AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Neste år blir jeg femti år, og jeg vil gjerne ha tips til hvordan jeg kan feire dagen på best mulig måte. Jeg har for ikke lenge siden forlatt min voldelige mann og har ingen venner eller familie. Jeg har heller ingen bekjente det ville være naturlig å feire med. Bursdager har alltid gjort meg deprimert, jeg har følt meg låst og fanget, og denne bursdagen blir nok også vanskelig. Jeg tenker på alle årene av livet mitt jeg har kastet bort på ham, på et håp om bedring og på alt som er for seint og aldri kan bli noe av. Så hva gjør man da? Noe bra, noe trygt, ikke noe fallskjerm eller haisvømming, men noe som ikke bare understreker hvor utrolig ensom jeg er og hvor ødelagt jeg føler meg, for eksempel å drikke vin alene et sted eller lignende. Takk for alle innspill. Anonymkode: 210e5...acd 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Du fyller ikke femti før neste år, så du har jo masse tid til å treffe nye folk innen den tid. Hva med å teste Hey Vina eller Venn-appen? Eller bli med i en forening, hobbygruppe e.l.? Anonymkode: 79ad9...01c 2
Maskinfører Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Det går sikkert bra feiret både 20 års dagen min alene sånn blir det ved 40 50 60 70 80 også trist men sant
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Kanskje du kan melde deg på et kurs i noe du liker, f.eks matlaging, dans, håndarbeid, språk, yoga? Det er noe mange gjør uten å kjenne noen andre på kurset på forhånd. Da får du en ny opplevelse som ikke gir det følelsen av å være alene. Eller gå på teater/opera/konsert? Det er absolutt ingen som bryr seg om du sitter alene, alle har nok med sine egne greier. Jeg elsker å gå i teater alene, da kan jeg le eller gråte uten å tenke på hva den jeg er sammen med tenker om meg, jeg kan bare leve meg inn i forestillingen. Anonymkode: c9e14...301 1 1
Gjest Sirisurr Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Har egentlig ikke noe kreative tips, men hva med spa? Ta vare på deg selv, for det har du ikke gjort på lenge på så mange måter. Fy søren så badass du er, skikkelig tøft gjort 😊 Tenk at du har masse muligheter og frihet nå, ikke at du er alene. For du vil møte folk, men da må du være sosial selv om det betyr å gå ut alene.
visp Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Om du bor i Osloområdet kan vi dra på fylla:) 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 visp skrev (1 minutt siden): Om du bor i Osloområdet kan vi dra på fylla:) Jeg gjør ikke det, men jeg setter det på lista over back-up planer! Forutsatt at du er dame, jeg er litt redd for menn 😕 Anonymkode: 210e5...acd
NiceOrNothing Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Sirisurr skrev (3 minutter siden): Har egentlig ikke noe kreative tips, men hva med spa? Ta vare på deg selv, for det har du ikke gjort på lenge på så mange måter. Fy søren så badass du er, skikkelig tøft gjort 😊 Tenk at du har masse muligheter og frihet nå, ikke at du er alene. For du vil møte folk, men da må du være sosial selv om det betyr å gå ut alene. Enig i denne 👆 bestill spa evnt hotellrom , invester i god pysj / koseklær , spis mat på rommet evnt champagne / jordbær . Feir at du kom deg unna vold og elendighet ,og kos deg med din nyvunnede frihet ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Sirisurr skrev (4 minutter siden): Har egentlig ikke noe kreative tips, men hva med spa? Ta vare på deg selv, for det har du ikke gjort på lenge på så mange måter. Fy søren så badass du er, skikkelig tøft gjort 😊 Tenk at du har masse muligheter og frihet nå, ikke at du er alene. For du vil møte folk, men da må du være sosial selv om det betyr å gå ut alene. Takk, føler meg virkelig ikke noe tøff i det hele tatt. Spa kunne vært fint, men pga overgrep liker jeg ikke at noen tar på meg og kle av seg går jo heller ikke. Vet ikke om det finnes muligheter innenfor den sjangeren da? Anonymkode: 210e5...acd
visp Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gjør ikke det, men jeg setter det på lista over back-up planer! Forutsatt at du er dame, jeg er litt redd for menn 😕 Anonymkode: 210e5...acd Det står at jeg er Med Lem, men ja, er dame 2 1
Firefine Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Gå ut og møt folk! Livet ditt kan skinne til neste år, men du må velge å tro på det. Alt godt.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gjør ikke det, men jeg setter det på lista over back-up planer! Forutsatt at du er dame, jeg er litt redd for menn 😕 Anonymkode: 210e5...acd Hvor holder du til da? Sånn omtrent? Dra til et sted du alltid har drømt å dra til. Anonymkode: d3f9e...2f4
kløverpiken Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 (endret) Hva liker du, da? Har du noen tanker om hva du kunne tenke deg å gjøre? Ønsker du helst å feire med noen, eller trives du i eget selskap? Jeg har feiret bursdag alene flere ganger. Hva med å bestille deg en god frokost på morgenlevering.no ? Kanskje bestille deg noe du ønsker deg? Se en film du liker? Hva med å unne deg en frisørtime? Lage favorittmaten din? Forresten. Det du går gjennom må være utrolig vanskelig og tøft. - Men rett fokus på det du vet er bra for deg. Dette klarer du. Det vil bli bedre med tiden. Endret 3. april 2023 av kløverpiken 1
aksase Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Om du har økonomi til det, kan du jo feire med en reise? Bli med en gruppereise et sted og skjem deg selv skikkelig bort. Opplev noe nytt og treff nye mennesker i trygge omgivelser.
kaleidoskop Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 Jeg feiret min 30 årsdag alene. Jeg elsker å reise, så jeg dro på en treukers tur. To av ukene var jeg på fellestur med G adventures. (det har jeg vært flere ganger) da reiser man alene, men i gruppe. Det er folk i alle aldre og har alltid vært veldig hyggelig. Jeg fikk kake og sang på selve dagen 😊
Gjest Warrior Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Gjør noe du elsker eller drømmer om å gjøre. Så håper jeg du prøver å komme i kontakt med folk og møter noen. Ny kjæreste, venner. Det er noe folk aldri blir for gammel for. Ingen fortjener å feire bursdagen sin alene
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 Warrior skrev (48 minutter siden): Gjør noe du elsker eller drømmer om å gjøre. Så håper jeg du prøver å komme i kontakt med folk og møter noen. Ny kjæreste, venner. Det er noe folk aldri blir for gammel for. Ingen fortjener å feire bursdagen sin alene Jeg vet egentlig ikke hva jeg liker. Mesteparten av tiden har jeg ikke noen følelse meg i det hele tatt. Jeg tør egentlig ikke kontakte folk, heller, jeg er vel redd for at de skal bli sinte, bruke meg, svikte meg, mislike meg osv. Tryggere å unngå dem. Jeg vet at da blir det vanskelig å få til noe voldsom feiring… Anonymkode: 210e5...acd
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 kaleidoskop skrev (52 minutter siden): Jeg feiret min 30 årsdag alene. Jeg elsker å reise, så jeg dro på en treukers tur. To av ukene var jeg på fellestur med G adventures. (det har jeg vært flere ganger) da reiser man alene, men i gruppe. Det er folk i alle aldre og har alltid vært veldig hyggelig. Jeg fikk kake og sang på selve dagen 😊 Skal sjekke sånne reiser, men bare tanken på kake og sang gir meg intens angst Anonymkode: 210e5...acd
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal sjekke sånne reiser, men bare tanken på kake og sang gir meg intens angst Anonymkode: 210e5...acd Det er jo bare å ikke si noe om at du har bursdag 😘 Ellers så høres det ut som om det hadde vært bra for deg å bli kjent med deg selv? Sjekk ut Nøsen Fjellhotell, der har de masse fine korte og lengre retreats for dem som trenger å lande litt i seg selv. Anonymkode: 2be65...4d8
Gjest Warrior Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg vet egentlig ikke hva jeg liker. Mesteparten av tiden har jeg ikke noen følelse meg i det hele tatt. Jeg tør egentlig ikke kontakte folk, heller, jeg er vel redd for at de skal bli sinte, bruke meg, svikte meg, mislike meg osv. Tryggere å unngå dem. Jeg vet at da blir det vanskelig å få til noe voldsom feiring… Anonymkode: 210e5...acd Når du er redd for å kontakte folk så er det akkurat det du bør gjøre. Gjøre det du er redd for og se at det går bra. Når du opplever det så blir redselen mindre og mindre. Du føler kanskje det er tryggere å unngå dem, men du kan få det supert og ha det gøy med folk hvis du ikke unngår dem. De fleste mennesker er hyggelige. Så jeg synes du bør hoppe i det, tørre og kjenne på redsel og godta følelsen. Så kan du prøve å si til deg selv. Hvorfor skulle noen bli sint, bruke deg, svikte deg osv? Hva er sjansen for at det skal skje? Folk trenger ikke mange venner og kjente, så lenge de har noen. Noen å kunne snakke med, dele gleder og sorger med, feire bursdager med osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå