Gå til innhold

Dette med vektreduksjon før et evt svangerskap.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke på prevensjon, vi er ikke superprøvere som tester og legger inn masse «aksjer» den uka det er eggløsning og temper og sånn. Jeg går ikke på prevensjon, og vi har sex da vi vil og da det er rom for det. Målet er jo baby, men det er ikke slik at vi er veldig stresset på det nå. Historikken min sier at jeg er veldig fruktbar i tillegg til at jeg er ung, så det er mye mulig det kommer en ny graviditet innen et halvt år.. Den siste tiden har jeg starta med å gå ned i vekt. Spiser litt av alt, men holder meg på 1500kcal + -  hver dag. Noen dager mer og andre dager mindre.. men hvordan funker det før en planlagt graviditet? Er det greit, eller kan det gi risikoer NÅR det faktisk er en baby der? Veit jo at man ikke skal fokusere på vektnedgang da man er gravid, men tenkte på tiden før.

Anonymkode: 489b9...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint! Men jeg hadde personlig ikke slanket meg dagene etter eggløsning og frem til positiv test/mensen. Rett og slett fordi jeg tenker at kroppen er mer mottakelig for å bli gravid hvis den ikke er i underskudd.

Det sagt, utsultede kvinner i fattige deler av verden får barn i hopetall så det går sikkert fint.

Og så burde man visst unngå å slanke seg i graviditeten fordi uheldige stoffer kan skilles ut i blodet man deler med barnet dersom kroppen må tære på fettlagrene. I fettet finnes det enormt mye avfallsstoffer som da forsvinner ut av kroppen via blodet. Ikke helt heldig at barnet blir forgiftet på den måten. Men det spørs jo hvor overvektig du er, kanskje du unngår andre komplikasjoner i graviditeten dersom du er veldig fet. Hadde snakket med lege.

Anonymkode: 37004...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det går helt fint! Men jeg hadde personlig ikke slanket meg dagene etter eggløsning og frem til positiv test/mensen. Rett og slett fordi jeg tenker at kroppen er mer mottakelig for å bli gravid hvis den ikke er i underskudd.

Det sagt, utsultede kvinner i fattige deler av verden får barn i hopetall så det går sikkert fint.

Og så burde man visst unngå å slanke seg i graviditeten fordi uheldige stoffer kan skilles ut i blodet man deler med barnet dersom kroppen må tære på fettlagrene. I fettet finnes det enormt mye avfallsstoffer som da forsvinner ut av kroppen via blodet. Ikke helt heldig at barnet blir forgiftet på den måten. Men det spørs jo hvor overvektig du er, kanskje du unngår andre komplikasjoner i graviditeten dersom du er veldig fet. Hadde snakket med lege.

Man deler ikke blod med barnet. Fosteret og barnet har hvert sitt blodsystem. Mor og barn kan ha ulik blodtype. 
Det stemmer at slanking frigir giftstoff fra fettet. Når man ammer vil en del av dette gå over i melka. Om giftstoffene kan gå over i morkaken og dermed til fosteret,  det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forsøker å gå ked i vekt før et evt svangerskap som kan oppstå når som helst, ville jeg sikret meg med å ta et vitamintilskudd som.innehomder en god dose folsyre hvis jeg var deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (6 timer siden):

Hvis du forsøker å gå ked i vekt før et evt svangerskap som kan oppstå når som helst, ville jeg sikret meg med å ta et vitamintilskudd som.innehomder en god dose folsyre hvis jeg var deg...

Tar folsyre hver dag, gjort det de siste to mnd.

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Slanking i graviditet er jo ikke et tema her, det vet jeg jo. Jeg ønsker jo at babyen skal få det den trenger uten at jeg blir sittende igjen som et skall av mangler etter fødsel.. er bare nå i forkant på en måte:) ikke er jeg spesielt feit heller, jeg er litt overvektig, men ikke veldig mye. Er jo da denne overvekten jeg vil redusere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...