Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette synes jeg er trist og gjør meg så veldig usikker i mitt eget forhold. Har vært gift med mannen i 4 år, sammen i 6. To barn i bildet. Mannens yngre bror ønsker å gå videre med kjæresten, han vurderer å gifte seg. De har vært sammen i omtrent 2 år, tror jeg.  Jeg har selv møtt henne flere ganger, på middager  hjemme hos oss og hos dem. Veldig hyggelig og ordentlig jente. Litt sjenert, men ikke noe galt med det. I helgen var broren på besøk hos oss, brødene satt og snakket sammen hvor jeg overhørte en spesiell samtale. Mannen min drev altså og spurte sin yngre bror om han virkelig kunne tilbringe et helt liv sammen med en så dum dame, at hun var mindre smart og ikke helt passet sammen i det lange løp. Flere ganger dro han fram hennes yrke som barne- og ungdomsarbeider, broren er jurist. Mannen min sa seg enig i at hun var veldig pen og snill, men kanskje ikke så suksessfull yrkesmessig og ellers ikke den skarpeste kniven i skuffen. Det verste er at broren ikke stoppet mannen min, han var på en måte ikke enig men heller ikke helt uenig. Satte aldri ned foten, for meg virker det som storebror fikk han på noen nye tanker.

Jeg har aldri før bemerket meg denne nye siden av mannen min. Og har så lyst til å konfrontere han skikkelig. Får så vondt av den stakkars kjæresten til lillebroren hans. Samtidig lurer jeg på om hva de har å si om meg når jeg ikke er der.. 

Anonymkode: d9114...ede

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var helt sikkert en fortrolig samtale, bror til bror. Og siden du aldri før har bemerket denne siden av din mann, bør du holde kjeft. Dette er ting du ikke har noe med! 

Anonymkode: e2fbf...9e5

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt.. Hadde jeg hørt min mann snakke sånn om en annen dame, uansett til hvem, så hadde jeg ikke akkurat tenkt at det var en særlig fin egenskap han hadde.. Veldig dømmende og nedsettende. Selvfølgelig kan du si ifra, var jo ikke sånn at du spionere 

Anonymkode: 71ee6...78d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en type med issues han fyren din

Anonymkode: 525b9...a93

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun veldig pen? Kunne han ha blitt sjalu? Og skjuler det ved å si hun er dum?

Eller er han jålete, og vil ha noe med bedre utdannelse inn i familien?

Hadde sagt jeg likte hun nye damen til broren. Og tatt han på ett evt negativt svar. Det er ikke han som skal bo med hun!

Anonymkode: a5682...7e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din er kvinnefiendtlig med andre ord. Og han vil du som kvinne være sammen med når det er sånn han snakker om andre kvinner? 

Anonymkode: 45628...43b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han høres usedvanlig stupid ut. Litt paradoksakt kanskje at han uttaler seg om andres intelligens?

Anonymkode: 5ed29...473

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette synes jeg er trist og gjør meg så veldig usikker i mitt eget forhold. Har vært gift med mannen i 4 år, sammen i 6. To barn i bildet. Mannens yngre bror ønsker å gå videre med kjæresten, han vurderer å gifte seg. De har vært sammen i omtrent 2 år, tror jeg.  Jeg har selv møtt henne flere ganger, på middager  hjemme hos oss og hos dem. Veldig hyggelig og ordentlig jente. Litt sjenert, men ikke noe galt med det. I helgen var broren på besøk hos oss, brødene satt og snakket sammen hvor jeg overhørte en spesiell samtale. Mannen min drev altså og spurte sin yngre bror om han virkelig kunne tilbringe et helt liv sammen med en så dum dame, at hun var mindre smart og ikke helt passet sammen i det lange løp. Flere ganger dro han fram hennes yrke som barne- og ungdomsarbeider, broren er jurist. Mannen min sa seg enig i at hun var veldig pen og snill, men kanskje ikke så suksessfull yrkesmessig og ellers ikke den skarpeste kniven i skuffen. Det verste er at broren ikke stoppet mannen min, han var på en måte ikke enig men heller ikke helt uenig. Satte aldri ned foten, for meg virker det som storebror fikk han på noen nye tanker.

Jeg har aldri før bemerket meg denne nye siden av mannen min. Og har så lyst til å konfrontere han skikkelig. Får så vondt av den stakkars kjæresten til lillebroren hans. Samtidig lurer jeg på om hva de har å si om meg når jeg ikke er der.. 

Anonymkode: d9114...ede

Wow, dette var ille etter min bok! 🥺🙄😢

Nr 1. Han har ingenting med å blande seg sånn, om hu så var verdens største fi*** så er det ikke mannen din sitt valg uansett. 

punkt 2. Hva er galt med jobb som BU? Jeg har selv tatt den utdannelsen og elsket å være i barnehagen. Du kan jo spørre din mann hvem som skal passe barna i barnehagen mens han er på sin « viktige» jobb hvis det ikke er voksne der?  

3. Jeg ville også vært veldig bekymret hva som blir fortalt bak min rygg, her føler jeg du må ha en oppvask med mannen din. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han høres usedvanlig stupid ut. Litt paradoksakt kanskje at han uttaler seg om andres intelligens?

Anonymkode: 5ed29...473

Det er jo klassisk, mindre begavet mentalt forstår alt det de forstår, mens de begavede forstår alt de ikke forstår 

Anonymkode: 525b9...a93

• Liker 2
Skrevet

For en usympatisk snobb. Tipper han er sjalu på den plassen hun har i brorens liv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var en privat samtale bror til bror. Han kjenner broren sin godt. Kanskje han vet at broren pleier å kjede seg i et forhold etter en stund hvis han ikke får intellektuell stimuli. Uansett- dette ville jeg bare latt gå. 

Anonymkode: fbb95...25f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en litt annen vri på det som skjer. Kanskje mannen din er litt narsissist. Jeg forestiller meg videre at mannen din er litt misunnelig på broren sin for at han og kjæresten er i forelskelsesperioden. Han synes dessuten at brorens kjæreste er attraktiv. Det at han begynner å "snakke henne ned" kan være en delvis ubevisst impuls for å trøste sitt eget store ego for å få henne mindre attraktiv slik at han ikke har like stor grunn til å være misunnelig. Han er dessuten kanskje bevisst på at du hører samtalen mellom dem, og han vil "minimere" hennes attraktivitet i hans øyne for at du ikke skal bli sjalu.

Anonymkode: 2044c...f12

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Usjarmerende med folk som ser ned på andre! Skjønner godt at du reagerer på dette! Håper ikke broren hans dumper ei jente nå som han faktisk elsker!

Anonymkode: c03c5...e0f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ville vel bare at broren skulle ha et godt liv, og følte vel at de to var for forskjellige

Anonymkode: 00710...759

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han synes vel det er dumt om boren hans kaster vekk livet sitt på en stokk dum dame bare fordi hun er pen…

Anonymkode: ff714...b74

Skrevet

Høres litt morsomt ut 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde frest om jeg hadde hørt dette.

Hadde gått og snakket med broren til mannen og sagt det som det var, at jeg ikke kunne unngå å overhøre hva mannen min sa til ham ang. brorens kjæreste, og så fortalt mitt inntrykk av kjæresten. Og sagt til svoger at han må gå for den han elsker, ikke brorens synsing.

Og ang. egen mann. Det er så fremmed at noen skal si noe slikt at jeg hadde lurt på hvordan jeg selv hadde endt med en mann med slike holdninger. Hadde nok ikke greid å ikke konfrontert ham med det han sa.

En ting er å si noe slikt når et forhold er helt nytt. Da kan av og til omverdenen se de to i et par for hva de er og hvordan de er sammen, på en annen måte enn de greier de to som er stormforelsket. I en slik begynnerfase, da kan man ev. ytre sin bekymring, om man ser tegn på at de er for forskjellige. Men når broren etter to år sier han vil gifte seg med kjæresten.

Må innrømme at min tanke også er at din mann, ts, enten er en enkel drittsekk, eller han er interessert i eller sjalu på dama broren har. Hadde hun virkelig vært veldig enkel, hadde det vært en ting, men bare det at hun er litt sjenert, det er virkelig ikke grunn for andre å blande seg inn. Kanskje er det en så jordnær kvinne broren trenger nettopp fordi han har det yrket han har, at det er godt for ham å komme hjem til en som er vant med å leve i øyeblikket og gjøre det beste ut av øyeblikket.

Jeg tror jeg hadde slitt med å forholde meg til mannen min, om det var min som hadde sagt noe slikt.

Anonymkode: 77e81...5a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette var helt sikkert en fortrolig samtale, bror til bror. Og siden du aldri før har bemerket denne siden av din mann, bør du holde kjeft. Dette er ting du ikke har noe med! 

Anonymkode: e2fbf...9e5

Dust, visst det vare en fortrolig samtale så burde den bli utført der ikke noen andre enn de det var ment for kunne høre samtalen. Og selvfølgelig har konen noe med dette å gjøre så lenge hun overhører det, for mannen viser en side av seg som er helt uspiselig.

Nei det er ikke bare den nye damen til broren han sier er dum, han undervurderer også sin egen brors dømmekraft, han sier at broren er for dum til å finne en dame som passer for ham. 

Og som kona til den som sier det så må jo hun begynne å lure på hvilken kriterier hun ble bedømt på siden hun kom gjennom det trange nåløyet, kanskje ikke så pen, men var smart nok så det jevnet seg ut og kunne godtas.

Vet ikke hva hans begrunnelse for å påstå at hun er dum, men det er vel sånn med enkelte akademikere, de forstår kun en måte å være smart på, og måler folks anseelse i antall studieår. 

Anonymkode: 6a6a9...4ec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så trist.. å skulle kontrollere andres liv på sen måten. Så lenge man er lykkelig så spiller hverken utseende eller yrke noen rolle?

Jeg hadde nok sagt noe om dette. At jeg overhørte et eller annet om det som ble sagt og hvordan det han sa ble tolket fra din side. Kanskje han ikke mente å gå så hardt ut? Eller at han ikke vet at han fremstod slik han gjorde.

Det at broren ikke svarte var nok for å ikke lage en sak ut av det, bare la det passere på en måte. Noe som er synd men som jeg ofte har gjort selv bare fordi jeg vet hva jeg selv mener, og ikke tar til meg det som blir sagt. Min mor er veldig kontrollerende, og da er samtalene veldig lik det di beskriver. Hun kritiserer/sier det hun mener og hva jeg burde gjøre. I mange år har jeg bare vært nøytral slik som din svoger bare for å unngå diskusjoner, men en kommer til et visst punkt med slike personer der en ikke orker å høre lengre. 

Anonymkode: 15e5e...a82

Skrevet

TS,

Er ikke så lett fra ditt HI, men jeg tenker det er en vesentlig forskjell mellom disse tingene.

- Din mann var dømmende mot kjæresten til sin bror. Klassifiserte henne som mindre verdiful enn han. "En sånn som deg skal ikke nedlate seg å gifte seg med enn sånn som henne."

- Din mann var bekymret for om de to på sikt kom å få et godt forhold. "Forelskelse gjør blind, men jeg er bekymret for at dere kan få problemer i ekteskapet da jeg ser at dere er så ulike.".

Kanskje din mann kjenner til samme historie som jeg gjør. En kjekk, snill og meget fremgangsrik jurist... der kona dumpet han og deres barn... (ja, noe så uvanlig som enn kvinne som valgte 0 % omsorg)... på grunnlag av at hun etter mange år sammen følte at det var for stor forskjell mellom dem, hun følte at han var alt for perfekt i forhold til henne. Et ekstremt eksempel, men slik kan skje.

Så jeg syns det er enn vesentlig forskjell om din mann var dømmende, eller om han prøvde å reflektere over om de to vil passe sammen i et langt ekteskap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...