AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Vi pleier alltid å spille spill etter barna har lagt seg når vi er med hans familie, som nå fra palmehelga av. Vanligvis vinner han mest, men denne gangen har han ikke vunnet en eneste gang. Sitter og klager over uflaks mens han googler febrilsk med mobilen etter strategi-tips. De er jo ganske logiske i hans familie, og jeg kommer ofte til kort, men denne gangen tror jeg kanskje jeg har vunnet mest. Som et resultat av dette, og at jeg har kommet mer et par humoristiske kommentarer i anledning hans manglende suksess og forsøk på å finne vinnertips via mobilen, så er han frekk, sur og tverr, på en slik måte at hans egen familie reagerer. Også svært kortluntet overfor barna. Skal «ta» meg for alt mulig. Vet ikke hva jeg egentlig ville med dette, måtte vare lufte litt. Anonymkode: a5919...b14 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Han høres ut som en sutrete småunge. Har du sjekket om bleien hans er full? Han kan være irritabel fordi han fått eksem mellom skinkene av å gå for lenge med bæsjebleie. Anonymkode: 86d90...d50 10 4
Pippi Lotta Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Oi, han høres umoden ut! Lit flaut at han er så dårlig taper, men er han hyggelig på andre måter kan du jo bare unngå å spile spil med han frem over. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 😂 pinlig! Jeg vinner nesten aldri men er gøy uansett Anonymkode: 55489...120 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Sjarmerende med sånne dårlige tapere. Eksen min ble rasende da han tapte et brettspill vi nettopp hadde kjøpt pga at han likte det så godt i barndommen. Det ble bare spilt én gang, for å si det sånn 🙄 Hyler og skriker og banner om han taper i gaming på PCen også... Han er 40 år nå, og er visst fortsatt like dårlig taper 🤣 Anonymkode: 0c299...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Samboeren min er slik også. En gang begynte hun å gråte når vi spilte monopol. Ikke akkuratt det man forventer av noen på 30 år. Jeg har sluttet å spille med henne. Anonymkode: 039df...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Folk blir engasjert på forskjellige måter. Jeg er også en dårlig taper på spill, og blir fort irritert, tåler ikke kommentarer på det. Men er artig for det da, hvis folk bare kunne slutte med de teite kommentarene.. Anonymkode: b854c...b21
Gjest Made4u Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Helt greit å tape i spill som Ludo, Yatzy etc., altså spill som i størst mulig grad baserer seg på flaks og tilfeldigheter. Vinner man så gleder det lite, taper man så føles heller ikke det som noen nederlag da slike spill ikke havner om evner. Sjakk, Scrabble og Risk derimot, der trumfer gode evner flaks, altså handler deg om strategi og evnen til å tenke. Å tape i slike spill føles ikke bra, seire smaker også desto bedre.
Djækklåsst Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 Made4u skrev (2 minutter siden): Helt greit å tape i spill som Ludo, Yatzy etc., altså spill som i størst mulig grad baserer seg på flaks og tilfeldigheter. Vinner man så gleder det lite, taper man så føles heller ikke det som noen nederlag da slike spill ikke havner om evner. Sjakk, Scrabble og Risk derimot, der trumfer gode evner flaks, altså handler deg om strategi og evnen til å tenke. Å tape i slike spill føles ikke bra, seire smaker også desto bedre. Synes vel ikke Risk kan sammenlignes med de to andre du nevner. Risk handler stort sett om å trille terninger, hvor målene man har sjelden er like vanskelige, og hvor man f.eks. kan ha en stor ulempe om en av motstanderne har som oppdrag å nedkjempe deg.
Alice123 Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Om man ikke takler å tape kan man ikke spille. Selv spiller jeg ikke noen spill ut over ludo og stigespill fordi jeg blir helt jævlig av å tape, og enda værre om jeg vinner. At voksne folk lar frustrasjon (eller hovering) gå ut over partner og barn er ikke greit.
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Folk blir engasjert på forskjellige måter. Jeg er også en dårlig taper på spill, og blir fort irritert, tåler ikke kommentarer på det. Men er artig for det da, hvis folk bare kunne slutte med de teite kommentarene.. Anonymkode: b854c...b21 Jeg er enig med deg. Det er ingenting som er kjipere enn å spille mot "tap og vinn med samme sinn". Jeg kommer fra en familie der alle er enige om at de heller vil dø enn å stryke yatzy. Alt eller ingenting.
Gjest Made4u Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 Djækklåsst skrev (4 minutter siden): Synes vel ikke Risk kan sammenlignes med de to andre du nevner. Risk handler stort sett om å trille terninger, hvor målene man har sjelden er like vanskelige, og hvor man f.eks. kan ha en stor ulempe om en av motstanderne har som oppdrag å nedkjempe deg. Absolutt ikke! En som har en vesentlig bedre strategi vil slå en som har mer flaks, altså handler Risk først og fremst om å finne gode strategier. Hvordan det går med terningene har mindre å si. Det er dem jeg slår nær sagt hver gang vi spiller risk, andre som spiller bedre spiller jeg i snitt ganske jevnt med, Risk er absolutt ikke så tilfeldig. Hva gjelder når det er mange spillere så kan naturlig nok noen være uheldige at de havner i den situasjon at de blir angrepet av flere andre, klart at da har de ikke sjanse selv om de er best taktisk og også har flaks med terningene. Men altså, dersom flere ser seg et mål i å ta ut en spiller, da er det noen som begår en taktisk brøler ved å bli del av noe slik, det kan fort ende med at en av spillerne blir uholdbart sterk fordi de som begår taktisk feil vurderinger prioriterer feil (noe som raskt kan slå tilbake på dem selv). Min taktikk ved mange spillere har gjerne vært å forsøke å gå litt under radaren og opprettholde en viss balanse mellom spillerne og latt andre få krige med hverandre og ta de tap det innebærer, mens jeg etterstreber å bygge meg opp. Det er mulig ved å holde seg unna områdene det kjempes hardest om, andre kan få tynne seg ut der og når de er svekket og jeg styrket så slår jeg til.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 22.07): vi er med hans familie Hvordan fungerer familien, og hvordan var oppveksten hans? Er det en dysfunksjonell familie? Var oppveksten hans preget av (påtvungen) konkurranse? F.eks. der kun vinneren fikk kjærlighet og omsorg fra foreldrene? Anonymkode: e6576...feb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå