Gå til innhold

Andre som har mistet retten til bidragsforskudd ved økt barnetrygd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bidrag og barnetrygd regnes som inntekt. Etter de nye reglene med økt barnetrygd har nav kommet til at jeg da tjener for mye for retten til å motta bidragsforskudd. 
Hvordan er dette mulig? Jeg får 1500 mer i barnetrygd og mister 2600 i bidrag. Går i tap med de nye reglene 😏

Anonymkode: abdfe...813

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her også går det i tap. Har vært på nyhetene dette nå. Jeg mister 3900 i bidragsforskudd. Husk at vi også mister ca 1000kr pr mnd da de fjernet tilegget på skatten.

Anonymkode: cbeef...d1b

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om det skal bli ordnet opp i dette.

Anonymkode: 70dba...117

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Virker som om det skal bli ordnet opp i dette.

Anonymkode: 70dba...117

I mellomtiden må mange leve meget stramt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her også går det i tap. Har vært på nyhetene dette nå. Jeg mister 3900 i bidragsforskudd. Husk at vi også mister ca 1000kr pr mnd da de fjernet tilegget på skatten.

Den siste setningen din er direkte feil. Særfradraget er fjernet og erstattet med økt barnetrygd. Det er det ingen som taper på. De med svært lav inntekt får mer. Andre kommer ut likt. Det regnestykket er enkelt og det går ikke an å komme til noe annet svar. 

At bidragsforskuddet blir fjernet hos noen, er jo svært uheldig. Kan lure på om dette er en virkning de ikke har tenkt på.. håper det blir ordnet opp i. 

Anonymkode: 71d08...032

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har mistet

Anonymkode: 88950...fe2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Den siste setningen din er direkte feil. Særfradraget er fjernet og erstattet med økt barnetrygd. Det er det ingen som taper på. De med svært lav inntekt får mer. Andre kommer ut likt. Det regnestykket er enkelt og det går ikke an å komme til noe annet svar. 

At bidragsforskuddet blir fjernet hos noen, er jo svært uheldig. Kan lure på om dette er en virkning de ikke har tenkt på.. håper det blir ordnet opp i. 

Anonymkode: 71d08...032

Taper på det jo så lenge barnetrygd går som inntekt. Er det som velter hele tua for mange nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...