Gå til innhold

Kjøkkendillemma, skifte skrog eller ikke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi har et faktumkjøkken (ikea) fra 1999. I 2009 gjorde vi noen endringer, vi malte frontene og endret litt på skapløsning. Vi har tenkt at kjøkkenet er klart for utskifting nå, og at det skal skje senest når oppvaskmaskinen må byttes ut, den er nemlig ikke integrert.

Nå har vi startet planleggingen. Vi har vært veldig fornøyd med faktumskrogene. De er 24 år, men skuffer og skap er helt i orden og fine. Resten trenger utskifting. Vi har sett på metod (ikeas nåværende). De har litt andre mål enn faktum hadde. Det skal gå bra det, men faktum sine mål passer aller best. 

Vi skal altså pusse opp, men  uten å bruke en formue. Har lyst å ha det fint, men har ikke lyst å betale mer enn vi må. Har så mye annet jeg også vil bruke pengene på😄

Nå oppdager jeg at det går å bestille enkle hvite fronter til vårt gamle kjøkken. Nå leker litt med føgende tanke: bestille nye, enkle fronter. Kjøpe en ny kvalitets-benkeplate, kjøpe noen kule håndtak/knotter, ny vask og nytt armatur.  Og sist,  men inne minst legge litt penger i en kul tapet. 

Alternativt bytte ut alt. Da må vi velge litt enklere (billigere) løsninger på benkeplate og dekor ellers.

Å ikke bytte ut selve skrogene frister, men er det dumt når vi først skal pusse opp? Er metod mye bedre enn faktum mtp funksjonalitet? 

Innspill? Ideer? Mannen min trekker på skuldrene og sier at begge deler er ok for ham.

Anonymkode: 7fe77...9d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du fornøyd med planløsningen, ville jeg nøyd meg med å skifte benkeplate, fronter osv.Det kan bli veldig fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har byttet nye kjøkkenfronter til mitt faktum kjøkken fra 96. Bestilte på ikea. Kom på ca 8000 kr 

Anonymkode: a300a...034

AnonymBruker
Skrevet

Gå på ettersalgsservice på ikea sin nettside. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!  Har ikke tenkt på muligheten før, men må si det frister litt.  Beholde alt av skrog, men legge penger i alt det andre.

Og så er det noe med det å kaste ut noe som er 100% funksjonelt og i orden,  som byr meg i mot. Sånn i utgangspunktet er det vel greit å nytte ut et kjøkken etter 24 år, men det er jo helt i orden så da..

Mulig jeg er påvirket av en tapet jeg kom over på pinterst til morgenkaffen i dag. Den kostet 2000 kr pr rull, så det må gjøres prioriteringer 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har byttet nye kjøkkenfronter til mitt faktum kjøkken fra 96. Bestilte på ikea. Kom på ca 8000 kr 

Hvilken av frontene valgte du? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...