på å kjøpe noe du kanskje tror de vil ha. Mange har allerede alt for mye i skuffer og skap hjemme, så at de ønsker seg penger er nok er bevisst valg. Eventuelt kjøp en opplevelse de kan gjøre sammen, f.eks en tur på restaurant eller kinobilletter?

Anonymkode: 8887a...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...