AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Tror jeg var matforgiftet forrige helg, ble dårlig noen timer etter jeg hadde spist. Kan også ha vært omgangssyke. Var uansett hjemme noen dager ekstra etter helgen. Startet med uvel og diaré og oppkast litt senere på kvelden. Klarte ikke å gjøre noen ting selv om jeg prøvde. Hvis det var omgangssyke er jeg redd det fortsatt ligger igjen smitte her og at jeg kan smitte meg selv på nytt, er litt hysterisk. Hva høres det mest ut som? Anonymkode: d86f7...2ae
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva spiste du? Anonymkode: 60af2...209 Kylling. Anonymkode: d86f7...2ae
Topsi Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Omgangssyke er virus som sprer seg fra person til person, matforgiftning er ofte bakterier som ikke smitter videre, men kan gjøre det, f eks salmonella 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror jeg var matforgiftet forrige helg, ble dårlig noen timer etter jeg hadde spist. Kan også ha vært omgangssyke. Var uansett hjemme noen dager ekstra etter helgen. Startet med uvel og diaré og oppkast litt senere på kvelden. Klarte ikke å gjøre noen ting selv om jeg prøvde. Hvis det var omgangssyke er jeg redd det fortsatt ligger igjen smitte her og at jeg kan smitte meg selv på nytt, er litt hysterisk. Hva høres det mest ut som? Anonymkode: d86f7...2ae Jeg var frisk igjen Søndag, men veldig slapp og vondt i kroppen. Anonymkode: d86f7...2ae
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Svar på overskrift er omgangssyke er virus og matforgiftning er bakterier i mat. Anonymkode: a2ec9...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svar på overskrift er omgangssyke er virus og matforgiftning er bakterier i mat. Anonymkode: a2ec9...fc3 Men er det noen forskjell på hvor fort man blir frisk og om oppkast eller diaré starter først? Anonymkode: d86f7...2ae
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Omgangssyke er mye vanligere enn matforgiftning med dagens strenge krav til maten som selges og serveres. Jeg har fått det i Asia, men i Norge er matforgiftning ikke så vanlig. Anta at du har Norovirus. Det er mye av det som går nå. Symptomene er de samme. Anonymkode: 9a393...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Campylobacter som er vanligste bakterien som forårsaker matforgiftning fra kylling slår inn vanligvis ett par døgn etter inntak, og ikke uvanlig at man er syk oppmot en uke. Vanligvis er det verst 2-5 dager etter man spiste kyllingen. Generelt er det veldig sjeldent man får symptomer av matforgiftning etter noen timer, med mindre det er av skalldyr. Anonymkode: 46bc8...95d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 Er uansett bra igjen. De jeg var med dagen før jeg ble syk ble ikke syke,så ikke vet jeg… Anonymkode: d86f7...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå