AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Er det noen som vet om råmelk blir produsert på nytt? Jeg kan desverre ikke fryse ned råmelk fordi jeg ikke har tilgang på fryser på det tidspunktet jeg kanskje begynner å handmelke. Anonymkode: a7bdf...820
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Hvorfor håndmelke før barnet har kommet? Anonymkode: bfb09...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor håndmelke før barnet har kommet? Anonymkode: bfb09...cf5 https://www.sthf.no/behandlinger/bryststimulering-og-handmelking-for-fodsel Anonymkode: a7bdf...820
Sofakona Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Hvem uke skal du begynne og når har du tilgang til fryser?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Just now, Sofakona said: Hvem uke skal du begynne og når har du tilgang til fryser? Vet ikke om jeg skal. Men om jeg skal blir det i uke 37. Bur på et sjukehushotell. Har tilgang på fryser når jeg kommer hjem. Dvs etter barnet er født. Anonymkode: a7bdf...820
Sofakona Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke om jeg skal. Men om jeg skal blir det i uke 37. Bur på et sjukehushotell. Har tilgang på fryser når jeg kommer hjem. Dvs etter barnet er født. Anonymkode: a7bdf...820 Aha...kan du spørre om sykehuset kan lagre for deg? Eventuelt bare gå rett på ammingen når barnet er født 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om jeg skal. Men om jeg skal blir det i uke 37. Bur på et sjukehushotell. Har tilgang på fryser når jeg kommer hjem. Dvs etter barnet er født. Anonymkode: a7bdf...820 Man håndmelker jo for å kunne gi rett etter fødsel, mens man enda er på sykehuset? Når du kommer hjem er det mye enklere å heller amme eller pumpe. Anonymkode: 18d20...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Jeg startet 2 dager før keisersnitt, var på sykehushotell så hadde kun kjøleskap. Fylte 5 ml sprøyter , puttet i ziplock poser og la i kjøleskapet. De legger det i kjøl for deg på sykehuset om du behøver oppbevare der Anonymkode: b41ec...a99
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 1 minutt siden, Sofakona said: Aha...kan du spørre om sykehuset kan lagre for deg? Eventuelt bare gå rett på ammingen når barnet er født Ja jeg kan jo spørre. Ja kanskje det er best, jeg slet veldig med treg produksjon sist gang (og sugesvak baby). Det tok 10 dager før produksjonen kom i gang + nesespray med utdrivningshormon. Anonymkode: a7bdf...820
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Man håndmelker jo for å kunne gi rett etter fødsel, mens man enda er på sykehuset? Når du kommer hjem er det mye enklere å heller amme eller pumpe. Anonymkode: 18d20...d3c Ja, det er sikkert ikke vits om jeg "må" kaste melka fordi jeg ikke har fryser. 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg startet 2 dager før keisersnitt, var på sykehushotell så hadde kun kjøleskap. Fylte 5 ml sprøyter , puttet i ziplock poser og la i kjøleskapet. De legger det i kjøl for deg på sykehuset om du behøver oppbevare der Anonymkode: b41ec...a99 Kanskje jeg kan begynne feks to dager før om/når jeg får dato for igangsetting. Jordmor og jeg håper at fødselen skal starte av seg selv. Jeg får ikke gå over termin. Jeg skal undersøke om sjukehuset kan lagra melka mi. Anonymkode: a7bdf...820
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det er sikkert ikke vits om jeg "må" kaste melka fordi jeg ikke har fryser. Kanskje jeg kan begynne feks to dager før om/når jeg får dato for igangsetting. Jordmor og jeg håper at fødselen skal starte av seg selv. Jeg får ikke gå over termin. Jeg skal undersøke om sjukehuset kan lagra melka mi. Anonymkode: a7bdf...820 Om det er pga svangerskapsdiabetes/diabetes så er det jo veldig lurt å håndmelke det du kan hvertfall, men om du ikke får til så mater de baby uansett etter fødsel med bankmelk eller MME Anonymkode: b41ec...a99 1
LilleMy1989 Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 Når du håndmelker så vil du sette igang produksjonen slik at du har mer råmelk til fødsel. Du kan spørre om de kan fryse ned for deg. Bruk 2ml sprøyter og legg i ziplockposer og merk med navn. Hvis du vil holde de kjøling og samle opp ila dagen kan du kanskje ha en elektrisk kjøleboks på rommet? Jeg gjorde dette fra uke 37 og fødsel startet 37+6. Barnet gikk minimalt ned i vekt etter fødsel pga dette 😁 og fikk kun mm istedenfor mme selv med lavt blodsukker etter fødsel pga svangerskapsdiabetes. Håndmelking kan sette igang fødsel og det høres jo ut som det kan være en bonus for deg 🤩 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå