AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Gikk ifra min voldelige partner for snart to år siden. Trodde han var på vei videre men plutselig sto han på døra mi og hadde laget seg grunner til at jeg fremdeles elsker han, selv om jeg gjentatte ganger har sagt at nei jeg gjør ikke det. Og han både elsker meg og er ikke over meg og sa med egne ord at han aldri kom til p komme over meg. Jeg blir svett, jeg får angst og jeg føler meg så enormt låst. Er det noen som har vært med på lignende å kan gi meg lys i tunellen? Jeg blir dårlig på tanken at han kan komme igjen. Han nektet å gå og jeg brukte over 1 time på å få han ut av huset mitt. Anonymkode: c170b...bf4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Få deg sikkerhetslås. Anonymkode: 09695...33a 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Politiet. Du burde snakke med dem. Det nytter ikke å snakke fornuft med sånne folk. Besøksforbud kan anbefales Anonymkode: 3099a...c6f 1 4
Andro Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 For en vond og skremmende situasjon ❤️ Jeg er enig med personen over som sier at du skal kontakte politiet. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Jeg hadde besøksforbud tidligere, og er i kontakt med politiet ift å fornye det. Så får vi se om jeg får det eller ikke.... Anonymkode: c170b...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Lovebombing er et kjent triks for disse, neste stadie er ofte selfvictimizing hvor de syns det er så synd på de selv, at de har det så fælt uten deg, hater livet og sier lignende svada for å prøve å få sympati, for de vet at om de oppnår å få et snev av sympati har de sjanser for å få manipulert offeret igjen. Siste stadie er trusler og aggresjon når ingenting annet funker. Du kjenner helt sikkert til denne voldssirkelen og manipulasjontriksene de bruker.. Det er utmattende og forferdelig å bli utsatt for, og jeg er lei meg for å høre at han dukket opp hos deg når du trodde du endelig hadde fått fred. Her er det bare en ting å gjøre og det er å kontakte politiet å få besøks og kontaktforbud, eventuelt forlenge tidligere besøks og kontaktforbud som har vært. Og om han prøver å ta kontakt med deg, oppsøke deg eller noen nær deg (f eks familie eller venner som han tror du kan være hos) igjen så ringer du politiet pronto! Hvis du ikke har en bistandsadvokat fra før så kan du få en dyktig anbefalt fra ditt nærmere krisesenter. Hvis han fortsetter å oppsøke deg eller kommer med den minste trussel må du anmelde han. Det er kun politiet som gir voldsmenn følelsen av avmakt, og det er makt han søker når han jakter ofre. Ikke la han få det! Hvis du trenger noen å snakke med i kveld eller en annen dag om det som skjedde og hvilke følelser og tanker du har, eller få råd og hjelp fra kan du ringe Volinjen.no på 116006. Det er en døgnåpen hjelpelinje for alle som opplever vold og overgrep i nære relasjoner som ønsker noen å snakke med. De hjalp meg mye når jeg var i dine sko ❤️ Ta vare på deg, og jeg håper du går til psykolog for å bearbeide alt du har vært utsatt for! ❤️ Anonymkode: b617d...052
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Jeg har hatt en advokat i begynnelsen. Leverte anmeldelse, henlagt på bevisets stilling, men fikk innvilget 6 mnd besøksforbud. Runddansen har vært slik du beskriver. Elsker meg, vil ha meg tilbake som går over i sinne når han ikke får reaksjoner, skal gjøre meg sjalu og bruker de midler han kan, så er det taushet han holder den avtalen vi har om kun barnerelatert kontakt og så er vi tilbake til han elsker meg og er hele hans verden. Nå var det gått lang tid og jeg øynet et håp. Magefølelsen min sier at gjør jeg ikke noe nå vil det eskalere. Jeg er redd for å være alene hjemme... Anonymkode: c170b...bf4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt en advokat i begynnelsen. Leverte anmeldelse, henlagt på bevisets stilling, men fikk innvilget 6 mnd besøksforbud. Runddansen har vært slik du beskriver. Elsker meg, vil ha meg tilbake som går over i sinne når han ikke får reaksjoner, skal gjøre meg sjalu og bruker de midler han kan, så er det taushet han holder den avtalen vi har om kun barnerelatert kontakt og så er vi tilbake til han elsker meg og er hele hans verden. Nå var det gått lang tid og jeg øynet et håp. Magefølelsen min sier at gjør jeg ikke noe nå vil det eskalere. Jeg er redd for å være alene hjemme... Anonymkode: c170b...bf4 Ja, du er nødt til å involvere politiet igjen. Det kan eskalere om han ikke stoppes. Krev at politiet vurderer omvendt voldsalarm eller voldsalarm, du skal ikke måtte gå rundt å være redd for ditt eget liv (fysisk eller psykisk!) i hjemmet ditt eller noe annet sted! Ta kontakt med krisesenter og VOlinjen, ring gjerne en venninne som kan komme å sitte sammen med deg når du ringer hvis du trenger støtte. Ellers vit at vi er tusenvis av kvinner som har vært gjennom det samme som deg og vet hvordan du har det, som støtter deg og sender deg all mulig styrke nå ❤️ Anonymkode: b617d...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå