Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Noen som kanskje har noen gode tips til hva som fungerer bra mot løs mage?

Har IBS, og imodium har alltid vært noe jeg har hatt i lommen som en trygghet. Det kan jeg jo ikke ta som gravid, men trenger noe som kan gi meg samme tryggheten dersom jeg skulle bli skikkelig dårlig i magen.

Jeg har f.eks tatt en imodium på forhånd i situasjoner jeg vet ville gjort meg stressa og nervøs nok til at magen vil slå ut, og det sørger for at dagen/kvelden går helt fint. Men hva kan jeg bruke nå?

Anonymkode: 9c549...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ordner seg gjerne selv. Graviditetshormoner har forstoppende effekt. 

Anonymkode: f44be...3d8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ikke  vært gravid. men opplevde at sterke probiotila ihvertfall reduserer diareen

Endret av Topsi
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har IBS og når jeg var gravid slet jeg ikke med løs mage i det hele tatt. Ble forstoppet så det sang etter i slutten av 1.trimester, men etter det var magen helt fin. Tror ikke det er så mye du kan ta når du er gravid dessverre..

Anonymkode: 2f397...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merket ikke noe til min IBS mens jeg gikk gravid. Håper du er like heldig :) :hjerte: Mye vanligere å bli forstoppet.

Anonymkode: bd296...e89

AnonymBruker
Skrevet

Vært forstoppet siden uke 7 ellerno, er nå i uke 30. Går på medisiner for å klare å gå på do. 

Anonymkode: 558d2...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter vanligvis mye med løs mage og IBS-symptomer med diaré (ikke diagnose da) men jeg var forstoppet hele graviditeten. Spesielt ille når jeg måtte ta masse jern, måtte drikke Movicol osv. Så ville sett an og ikke bekymret meg ennå om jeg var deg:)

Anonymkode: 93d32...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på omstart 30 skrevet av Berit Nordstrand i ca 50 dager og min IBS forsvant helt etter dette. Følgte metoden slavisk og spiste kun to måltider til dagen (kl 11 og kl 18). To måltider til dagen har jeg med meg fra Marit Kolby og hadde drevet med det i ca 1 år før omstart. Det hadde en reduserende effekt på min IBS, men den forsvant aldri helt. 

Stresset også med IBS og graviditet, men nå er jeg gravid og det går helt fint, kan spise alt jeg vil og spiser mange måltider til dagen. 

Anonymkode: 01b11...e43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg sliter vanligvis mye med løs mage og IBS-symptomer med diaré (ikke diagnose da) men jeg var forstoppet hele graviditeten. Spesielt ille når jeg måtte ta masse jern, måtte drikke Movicol osv. Så ville sett an og ikke bekymret meg ennå om jeg var deg:)

Anonymkode: 93d32...0b6

Samme her, har mye løs mage men magen har ALDRI vært så rolig som når jeg var gravid. Var forstoppet hele 3. trimester. Fikk helt sjokk når ting gikk tilbake til normalen etter fødsel, hadde glemt hvor ille det var!

Anonymkode: d23b2...ad5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt legen din om imodium? Jeg spurte min om imodium comp og hun sa det var helt i orden å ta (ved noen få tilfeller, ikke bruke ofte) under graviditet

Anonymkode: 78c1c...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...