Gå til innhold

Din beste oppskrift på glasur til gulrotkake? 🥕

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg lagde gulrotkake, synes jeg glasuren fikk en altfor dominerende smak av kremost, og det hele ble litt emment 🤢

Har DU en god oppskrift på denne typen glasur, som aldri slår feil? 😍

Anonymkode: 1426b...834

AnonymBruker
Skrevet

Kremost - smak til med melis og sitron.

Anonymkode: ba662...90f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du syns kremosten er for dominerende, er kanskje ikke gulrotkake kaka for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du syns kremosten er for dominerende, er kanskje ikke gulrotkake kaka for deg.

Jo, det er absolutt en kake jeg elsker. Men MIN glasur ble ikke sånn som på andre gulrotkaker jeg har smakt 😝

Derfor er jeg ute etter en skuddsikker oppskrift 😄

Anonymkode: 1426b...834

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du ikke har en oppskrift på glasur å dele, er kanskje ikkr denne tråden for deg?

Anonymkode: ee941...e19

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en vanlig kremost og en kremost med mandarin og ananas til langpanne. Ellers følger jeg glasuroppskrift fra det søte liv. Synes det blir godt :) 

Anonymkode: b4cd2...ce6

• Nyttig 1
Skrevet

En boks kremost naturell og en boks kremost med ananas og mandarin. Kjører i blender med 2 ts vaniljesukker og melis til passe søtt. Enkelt, og den blir endel friskere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pisk alltid sammen smør og melis først. Tilsett kremosten tilslutt. 

Anonymkode: ffe5c...487

• Nyttig 2
Skrevet

jeg siler vann av gresk yoghurt, så blander jeg den med melis. Og så blander jeg smør uten salt sammen med kremost, før jeg blander alt sammen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke ha kremost,  lag mye glasur med bare melis.

Anonymkode: f8359...0b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kremost-glasur (Smør, kremost og melis) med raspet lime-skall og lime-saft i. Det gir et friskt innslag i glasuren. 

Anonymkode: cd1e9...7b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Smelt en plate hvit sjokolade og bland inn. Litt sitron og lime i kremen er også digg

Anonymkode: 0d931...4c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker denne oppskriften:

200 gr smør, romtemperert
500 gmelis
400 gkremost naturell, romtemperert
1 ss vaniljesukker - men jeg bytter vaniljesukker ut med sitron- eller limesaft for det gir litt friskere smak.

Rør sammen smør og melis, tilsett kremost og pisk godt, jeg bruker miksmaster. Smak til med sitron- eller limesaft, jeg bruker nok 1 ss.

Denne oppskriften kommer fra Trines matblogg og er fra oppskriften på gulrotkake a ka R.O.O.M.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid oppskrift på langpanne gulrotkake fra det søte liv , får alltid skryt for den . 

Anonymkode: e45bc...5b2

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Krem til gulrotkake må etter min mening ha: 

• Philadephia kremost original 
  • Melis i omtrent lik vekt
  • 2-3 ss mykt meierismør
  • vanlijefrø
  • friskpresset sitron - mer enn du tror. Gjerne også skal revet på Microplane, men saften er viktigst her pga den friske syren

Anonymkode: fc695...1a7

• Hjerte 1
Skrevet
Brunhilde skrev (4 timer siden):

Jeg bruker denne oppskriften:

200 gr smør, romtemperert
500 gmelis
400 gkremost naturell, romtemperert
1 ss vaniljesukker - men jeg bytter vaniljesukker ut med sitron- eller limesaft for det gir litt friskere smak.

Rør sammen smør og melis, tilsett kremost og pisk godt, jeg bruker miksmaster. Smak til med sitron- eller limesaft, jeg bruker nok 1 ss.

Denne oppskriften kommer fra Trines matblogg og er fra oppskriften på gulrotkake a ka R.O.O.M.

Jeg har ikke så eksakt oppskrift, men ca samme som jeg gjør. Kun kremost føler jeg blir feil, må ha litt smør/hardt margarin også.

Jeg tåler ikke melk, så her går det i Eldorado Smøremyk (evt Melange blå eller Soft flora blå funker også), og den kremosten jeg får tak i. Ender ofte på Oatly sin siden den har vært lettest å få tak i. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg varmer en dl fløte og smelter 200g sjokolade oppi å har på kaka. Jeg liker ikke kremostglasuren men kaka er kjempe god med sjokolade på. 

Anonymkode: 8e6c7...e54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dropper kremost helt og lager frosting av kokoskrem(sett en boks kokosmelk i kjøleskapet til den blir kald og skrap så ut den kremen som har dannet seg på toppen),melis og noen dråper lime. 

Anonymkode: b7280...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...