AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Del Skrevet 3. april 2023 vet ikke om denne går her eller under helse. som barn tok min mor hull i ørene på meg, hjemme på badet med synål. flere ganger. før jeg var 10 hadde jeg 8 hull i ørene, 4 på hver side. disse ble, som dere sikkert kan tenke dere,..både skjeve og skakke. jeg er nå midt i 30 årene og har ikke brukt øredobber siden slutten av tenårene,..men hullene er der fremdeles. jeg liker ikke å bruke øredobber da det jeg bruker henger på skjevt og ser rett og slett stygt ut,.. jeg vet ikke om jeg ville brukt om jeg hadde ordentlige hull i ørene,..kanskje kanskje ikke. problemet mitt nå er vel i hovedsak at selv om jeg ikke bruker noe pynt i ørene så hovner hullene opp av og til. ikke alle samtidig, og det varierer hvilke hull som hovner opp, men et par ganger i året skjer det. et av hullene hovner opp og det blir betent og puss/ blod kommer ut. det er ubehagelig og ekkelt,..og jeg har bare lyst å bli kvitt disse hullene. finnes det noen måte å få det gjort på? Anonymkode: 1dc12...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Del Skrevet 3. april 2023 Jeg opplever også det, og tror det har sammenheng med hudirritasjon når jeg har brukt hårspray, tørrsjampo eller andre hårprodukter som har kommet på øret. Særlig med alkohol i, tror jeg er sammenhengen, for jeg reagerer i ansiktshuden også hvis jeg bruker sminke med alkohol i eller får kviser på halsen om jeg bruker parfyme med alkohol. Jeg bruker hårprodukter sjeldent men om jeg bruker det til en bursdag så går det en uke så får jeg sånn kvisebyll inni øreflippen. Hullene i øra er kanskje ekstra sensitive forhold til annen hud siden det blir så stor byll og mye puss der, men det er ikke alltid i selve hullet "infeksjonen" er men i flippen også finner pusset veien ut gjennom hullet eller rett ved siden av Bare en teori hadde vært interessant å vite hva som var grunnen Anonymkode: f7c6b...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Del Skrevet 3. april 2023 Kanskje en piercer kan stikke de opp igjen, for så å la være å putte smykker i dem. Ser div plastikkirurger lager sårflater og syr sammen slike som har laget svære hull med plater/store innvendige ringer i. Anonymkode: f5adc...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Del Skrevet 4. april 2023 Hør med en som piercer ja, ville forsøkt å ta av ytterste huden inni hullene, for så å la de gro sammen igjen. Men er profesjonell vil nok vite litt mer om det er mulig og fremgangsmåte. Anonymkode: 39071...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 4. april 2023 #5 Del Skrevet 4. april 2023 Ja, du kan dra til en piercer eller hudlege for å få fjernet hullene med et lite kirurgisk inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Del Skrevet 4. april 2023 Tror jeg ville overlatt en slik "operasjon" eller et slikt inngrep til en hudlege. Ikke en piercer med tvilsom "utdannelse" og hygieniske forhold på stedet. Gå til en hudlege og legg frem saken, du, ts. Anonymkode: 13c16...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Del Skrevet 4. april 2023 Tok hull i øret men hos gullsmed da jeg var 13, i dag er jeg 44 og har ikke gått med noe ørepynt på 20 år+++ så det må nok noe kirurgisk til for det skal leges Anonymkode: 82180...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 20.43): Tror jeg ville overlatt en slik "operasjon" eller et slikt inngrep til en hudlege. Ikke en piercer med tvilsom "utdannelse" og hygieniske forhold på stedet. Gå til en hudlege og legg frem saken, du, ts. Anonymkode: 13c16...3fc ja, det gror jo ikke av seg selv da huden inni er leget. mente å ha lest en gang i tiden at man kunne "svi" opp hullene igjen slik at det ble laget nytt sår som gror. jeg vil jo tro at dersom det stikkes opp med ei større hul nål at det også vil fungere, men da må det jo treffe på utsiden av hullene. har kontaktet piercingstudier for å høre, men ingen av de som tok kontakt tilbake kunne hjelpe med noe slikt- får prøve å ta kontakt med hudlege å høre hva de sier da:) Anonymkode: 1dc12...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 20.43): Tror jeg ville overlatt en slik "operasjon" eller et slikt inngrep til en hudlege. Ikke en piercer med tvilsom "utdannelse" og hygieniske forhold på stedet. Gå til en hudlege og legg frem saken, du, ts. Anonymkode: 13c16...3fc Gode piercere har ofte mye mer erfaring enn leger når det gjelder piercinger. Leger har ikke erfaring med piercing. Men dette passer nok lege best til ja, siden det gjelder å reparere hullene Anonymkode: 34cc6...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 6. april 2023 #10 Del Skrevet 6. april 2023 Tråden er ryddet for avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå