AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Jeg sparer til min første bolig. Jeg er ufør så jeg syntes det går litt tregt men jeg bor og lever billig. Har ca 340 000kr i sparing men trenger hvertfall 160 000 til. Leilighet i området jeg ser etter koster litt over 3 millioner. Noen tips til hvordan jeg kan spare litt ekstra? Liten bi inntekt? Trenger bare litt motivasjon også tror jeg 😆 Anonymkode: e566a...092 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Bi inntekt høres lurt ut. Bruker du budsjett? Anonymkode: 79c76...449
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bi inntekt høres lurt ut. Bruker du budsjett? Anonymkode: 79c76...449 Ja, jeg bruker budsjett. Ikke noe særlig mer å spare der. 7000 går rett på sparing hver måned Anonymkode: e566a...092
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Du kan jo vurdere å kjøpe deg opp. Som i kjøpe deg en leilighet, betale ned på den en periode. Også selge for å kjøpe noe større etterhvert. Nå vet jeg ikke om du har unger osv. Eller om du er fri og frank. Betal inn mer enn minste beløpet slik at du ikke bare betaler rentene. Nå er det også rom for å prute litt på bolig priser. Men kommer jo litt an på hvor du bor da. Men uansett, vil du spare raskere ved å betale på en leilighet ol, enn å betale leie og spare ved siden av. Obs må regne med megler honorar også. Anonymkode: c2c72...a55
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo vurdere å kjøpe deg opp. Som i kjøpe deg en leilighet, betale ned på den en periode. Også selge for å kjøpe noe større etterhvert. Nå vet jeg ikke om du har unger osv. Eller om du er fri og frank. Betal inn mer enn minste beløpet slik at du ikke bare betaler rentene. Nå er det også rom for å prute litt på bolig priser. Men kommer jo litt an på hvor du bor da. Men uansett, vil du spare raskere ved å betale på en leilighet ol, enn å betale leie og spare ved siden av. Obs må regne med megler honorar også. Anonymkode: c2c72...a55 Ts skriver at leilighetene koster ca 3 mill i området, tviler på at det er en stor leilighet. Heller ikke sikkert at det lønner seg å eie hvis hun har lav leie der hun bor. I tillegg til renter og avdrag, er det ganske mye annet som skal betales som eier (kostnader som inngår i leien når man leier). Nevner som eksempler: kommunale avgifter, veiavgift (vedlikehold, strøing, brøyting) hvis privat vei, kommunal eiendomsskatt, løpende vedlikeholdskostnader (evt avsetning til det de årene det er lite) kostnader til utbedring av plutselige skader, bygningsforsikring, kabel-TV/ nett grunnpakke. Hvis man eier leilighet vil mange av disse nevnte kostnadene inngå i fellesutgiftene, det er altså en regning man ikke ser som leietaker da det er inntegnet i leien. Bare å sammenligne husleie med renteutgifter er veldig, veldig feil. Viktig at de som ikke har erfaring med å være boligeier ikke blir lurt til å tro at livet som eier er så mye bedre. I ts tilfelle er det vesentlig at hun har lav leie, kanskje vil hun være i bedre stand til å spare til fremtidig kjøp ved å fortsette å leie på det gunstige stedet så lenge som mulig. lykke til, ts, høres ut som du er veldig flink og disiplinert! Fortsett med det! Håper du finner en liten bijobb:) Anonymkode: c4452...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg sparer til min første bolig. Jeg er ufør så jeg syntes det går litt tregt men jeg bor og lever billig. Har ca 340 000kr i sparing men trenger hvertfall 160 000 til. Leilighet i området jeg ser etter koster litt over 3 millioner. Noen tips til hvordan jeg kan spare litt ekstra? Liten bi inntekt? Trenger bare litt motivasjon også tror jeg 😆 Anonymkode: e566a...092 Vi fikk fullfinansiert lån av Sparebank1 Midt Norge i 2020 til å kjøpe leilighet. Hadde ikke egenkapital eller kausjonist 🙂 Er begge ufør. Anonymkode: 2bf15...e83 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå