AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Ansvarlig for avdelingen på DPS ringte meg for å avtale møte som jeg skal ha ang å bli innlagt. Hen spurte mange direkte spørsmål, hva psykologen min heter som jeg går til vanlig, om psykologen hjelper meg, og når jeg sa navnet sa at hen at hen ikke hadde hørt om denne psykologen før. Som om hen forventet at hen skulle vite hvem det var. men forstår ikke hvorfor det var viktig å vite? Hvorfor skulle hen ha navn på min psykolog?. Hen spurte også om jobb og økonomi, hvordan jeg bor, og hvis jeg sa noe, så spurte hen hvorfor jeg sa det jeg sa og hva jeg tenkte når jeg sa det. Spørsmålene var direkte og stemmen var høy og tempoet rask i ordene. Jeg ble dårlig etter samtalen. Jeg er veldig triggbar fortiden, det skal veldig lite til før jeg blir dårlig og kjenner på frykt. Jeg gjorde det etter denne samtalen. Jeg følte hen skulle vite masse om meg, at hen skulle kontrollere om jeg har rett på hjelp, hva jeg mente oppfattet jeg uviktig. Hen skulle bare ha masse info. Jeg var ikke forberedt på at den samtalen i telefonen skulle være så mye spørsmål og info om meg. Hen hadde en personlighet som trigget meg og jeg er redd for å møte hen eller snakke med hen igjen. Men tror ikke jeg skal det. Reaksjonene mine er ikke noe jeg selv kan kontrollere, jeg er kjempe redd og alarmsystemet mitt er på høyeste nivå. Noen personer trigger dette, andre ikke. Jeg tåler kun mennesker som ikke presser meg til å svare på noe, mennesker som er tålmodig, som spør om jeg ønsker å svare på noe og samtidig forteller meg hvorfor de spør om ting, for jeg blir redd når folk spør om noe privat for jeg vet ikke intensjonen deres. Mennesker jeg aldri har møtt vil jeg ikke dele så mye. Avtalen ble at jeg skal på møte med to personer, vet ikke om de er psykolog eller sykepleier. Men de to personene skal snakke med meg om at jeg kan få tilbud om å bli innlagt. Dette er noe jeg virkelig har behov for, jeg holder på å falle sammen, jeg trenger virkelig en trygg plass for meg selv nå. Men jeg gruer meg til møte med de to personene ang tilbudet å bli innlagt. Jeg blir trigget av å snakke om det som er tøft for meg, jeg blir trigget av å skrive på skjema, og jeg aner ikke om de personene som skal være på møte med meg er trygge, jeg vet ikke hvem de er. Hvis de er kvasse og direkte kan jeg få symptom at sjelen går ut av kroppen min, jeg fryser til og får flashback en uke etterpå. Det vil si å være i helvete, og det vil jeg ikke. jeg er kjempe redd, og innleggelse er nettopp for at jeg skal få slappe av og bli tryggere, men hele opplegget gjør meg syk. Jeg gruer meg til møte om innleggelse. Jeg har vansker med å be om hjelp og kreve noe som helst, jeg vil egentlig fortelle dem at jeg klarer meg helt fint, det er ikke så gale. Men dette er masken jeg har bært på hele livet, jeg framstår tøff og skyver mine behov til side, og folk har ikke sett at jeg trenger hjelp, de ser på meg som sterk og selvstendig. Men jeg klarer ikke å være sterk så mye lenger nå, jeg kan bli veldig trigget. Jeg gruer meg og det er to personer, noe som er enda verre. Hvorfor må det være to som skal snakke med meg?? Skal de kontrollere og vurdere meg😔😔? Se om jeg later som jeg trenger innleggelse og ikke stoler på meg? kan noen hjelpe meg å ikke være så redd for dette møtet, og fortelle meg om denne telefonsamtalen var normal, at de spørsmålene var en rutine eller noe? Jeg gruer meg kjempe masse til møtet, jeg ønsker ikke fortelle så mye om meg til dem, jeg vil bare si at jeg trenger å bli innlagt uten å forklare så mye mer. Jeg stoler kun på psykologen min. Jeg er så redd nå😭Jeg gruer meg så masse, jeg vil ikke få sterke reaksjoner og flasch back, jeg vil ikke det! Anonymkode: 0b7ec...037 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Ta med dette her på et skriv og vis til de "jeg holder på å falle sammen, jeg trenger virkelig en trygg plass for meg selv nå. Men jeg gruer meg til møte med de to personene ang tilbudet å bli innlagt. Jeg blir trigget av å snakke om det som er tøft for meg, jeg blir trigget av å skrive på skjema, og jeg aner ikke om de personene som skal være på møte med meg er trygge, jeg vet ikke hvem de er. Hvis de er kvasse og direkte kan jeg få symptom at sjelen går ut av kroppen min, jeg fryser til og får flashback en uke etterpå. Det vil si å være i helvete, og det vil jeg ikke Jeg er kjempe redd, og innleggelse er nettopp for at jeg skal få slappe av og bli tryggere, men hele opplegget gjør meg syk. Jeg gruer meg til møte om innleggelse. Jeg har vansker med å be om hjelp og kreve noe som helst, jeg vil egentlig fortelle dem at jeg klarer meg helt fint, det er ikke så gale. Men dette er masken jeg har bært på hele livet, jeg framstår tøff og skyver mine behov til side, og folk har ikke sett at jeg trenger hjelp, de ser på meg som sterk og selvstendig. Men jeg klarer ikke å være sterk så mye lenger nå, jeg kan bli veldig trigget. Jeg gruer meg og det er to personer, noe som er enda verre. Hvorfor må det være to som skal snakke med meg?? Skal de kontrollere og vurdere meg😔😔? Se om jeg later som jeg trenger innleggelse og ikke stoler på meg" Anonymkode: 4777b...dfb
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Det var nok helt sikkert en standard rutinesamtale, hvor personen trengte å kartlegge det grunnleggende i din situasjon ❤️ Tror nok du må være forberedt på å si noe mer enn at du ønsker å være innlagt. Men - du trenger neppe å si noe om hva du strever med, hva som er problemene dine, hva du har opplevd og slikt. Antar det viktige på den samtalen er mer å få inntrykk av hvor syk og preget du er nå. Hvor dårlig du fungerer. Hvor lite som skal til for å trigge deg, gjøre deg redd ❤️ Fortell dem om den telefonsamtalen? Hvordan det opplevdes for deg, hvordan det ble for deg etterpå. Anonymkode: a6ee1...f44
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Du bør printe ut og ta med dette! Det forklarer mye av utfordringene dine, og å være ærlig om det vil gjøre at de kan gi deg den beste mulige hjelpen. Anonymkode: 55e49...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå