AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Ikke sikker denne inngår under "helse", men føler jo at det er et psykologisk problem, så hiver den her: Jeg er introvert, men har ingen diagnoser, og føler jeg takler fint det sosiale livet i begrensete mengder. Likevel, hver gang jeg har avtaler, eventer, alle sosiale sammenkomster, reiser, framførelser på jobb osv så gruer jeg meg veldig på forhånd, og gleder meg til det er over. Jeg avlyser nesten aldri, og der og da så går det jo alltid helt greit. F.eks gjør jeg det alltid bra på presentasjoner på jobb selv om jeg er et aspeløv innvendig. Eller teller alltid dager til ferien er over selv om jeg reiser med familien eller gode venner, og vi har det gøy. Det er akkurat som om det "ekte livet" hvor jeg har fullstendig ro og glede, så er det mellom disse slagene. Ikke overraskende så blomstret jeg under pandemien. Men jeg ønsker å være mer tilstede hele tiden uten å hele tiden glede meg til det er over. Jeg kommer aldri til å unngå situasjoner som gjør meg ukomfortabel, eller som tar meg litt komfortsonen, jeg er helt sikker på at jeg vokser av dem. Uten at jeg hadde klart å pushe meg ut av komfortsonen hele livet, så hadde jeg vært uten familie og venner, og ikke hatt en så god jobb som jeg har. Men det hadde vært fint å slippe å grue seg 50% av tiden og vente til det er over. Noen som kjenner seg igjen og har tips? Anonymkode: 86e0d...04e
gjestvest Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Hei TS Du er den rolige typen. Det betyr ikke at du ikke er tilstede. Akkurat som den pågående typen ikke er mer tilstede. Den rolige personligheten foretrekker naturligvis sammenkomster i begrensede mengder som du fint påpeker. Derfor trvides du også under pandemien. Du trenger verken å pushe deg selv eller å grue deg. Vi er heldigvis ikke alle like. Men dersom du anser det som et problem kan et tips være å ikke tenke så mye.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Du er flink som møter frykten din. Tror de aller fleste kjenner seg igjen i det du beskriver. Anonymkode: 53dbd...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå