AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Jeg vil/må ned i vekt, men jeg har allerede et ganske sunt kosthold som for det meste består av magert kjøtt og grønnsaker. Halv porsjon pasta eller ris og lite brød. Sukker spiser jeg ikke i det hele tatt og jeg drikker ingenting med kalorier. Har prøvd både streng lavkalori og strengt ketogent kosthold uten resultat (lavkarbo har jeg hatt stor suksess med tidligere, men denne ganger skjer det ingenting) Nå har jeg mulighet til å prøve Ozempic og lurer da på om det vil gi noe resultat selv uten super store endringer i kosthold ? Jeg leser jo om mange som har gått ned mye, men de har jo da ofte også kutta ut en hel sjokoladeplate og en chipspose hver kveld og stoppet å drikke brus med sukker. Dette er jo ting jeg fra før av ikke spiser. Så er det håp om at medisinen kan hjelpe forholdsvise sunne meg også ned i vekt ? Anonymkode: af8ea...250
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Du kommer til å spise mindre. Anonymkode: 9dc37...13b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 Har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Anonymkode: 1979c...0e5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 Du skal ikke bruke Ozempic, den er forbeholdt diabetikere nå som Wegovy har kommet på markedet. Ikke bruk medisinen kronisk syke trenger, det er allerede legemiddelmangel på preparatet. Anonymkode: 57993...42a 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 Lurer litt på det samme. Jeg må ligge på 1000 kalorier eller mindre, skal jeg gå ned i vekt. Og det går da fortsatt veldig sakte. Og tenker da at den medisinen ikke er noe for meg. Anonymkode: 9b27f...1e5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Du må droppe pasta ris og brød helt. Anonymkode: 35213...e95
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 Spis Max 500 kalorier to ganger i uken. Spis normalt de andre dagene. Det funker. Anonymkode: 700e9...145
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal ikke bruke Ozempic, den er forbeholdt diabetikere nå som Wegovy har kommet på markedet. Ikke bruk medisinen kronisk syke trenger, det er allerede legemiddelmangel på preparatet. Anonymkode: 57993...42a Jeg vil tro at legen til TS er mye bedre til å avgjøre hvilke medikamenter som er tilgjengelig for TS å bruke, og ikke en random person på KG. TS: det er ikke godt å si hvor effektivt det vil være for deg. Men jeg går ut i fra at dette er «siste utvei», at mye annet er sjekket opp allerede; som stoffskifte og at hormoner er i balanse. Du kan alltids prøve å høre med legen din, hva begrunnelser de har for å gi deg dette som et alternativ. Hvorfor de tror at dette skal hjelpe deg, med slik livsstilen din er. Anonymkode: 34666...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå