AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Han jobber som butikksjef, vi begge er i slutten av 30-årene, han eier ikke hus, har mye gjeld og er så og si alltid blakk. Ber folk rundt seg om å låne penger, skal vi finne på noe er det jeg som må spandere. Jeg dømmer ingen, jeg eier heller ikke hus, og forstår at folk kan ha havnet i ulike kjipe økonomiske situasjoner av ulike anledninger. Men, jeg kjenner likevel at jeg blir usikker på om dette er et rødt flagg? Han er ellers en veldig fin fyr, god helse, tar vare på seg selv, engasjert i sitt barns liv (har sønnen 60%), så det med økonomien hans er faktisk eneste som gjør meg litt usikker. Anonymkode: bec62...47c
Andro Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Som kjæreste er det kanskje ikke så farlig, men ville ikke ha bodd sammen med noen som ikke kunne ta sin del av utgiftene. Ville ikke stolt på vurderingsevnen hans, særlig ikke når han låner fra venner. Har han en dyr (u)vane som han bruker mye penger på. Sørg for at du vet hva det er. 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Jepp mye gjeld, alltid blakk, snylte på daten(!) og ofte låne penger fra andre er gigantisk rødt flagg. Han har ikke orden på økonomien og det blir et helvete for deg å være sammen med. Styr unna Anonymkode: 231f8...257 3 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Styr unna !!!! Var sammen med en slik selv. Anonymkode: aad9a...8d4 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Har han vært gjennom et samlivsbrudd, så kan det fort gjøre økonomien problematisk i et par år etter. Det kan ta tid å få styr på det. Ville nok anbefalt å ta den kjipe samtalen om økonomien. Det kan jo hende han har en plan? Kanskje han lever på grensene for livsopphold på grunn av trekk osv. Tar det ett til to år? Vi du i så fall vente? Ikke så lette valg å ta dette. Kjærlighet gjør blind osv. Anonymkode: 7e071...616 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Det kan være et rødt flagg ja, og det må definitivt prates om. Du bør få vite hvor gjelda kommer fra, og du bør forsikre deg om at han har en realistisk plan for hvordan han skal komme seg ovenpå igjen. En indikasjon kan være om han betaler tilbake pengene han låner fra venner, og om han i så fall gjør det frivillig eller om de må mase lenge før de får tilbakebetalt. Anonymkode: df4a6...463 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Det kommer vel litt an på hvor gjelda kommer fra, og om han tar tak for å jobbe den vekk. Er det ren forbruksgjeld, eller spilt bort penger, så rødt flagg i mye større grad. Med hovedomsorg for sønnen, får han barnebidrag? Om mor har lav inntekt og såpass mye samvær er det ikke sikkert han får bidrag for sønnen, og må stå for mye utgifter der. Anonymkode: 84b16...d21
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 De gangene han har nevnt noe om sin gjeld, har han sakt at det kommer av hans x. Fordi hun presset han til unødvendige kjøp, det er 3,5 år siden bruddet. Jeg kan jo ta det opp med han, ønsker bare ikke at han skal føle at jeg “graver” i hans privatliv. Anonymkode: bec62...47c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De gangene han har nevnt noe om sin gjeld, har han sakt at det kommer av hans x. Fordi hun presset han til unødvendige kjøp, Anonymkode: bec62...47c Yeah right. Her har vi en mann som ikke tar ansvar for egne handlinger. Kan vedde på det har gått mye i burger fra bensinstasjonen hver lunsj, brus, teknologiske duppeditter, greier til bil, øl, forbruksgjeld og generell sløsing som livsstil. Anonymkode: 231f8...257 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): De gangene han har nevnt noe om sin gjeld, har han sakt at det kommer av hans x. Fordi hun presset han til unødvendige kjøp, det er 3,5 år siden bruddet. Jeg kan jo ta det opp med han, ønsker bare ikke at han skal føle at jeg “graver” i hans privatliv. Anonymkode: bec62...47c Og han selv, da? Har han selv et forbruksmønster som kan bekrefte påstanden om at det kun er den slemme eksens feil at det har blitt kjøpt mye fjas? Anonymkode: df4a6...463 1
ESFP Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): De gangene han har nevnt noe om sin gjeld, har han sakt at det kommer av hans x. Fordi hun presset han til unødvendige kjøp, det er 3,5 år siden bruddet. Jeg kan jo ta det opp med han, ønsker bare ikke at han skal føle at jeg “graver” i hans privatliv. Anonymkode: bec62...47c Dette er et blodrødt flagg. At han legger ansvaret for egne handlinger på x er noe du virkelig skal passe på. 2
exictence Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 Det er ikke rødt flagg i seg selv at han har lite penger, men at han låner av andre og at du må spandere er no good
GammelKaktus Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 Et voksent menneske som ikke har kontroll på økonomien er et rødt flagg. Spiller ingen rolle om man har lite penger eller mye, har man ikke kontroll så kommer man ingen vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå