Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har lest og lest på nettet, men blir ikke klok. 
Vi skal gifte oss og har valgt å ha særeie/ ektepakt ettersom vi både har og vil få (arv) stor forskjell i verdier.

Hvilket alternativ på standard særeie avtalen skal man velge dersom man vil leve med tilnærmet felles økonomi mens man er sammen, men ta med seg sitt eget dersom man skulle skilles en gang i løpet av livet? Vi vil også sikre at den andre kan bo i hus og forvalte verdier som den ønsker dersom en av oss dør. 
Skal vi da velge særeie i livet, felleseie ved død? Noe annet man burde tenke på? 

Mannen tjener mye- jeg tjener lite.
Vi har to felles barn. 

Jeg kommet til å arve endel en gang om forhåpentligvis mange mange mange år, mannen vil ikke få like mye i arv.

hva er lurt å tenke på? 😬❤️🙏🏼

Anonymkode: 52c1f...435

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Særeie i live, felleseie i død fungerer helt fint når man kun har felles barn.

Anonymkode: eff15...f6f

• Nyttig 1
Skrevet

Snakk med en advokat - de kan gi dere mye bedre og ikke minst riktigere råd, enn det du får her inne. Du aner ingenting om kompetansen til oss som svarer, ergo kan du få råd som er helt feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte en dyktig familieadvokat. De har mange innspill og sørger for at ingenting glipper. Og selv om jeg deler mine tips og råd er min situasjon helt annerledes enn din, vi kan ha veldig ulike forutsetninger, etc. 

Fiks fremtidsfullmakt og testamente samtidig. 

Anonymkode: b1594...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...