AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Jeg har gradvis sett dårligere. Jeg er 45 år. Likevel har jeg klart å lese på mobilen, uten problemer. Kjøpte meg briller på lørdag, styrke 1,5. Nå , to dager etter klarer jeg ikke lese noe på telefonen lenger. Noe jeg klarte utmerket for to dager siden. Angrer nesten på at jeg kjøpte brillene, da synet gikk rett i dass. Anonymkode: de526...320
Hensatt Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 (endret) Synet blir ikke dårligere av brillebruk. Det har bare vent seg til brillene. Endret 3. april 2023 av Blizz1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Synet ditt gikk ikke rett i dass, men øyemusklaturen din slapp endelig å kompensere. Siden musklene nå slapper av, blir det vanskeligere å lese på nært hold. Fordelen er at du mest sannsynlig sparer deg en del hodepine og tørre øyne fremover. Men at det er kjipt, ja det skjønner jeg. Anonymkode: 1b22b...ee4 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Det er som de andre skriver. Jeg har hatt progressive ett par år men på mobilen leser jeg best uten briller. Tv og bøker må jeg ha briller, bilkjøring også. Utenom det kan jeg klare meg ok uten briller men jeg ser ikke ansikter på avstand, av og til er det helt ok da jeg er litt sky. Anonymkode: 5a7b2...c0e
Andro Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Nei, man skal ikke utsette brillebruk. Det kan gi deg mange plager. Fikk også akutt nedsatt syn på ene øyet pga sykdom da jeg var midt i førtiårene. Inntil da hadde jeg sett som en ørn. Nå ser jeg fint lite på kloss hold uten briller.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Nei, man skal ikke utsette brillebruk. Det kan gi deg mange plager. Fikk også akutt nedsatt syn på ene øyet pga sykdom da jeg var midt i førtiårene. Inntil da hadde jeg sett som en ørn. Nå ser jeg fint lite på kloss hold uten briller. Hva fikk du? Anonymkode: 4c165...cae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå