Gå til innhold

Møbler ved skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår skal begynne på skolen til høsten. Jeg har alltid tenkt at vi da skal kjøpe en ordentlig pult og stol til ham som han kan ha på rommet sitt for lekser osv. Han har et lite bord og to stoler i dag som han bruker til tegning, men det er ikke akkurat bra møbler for lengre tids sitting.
Men mannen min mener at vi ikke trenger å kjøpe inn nye møbler ved første klasse. Nå høres det ikke ut som om de har noe særlig med lekser i første klasse heller, så kanskje det kan vente?

Hvordan har dere andre med barn i skolen gjort det, og hva tenker dere om det?

Skrevet

Lekser gjøres ved spisebordet. Ungen går i 3.klasse, og må ha oppsyn og hjelp. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De første årene, så gjorde de alltid lekser ved spisebordet. 

Anonymkode: 43465...45a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke dere trenger pult nå allerede, hvis han da ikke har et spesielt ønske om å sitte på rommet i ro og fred. Jeg har ei jente som går i første klasse, og alle leksene gjøres ved kjøkkenbordet. De fleste leksene gjøres også ganske raskt. Jeg har ikke tenkt å kjøpe pult før om et par år. 

Anonymkode: b4229...d56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her gjorde de lekser ved kjøkkenøyen eller spisebordet. De gjorde det sammen med oss. 

Har 3 barn. Alle 3 har fått pult til skolestart. En brukte den aldri. De to andre bruker pulten til tegninger og div prosjekter. 

Anonymkode: d36e2...7c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte skrivebord og stol til første klasse. Det var mest for å gi følelsen av å være stor, og signalisere at skole er viktig. Men også praktisk med en god arbeidsplass på rommet til tegning og perling. Samt at det dukker opp mer og mer småting og småleker som er best å oppbevare i (skrivebord)skuffer.

Anonymkode: d1dec...f94

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mine tantebarn sit med spisebord når dei gjer lekser. Veldig greitt å vere der når dei treng hjelp, og for å sjå at leksene faktisk blir gjort.. Rart kor spennande alle leikane kan bli på rommet då altså 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine er 15 og 12, lekser gjøres fortsatt ved spisebordet eller ved kjøkkenbordet, for 15-åringen evt i  fange eller i senga. Pultene er i bruk da, som tegne/lekebord og sminkebord.

Anonymkode: 2abf7...e9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min unge på fire år har skrivepult på rommet sitt og bruker det hele tiden til tegning og andre bordaktivteter. 

Anonymkode: edc9c...c08

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer at det er lite lekser i førsteklasse ja, jeg ville latt han beholde tegnebordet sitt og gjøre leksene ved kjøkkenbordet de første par-tre årene :)

Anonymkode: 50a9c...606

AnonymBruker
Skrevet

Mine tre går på u-skole og vgs. Alle tre har skrivebord på rommene, men de brukes til spilling. Lekser har alltid blitt gjort ved spisebordet😉 Det er fint ift hjelp, og er også en sosial greie. Ingen av de har trengt fred og ro når de gjør lekser, da hadde de nok sittet på rommet. 

Anonymkode: ad28d...028

Skrevet

Begge mine fikk skrivepult på rommene sine før skolestart, selv om lekser i hovedsak ble gjort ved kjøkkenbordet de første årene

Men skrivepultene sto jo ikke ubrukt; de satt der å tegnet/malte, perlet osv

I tillegg var det kjekt med skrivepult mtp skuffer og hyller til oppbevaring 

Mine hadde også et sånt lite bord med to stoler på rommene sine, men ved skolestart-alder så hadde de vokst fra stolene/bordet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan egentlig fint vente ☺️ min eldste går i tredje nå, og vi har først kjøpt pult nå. Nå sitter han med litt lekser på egenhånd, i første og andre klasse satt jeg mest sammen med han ved spisebordet/kjøkkenbordet. Lettere å sitte sammen da. 

Anonymkode: f0b85...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...