Gå til innhold

Hva gir/ga du barnet ditt i konf.gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva dere her inne ga, eller skal gi, barnet deres i konfirmasjonsgave.

Si også gjerne hvor mange barn du har, samt samlet inntekt og størrelse på boliglån - da blir det lettere å sammenligne økonomisk situasjon.

Vi vurderer å gi 20 000 kr samt en Oslohelg med hotell og en spesiell konsert han ønsker å se.

Han skal ikke ha noe bunad, så vi kjøper dress i forkant.

Mor og far er gift, har samlet inntekt på 1,2 mill og boliglån på 4,1 mill. Har et barn til som skal konfirmeres om 3 år.

Anonymkode: 11219...a62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det omtrent 20 år siden jeg konfirmerte meg. Men jeg fikk festen betalt, kjole, mobiltelefon og pengegave på 10 000 kr. Syns det var sjenerøst siden foreldrene mine er uføre. 

Anonymkode: 50730...b11

Skrevet

Gav guttungen en ekte slipsnål i gull i fjor! I år er det vesla som skal konfirmeres, hun får ekte gulløredobber ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer du eller tenkte du det var på tide å skryte av seg selv liksom? 😂

Vi får se an behovet, der er fortsatt 2 år til. Mest sannsynlig en pengesum inn i fondet. Kanskje en scooter men usikker på hvor gira jeg er på å ha han ute på veiene, derav se an behovet. Blir en weekend i en storby sammen med meg i tillegg, det fikk jeg og mine søsken av vår mor.

3 barn, ca 1,4 mill i inntekt.

Anonymkode: 2ef4d...9fa

• Liker 2
Skrevet

Gi blaffen i hva andre gjør, virkelig! Kun du vet hva dere har mulighet og ikke minst lyst til å gi. Jeg personlig gir mer til 18-års dag og støtte til leilighet, enn til konfirmasjon. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi ga 10.000 kr. 

Har 1,5 mill i samlet inntekt, 850.000 i boliglån og et hus verdt 10 mill. 

Anonymkode: 90403...ffd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lurer du eller tenkte du det var på tide å skryte av seg selv liksom? 😂

Vi får se an behovet, der er fortsatt 2 år til. Mest sannsynlig en pengesum inn i fondet. Kanskje en scooter men usikker på hvor gira jeg er på å ha han ute på veiene, derav se an behovet. Blir en weekend i en storby sammen med meg i tillegg, det fikk jeg og mine søsken av vår mor.

3 barn, ca 1,4 mill i inntekt.

Anonymkode: 2ef4d...9fa

Jeg lurer på hva som er vanlig. Jeg har ikke hatt konfirmasjonsbarn før, og har ingen venner med så store barn heller, og dermed aner jeg ikke om det er vanlig å ta seg råd til 10 000 eller 100 000.

AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at konfirmasjon kun handler om penger 

Anonymkode: 5a4aa...367

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

vi ga en diamantring til 5000 og 5000 i pengegave. I tillegg fikk hun bunad, men den var delvis fra farmor og mormor. Samlet inntekt ca 900 000. Ingen gjeld.

Anonymkode: da64d...0ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lineaaa skrev (1 time siden):

Gi blaffen i hva andre gjør, virkelig! Kun du vet hva dere har mulighet og ikke minst lyst til å gi. Jeg personlig gir mer til 18-års dag og støtte til leilighet, enn til konfirmasjon. 

ja, det har vi og gjort. Som jeg skrev over ga vi en ring + 5000 kroner, og det var nok litt lavt i forhold til andre i miljøet rundt oss. Bestevenninnen fikk til sammenligning 20-30 000 bare fra foreldrene (husker ikke nøyaktig beløp - kan ha vært 50, vet ikke, det var mye), men det var øremerket førerkort. Fikk inntrykk av at mange ga penger til førerkort til konfirmasjonen, eller penger som skal gå til innskudd i leilighet 15 år senere.

Vi ga også førerkortet, men det kom jo senere og var en kostnad som kom i porsjoner over tid. Var lettere for oss å få det til på den måten, og det var ikke noe hun fikk vite om på konfirmasjonsdagen. 

Anonymkode: da64d...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Vi ga 10 000.samlet inntekt 1 mill. 

1.5 m i lån. 

Anonymkode: fbbcd...845

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min fikk bunad og selskapet 😊

Anonymkode: 8d2b2...aa7

AnonymBruker
Skrevet

I sønn, inntekt ca 500'
Ga NY-tur, 10000,- til sparing og 5000,- til lommepenger i NY

Anonymkode: a4bca...789

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Konfirmasjonsgave: 10000,- og egendesignede mansjettknapper. 
16-årsgave: mopedlappen og moped. 
18-årsgave: billappen og klokke

Vi vurderte om vi skulle gi summen for ‘alt’ i konfirmasjonsgave slik at de betalte for moped og førerkort for moped og bil selv. Men synes det er noe ‘kvalmt’ med slike svimlende summer i konfirmasjonsgave. (Da ville det blitt 80-100.000)

Anonymkode: 18a1b...b5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer på hva dere her inne ga, eller skal gi, barnet deres i konfirmasjonsgave.

Si også gjerne hvor mange barn du har, samt samlet inntekt og størrelse på boliglån - da blir det lettere å sammenligne økonomisk situasjon.

Vi vurderer å gi 20 000 kr samt en Oslohelg med hotell og en spesiell konsert han ønsker å se.

Han skal ikke ha noe bunad, så vi kjøper dress i forkant.

Mor og far er gift, har samlet inntekt på 1,2 mill og boliglån på 4,1 mill. Har et barn til som skal konfirmeres om 3 år.

Vi har ca samme inntekt, men ender nok nå på ca 5 mill i lån (fordi Oslo 🫠).

Vi har bare ett barn, så jeg tenker vi prøver å gi en gave i den duren+et lite selskap pga liten familie. 

Vet ikke om han vil konfirmeres, men regner med det.

Men ja….de pengene må jo øremerkes noe, det blir IKKE til valgfritt forbruk. 

Anonymkode: 5bfaa...b15

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk 8000 av meg, 10000 av far som har betraktelig bedre råd. Festen, ny dress, osv.. jeg og far er ikke sammen, jeg har ny mann og tre barn tilsammen. Min inntekt ligger på 440 000, har huslån som nå er litt under 800 000.

Jeg har aldri fått ting gratis som så mange ungdommer gjør idag, og slik jeg ser på min ungdom hvertfall så har de null kunnskap om økonomi. Jeg har flere unger og ikke mulighet til å bli bankerott for at min eldste skal flashe cash.. 

Anonymkode: 3447b...178

AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer nok til å gi ham førerkort + at jeg tenkte å kjøpe 2500-5000kr i bitcoin til ham. I tillegg til festen, da. 
Vi har tre barn, inntekt på ca 2,2 til sammen, rundt en million i lån. 

Anonymkode: 77fd1...f26

AnonymBruker
Skrevet

Til sønn gav vi, Tag Heuer klokke, pluss 30000,- i cash.

Datter, beltestakk med alt tilbehør, pluss 10000,- i cash.

Anonymkode: 58e29...92a

AnonymBruker
Skrevet

Ga bunad og 10000.

Anonymkode: 44e97...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Til mine sønner tenker jeg ca 10 000kr. De får nok ca det samme fra sin pappa (altså 20K fra foreldre og bonus foreldre). Datteren min får nok bunad, men den er dyrere. Jeg og bonusfar har en samlet inntekt på mellom 1,5 - 1,8 mill, 7 mill i lån. Far til sønnene ca det samme.

Anonymkode: 30bdd...9dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...