Gå til innhold

Er det bare meg, eller virker det som folk blir gladere når man sier man venter jente , enn om man venter gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som føler det sånn?
Er det fordi folk tror at alle mødre helst vil ha jenter så de virker ekstra glade pga det? Eller hva er greia?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig

Anonymkode: ad8bb...6d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Iallfall moren

Anonymkode: ad8bb...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg Jar en av hver. Først jente, sist gutt. Følte det også sånn…samfunnnet syns det er mer stas med jente virker det som. Jeg elsker å være guttemamma😍 

Anonymkode: e3fe2...434

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I min omgangskrets følte jeg ikke noe av det, men jeg ser det stadig på kg! 

Anonymkode: 3d627...505

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Opplever at hvis noen kun har jente/jenter og venter gutt virker de veldig glade. Eller de har kun gutt/gutter og venter jente. Da er det super stas lissom. 

Anonymkode: c7a1e...151

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke si jeg har tenkt over eller latt merke til at folk er mindre glade på mine vegne fordi jeg venter gutt nr.2 nå. Men har inntrykk av at mange opplever, eller føler på dette. Hva andre mener er ikke så viktig uansett synes jeg da. Jeg er fornøyd med mine 2 gutter 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en av hver og merket ikke noe til dette. Men jeg var ikke så opptatt av hva andre tenkte heller. Kanskje jeg ikke var oppmerksom nok til å få det med meg.

Anonymkode: cd58c...580

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi opplevde ihvertfall at noen ble jublende glade for at vi fikk ei jente sist, siden vi hadde gutt fra før... Lurer på hvor skuffet de ville vært dersom vi fikk en gutt istedet?

Anonymkode: 66d9a...9f4

AnonymBruker
Skrevet

Nei vil ikke si jeg opplevde noe forskjell på det iht mine. En av hver. Noen syntes det var ekstra stas at vi fikk jente pga gutt fra før. Men hadde nok vært det samme om det var omvendt

Anonymkode: 54d4d...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Tenker nok dette har noe med at folk tenker at det er større sjans for at barnet lykkes i livet når det er ei jente. Det er også mye, mye større sjans for at det kommer en generasjon til, dvs. a jenta igjen får barn.

Anonymkode: a6f16...733

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to jenter, og opplevde at det var noen som kommenterte at det var stas for meg å få jente første gangen. Særlig mormor og svigermor var opptatt av at det var ekstra stas å få jente, men også noen venner som er på min alder. Andre gang var det noen som kommenterte at "da måtte vi få nr. tre så mannen fikk en sønn også". Mannens kompis sier han fikk førstepremie tre ganger fordi han har tre sønner (men det er nok mye spøk i det).

Det virker i hvert fall som en del folk rundt meg mener det er mest stas å få jente for damer og gutt for menn, selv om det slett ikke gjelder alle. 

Anonymkode: 01365...965

Skrevet (endret)

Ikke så rart at det er populært med jenter.

Med jente er sjansen for å bli mormor 89%. Sjansen for farmor er ca.70%.(og synkende)

Med jente er sjansen for at jenta dropper ut av skolen, ender som taper, blir voldsoffer, kriminell osv veldig liten sammenlignet med sønn. Noen veldig få gutter blir vinnere, mange gutter blir tapere. Jenter ligger på det jevne, færre tapere og færre supervinnere. Trygge jobber i off. Sektor.

Med jente er sjansen stor for god kontakt evt. Barnebarn. Datter bil bo nærme mor og mormor blir nærme, farmor blir mer perifert med kontakt i ferier.

Vinn, vinn ,vinn.

Jeg har både gutt og jente som har begynt å forlate redet. Det er ikke tvil om hvem var mest bekymret for. Testosteronet til tenåringsgutter, spenningsøkendet, rastløsheten, mangel på konsekvens tenking osv....

Endret av Commander
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg Jar en av hver. Først jente, sist gutt. Følte det også sånn…samfunnnet syns det er mer stas med jente virker det som. Jeg elsker å være guttemamma😍 

Anonymkode: e3fe2...434

Jeg fikk en jente og en gutt.  Jeg synes at det er like stas. Barnet er barnet mitt uavhengig av kjønn. Jeg vet ikke hva samfunnet tenker. Men vil vel tro at gutter er like mye av samfunnets interesser som jenter  :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Commander said:

Ikke så rart at det er populært med jenter.

Med jente er sjansen for å bli mormor 89%. Sjansen for farmor er ca.70%.(og synkende)

Med jente er sjansen for at jenta dropper ut av skolen, ender som taper, blir voldsoffer, kriminell osv veldig liten sammenlignet med sønn. Noen veldig få gutter blir vinnere, mange gutter blir tapere. Jenter ligger på det jevne, færre tapere og færre supervinnere. Trygge jobber i off. Sektor.

Med jente er sjansen stor for god kontakt evt. Barnebarn. Datter bil bo nærme mor og mormor blir nærme, farmor blir mer perifert med kontakt i ferier.

Vinn, vinn ,vinn.

Jeg har både gutt og jente som har begynt å forlate redet. Det er ikke tvil om hvem var mest bekymret for. Testosteronet til tenåringsgutter, spenningsøkendet, rastløsheten, mangel på konsekvens tenking osv....

Dette er ingen kjønnsdebatt, men ingen nekter gutter/menn å bli verken sykepleiere, lærere eller barnehageansatte. Jo flere menn i disse yrkene, jo bedre! Kunne kommentert mye av det andre du nevner, men velger å la være. 

Anonymkode: 4c6db...17a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ingen kjønnsdebatt, men ingen nekter gutter/menn å bli verken sykepleiere, lærere eller barnehageansatte. Jo flere menn i disse yrkene, jo bedre! Kunne kommentert mye av det andre du nevner, men velger å la være. 

Anonymkode: 4c6db...17a

Som sagt, jeg har begge deler. Når vi fikk vite at vi ventet jente var det umiddelbare reaksjoner at da øker sjansen for kontakt med evt. barnebarn. Mormor vs farmor.

Å få jente har mange fordeler og langt mindre risiko.

Alle som har vært på reunion 20-25-30 år etter ungdomsskolen har nok sett de samme tingene. Flere av gutta var døde i enten rus, trafikk eller selvmord. Gutta faller fra, de aller aller fleste jentene klarer seg bra.

Det er tryggere å få jenter på alle måter.

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet

Noen empatiserer vel bedre med eget kjønn, og det kan påvirke hva de føler når du sier kjønn. Noen fedre blir mer glad når de skal få sønner for eks, fordi de ser for seg noen som blir en person de kan dele interesser med og som er lik dem selv.

Det er selvsagt ikke gitt at det blir sånn, men det er nok for mange underbevisst at man føler og tenker på det idet kjønn blir nevnt

Skrevet

Har ikke merket forskjell. At man virker mer glad for jentene eller gutt. Personlig ønsket jeg meg litt mer hente, men jeg hadde ikke begynt å gråte om det kom en gutt. Nå har jeg to jenter. Pappa hadde lyst på gutt. Han elsker jentene over alt på jord. Jeg tror det har med at man kjenner sitt eget kjønn best. Men ut over det har jeg aldri merket at folk er mindre glad for gutt. Men man lirer jo fort av seg "så gøy med en av hver" 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det motsatt, alle bare YES! det ble gutt! De synes det var mest stas. 

Anonymkode: 44391...b49

• Liker 1
Skrevet

Nei, det har jeg ikke lagt merke til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...