Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil de egentlig? 
Jeg havnet på krisesenter og måtte ha hjelp av politiet når jeg var sammen med eks. Han er voldelig og svært manipulerende.

Noen med samme erfaring?

Anonymkode: 84327...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva vil de egentlig? 
Jeg havnet på krisesenter og måtte ha hjelp av politiet når jeg var sammen med eks. Han er voldelig og svært manipulerende.

Noen med samme erfaring?

Kanskje hun har merket noe som skurrer og ønsker å dele erfaringer med deg? Jeg skulle gitt veldig mye for å snakke med min eks sin "gale" eks.

Anonymkode: fa73a...c0d

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva hun vil? Ja hva sa hun da? Hun har vel sagt noe til deg først,  eller bare sto hun og kikka dumt på deg når du åpna døra, så laga du innlegg på kg?

Anonymkode: 512a1...7f3

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppsøkte min voldelige eks sin eks når det begynte å gå opp for meg at volden var et mønster og ikke en engangshendelse. Jeg hadde behov for å spørre henne om hun hadde opplevd han på samme måten, for da føltes det på en måte lettere å gå fra han enn i motsetning til når man tror at det er meg selv det er noe galt med fordi han mishandler meg, og prøver å elske han hardere og være en bedre kjæreste i håp om at han skal slutte og man sluker løftene hans om at det aldri skal skje igjen. Jeg trengte bare å få bekreftet fra eksen det jeg ikke ville erkjenne for meg selv, at han var en voldelig mann jeg måtte vekk fra. 

Det kan hende ting begynner å gå opp for henne og hun trenger klarhet i det og oppsøker deg som en medsøster i nød. At han tidligere har manipulert henne og kalt deg den gale eksen og fått henne mot deg, men at nå begynner ting å falle på plass for henne og hun trenger å få vite sannheten. 

Anonymkode: 9fb50...eb3

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er bare hun som forsøker få kontakt så er det nok fordi han ikke er snill med henne heller, der hun kanskje ønsker finne ut hva han har gjort med andre kvinner eller noe.

Anonymkode: 72e81...f15

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har sikkert begynt å  merke at noe ikke er som det skal i forholdet. Tror jeg ville vært ærlig med henne, du kan redde henne fra et sant helvete❤️

Anonymkode: 3a4a2...2bc

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva hun vil? Ja hva sa hun da? Hun har vel sagt noe til deg først,  eller bare sto hun og kikka dumt på deg når du åpna døra, så laga du innlegg på kg?

Anonymkode: 512a1...7f3

Jeg er redd for å skrive for mye. 
Hun kom tilfeldig med påskudd om at hun skulle selge sin egen bok som snart ble gitt ut. Hun var veldig pågående, kunstig blid og hyggelig. Det hele var så rart at jeg begynte å sjekke, fant raskt ut at hun er hans nye.. 
Hun virker ikke til å være i en tilstand der hun er redd, øynene var på en måte litt ville og gale, som øynene til eks når han visste han plaget meg ekstra mye.. Mulig jeg tolker helt feil nå siden jeg er så redd 

Jeg vet godt hvordan han snakker om sine ekser så det er ingen tvil om at hun vet om meg så dette er ikke en tilfeldig hendelse.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun kom tilfeldig med påskudd om at hun skulle selge sin egen bok som snart ble gitt ut. Hun var veldig pågående, kunstig blid og hyggelig. Det hele var så rart at jeg begynte å sjekke, fant raskt ut at hun er hans nye.. 
Hun virker ikke til å være i en tilstand der hun er redd, øynene var på en måte litt ville og gale, som øynene til eks når han visste han plaget meg ekstra mye.. Mulig jeg tolker helt feil nå siden jeg er så redd 

Jeg vet godt hvordan han snakker om sine ekser så det er ingen tvil om at hun vet om meg så dette er ikke en tilfeldig hendelse.

Pass på deg selv først. Si kort at han var ikke snill med deg og at du ikke ønsker å ha noe med han eller folk rundt han å gjøre. Så blokkerer du.

Anonymkode: 9136d...096

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva vil de egentlig? 

Noen med samme erfaring?

Hvilken dom fikk han? 

Anonymkode: a0aa0...d0e

• Liker 1
Skrevet

min gale eks sin samboer kontaktet meg,   hun ville si unnskyld for at hun ikke trodde på meg. hun hadde tilslutt gått igjennom alt jeg hadde advart henne mot. 

Hun tok kontakt med hele min familie for å be om unnskyldning for alt det stygge hun sa om oss og at hun trodde alt han fortalte osv.-

vi støttet henne igjennom tiden da hun gikk fra han .  våre barn er  tross alt familie. 

vi er fortsatt venner med en felles fiende 😅

• Liker 4
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Nye dama til en psykisk voldelig fyr kontaktet meg en gang. Han hadde prøvd seg på meg etter at han ble sammen med henne, ikke bare en gang, men gjentagende. Invitert meg på date, angret på brudd, ville ha meg tilbake. Jeg ignorerte alle hans forsøk. 

Han var en sånn som kontrollerte alt fra matinntak, til klær, til utseende mitt, hvem jeg omgås og hva jeg fikk lov til å si. Da forholdet tok slutt hadde jeg bmi på 16, for å si det sånn. I tillegg hadde han vært utro mange ganger. 

Uansett, da hun kontaktet meg så sa jeg ærlig hvordan han var mot meg. Når hun spør så får hun svar. Jeg sa også at han hadde angret brudd og forsøkt å gå meg tilbake flere ganger. Hun ble sint for at jeg ikke hadde noe fint å si om den mye kjæresten hennes. 

Etter hvert ble hun ufin og oppsøkte meg gjentatte ganger, bare for å se hva jeg drev med på jobb. Så fortsatte hun i ny og ne å sende meldinger, deretter ny melding dagen etter der hun beklaget seg for hun skrev i fylla.

Jeg blokkerte henne for å få fred, men møttes tilfeldig på fest hos noen jeg kjenner. Da sa hun at hun skjønte mer nå, han var en luring. Likevel var hun sammen med han i flere år etter det. 

Så det er ikke bestandig man skal hjelpe den nye dama. I blant må man tenke på seg selv. 

Anonymkode: 9136d...096

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da lar du vær å snakke med henne hun kan være en såkalt flyvende ape. Jeg ligger så lavt som mulig i forhold til far til barna, 12 år siden bruddet og han finner all slags mulige rare måter å såre ungene og meg på. Beskytt deg selv, takk for du delte litt mer.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
anonym78910 skrev (14 timer siden):

Da lar du vær å snakke med henne hun kan være en såkalt flyvende ape. Jeg ligger så lavt som mulig i forhold til far til barna, 12 år siden bruddet og han finner all slags mulige rare måter å såre ungene og meg på. Beskytt deg selv, takk for du delte litt mer.

Hun er en ape for de øynene glemmer jeg ikke. Dette skal gå bra men frykten for at barna blir plaget kommer. Han gikk etter barna når de var ute alene når han ikke lenger nådde meg.. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå, sier du jo ganske lite om hva som skjedde. Men, du trenger såklart ikke å fortelle så mye. 

Det virker som om du syntes dette var ubehagelig og skummelt. Stol på den følelsen, kontakt politiet siden du har hatt kontakt med de tidligere, så kan du si at de (eksen) har gjennoptatt kontakt. Bare for å få det registrert.

Har fått med meg at polititet er ganske tafatte til partner vold. Så vær så tidlig ute som mulig, tror jeg kan være greit, uten at jeg har nå særlig mye erfaring å komme med selv. Bare tenker at det kan være lurt. 

Anonymkode: 45d66...eec

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 6.36):

Jeg ville la være å svare, ikke skriv noe som helst som kan brukes i mot deg, som han kan bli sint av å lese.

Hvis hun virkelig var i nød og søkte bekreftelse/info fra deg ville hun etter min mening spilt med langt mer åpne kort:

AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 20.41):

Jeg oppsøkte min voldelige eks sin eks når det begynte å gå opp for meg at volden var et mønster og ikke en engangshendelse. Jeg hadde behov for å spørre henne om hun hadde opplevd han på samme måten, for da føltes det på en måte lettere å gå fra han enn i motsetning til når man tror at det er meg selv det er noe galt med fordi han mishandler meg, og prøver å elske han hardere og være en bedre kjæreste i håp om at han skal slutte og man sluker løftene hans om at det aldri skal skje igjen. Jeg trengte bare å få bekreftet fra eksen det jeg ikke ville erkjenne for meg selv, at han var en voldelig mann jeg måtte vekk fra. 

Det kan hende ting begynner å gå opp for henne og hun trenger klarhet i det og oppsøker deg som en medsøster i nød. At han tidligere har manipulert henne og kalt deg den gale eksen og fått henne mot deg, men at nå begynner ting å falle på plass for henne og hun trenger å få vite sannheten. 

Anonymkode: 9fb50...eb3

Hvis denne nye dama tar kontakt fordi hun «skriver bok om seg selv». Ville jeg jeg svart noe slikt:

«Bok prosjekt høres spennende ut. Jeg har jo ikke noe direkte med deg og ditt liv å gjøre og ønsker heller ikke å bli involvert i noe slikt, men ønsker deg all verdens lykke til. God påske» 😊🐥

Endret av Full Ugle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...