Gå til innhold

Tror dere jeg blir gravid snart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg måtte ta en abort i begynnelsen av desember fordi babyen viste seg å ikke være levedyktig. Var da nesten 14 uker på vei. Sørger fortsatt over tapet og har tatt det ganske tungt. Går nå inn i fjerde prøveperiode etter aborten.

Jeg trodde jeg skulle bli veldig raskt gravid siden jeg har blitt det tidligere, og kjenner jeg begynner å bli veldig stresset nå. Er redd noe skal ha gått galt under aborten, at jeg ikke har flere fruktbare egg eller lignende. Kjenner jeg kverner på mye rart.

Jeg har to barn fra før. Første var ikke planlagt, så ble jo da veldig lett gravid. Andre var planlagt, og da fikk vi det til på andre forsøk. Sist når jeg måtte ta abort, ble jeg gravid i første pp. Før første barnet hadde jeg en graviditet utenfor livmoren, og denne graviditeten var heller ikke planlagt. Altså har jeg jo pleid å bli gravid veldig fort. 

Jeg har et så intenst ønske om å bli gravid igjen. Og det er så vondt hver måned det ikke klaffer. Det er vel ingen grunn for at det ikke skal gå nå veldig snart? Jeg er 36 år, men ble jo veldig raskt gravid for bare et halvt år siden. Yngste barnet er 2 år. Kan vel ikke være slik at feritiliteten min plutselig har dalt?

Vet ingen her kan spå noe som helst, men håper sånn på noen oppmuntrende ord… tror dere jeg veldig snart blir gravid igjen? 

Anonymkode: 7da8f...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok dessverre umulig å gjette/tro. Har du siden desember fått kartlagt syklusen din igjen, er den i rute? Hvis du vet når du har EL og dere har sex rundt disse dagene så er det ca. 20% sjanse for å bli gravid. Akkurat like stor sjanse som alle andre som gjør alt riktig. At man nylig har mistet har dessverre ingenting å si.

Men jeg skjønner lengselen din veldig godt. Jeg tok også en ufrivillig abort en desember en gang (også uke 14), og var temmelig desperat etter å bli gravid igjen. Tidligere hadde jeg opplevd to tidlige SA'er der jeg hadde blitt gravid igjen på nytt på første EL etter det. Men det tok litt lenger tid å få syklusen på rett kjør igjen etter senaborten. Og etter det igjen så gikk det måned etter måned med funn av EL, men ingen klaff. Er rett og slett en god dose flaks man trenger... Jeg endte med å bli gravid 8 måneder igjen etter senaborten. Føltes som en evighet for meg der og da, men i ettertid ser jeg jo at det er helt normal prøvetid. Det bare føltes ikke sånn da jeg jo hadde den forrige prøvetiden ekstra, samt tre måneds svangerskap. Men man kan ikke tenke sånn. Må bare tenke nytt og se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...