Gå til innhold

Saltvannsspray og hysterisk baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har råd for en mamma med en baby med tett nese? Har forsøkt både nesesuger og saltvannsspray, men hun vrir seg og gråter så veldig så er vanskelig... virker som hun har fått veldig vegring mot å få noe nær nesen sin.

Anonymkode: abe72...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tvang det igjennom likevel. Klarte på et vis å holde fast babyen min såpass at jeg fikk opp et sprut i hvert nesebor. 

Anonymkode: 7261d...2ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare dropp saltvannsspray, den gir nærmest ikke noe effekt. Og begge mine ble krakilske av nesesuger

Hev hodet på babyen når hun sover og vent til det går over.. 

Anonymkode: 65918...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tvang det igjennom likevel. Klarte på et vis å holde fast babyen min såpass at jeg fikk opp et sprut i hvert nesebor. 

Synes du det hjalp?

Jeg får så vondt i hjertet når hun blir så hysterisk. Skal jo også egentlig spraye i 2-3 sekunder i hvert nesebor men jeg får bare til et raskt sprut.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare dropp saltvannsspray, den gir nærmest ikke noe effekt. Og begge mine ble krakilske av nesesuger

Hev hodet på babyen når hun sover og vent til det går over.. 

Anonymkode: 65918...30a

Får så vondt av henne når hun sliter sånn å puste.

zalozingo skrev (1 minutt siden):

Jeg også holder fast og er lynrask. Nå ligger han helt stille, skjønner at det hjelper 

Jeg har gjort det 2 ganger i dag. Hvor raskt skal det funke? Får du til nesesuger også?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Rhinox nesedråper, det stopper snørrproduksjonen noen timer så dere får slappe av f.eks på natt.

Når det gjelder nesesuger må du nok bare tvinge igjennom som andre her nevner, minn deg selv på at du gjør det for at hun skal få det bedre😊

Gutten vår blir også krakilsk når den kommer, men må jo bare hvis han er så tett at han ikke greier amme f.eks 

Endret av Anononyma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes du det hjalp?

Jeg får så vondt i hjertet når hun blir så hysterisk. Skal jo også egentlig spraye i 2-3 sekunder i hvert nesebor men jeg får bare til et raskt sprut.

Får så vondt av henne når hun sliter sånn å puste.

Jeg har gjort det 2 ganger i dag. Hvor raskt skal det funke? Får du til nesesuger også?

Ts

Jeg synes det hjalp veldig på min baby. Og de neste årene. Nå er han 4 og jeg klarer ikke å tvinge igjennom nesespray om jeg prøver en gang, må i så fall gro fire ekstra armer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ikke til på min på rundt året og har ikke klart det på noen måneder. Hun gråter så mye når vi forsøker at jeg føler hun blir ennå mer snørrete etterpå.. Klarer ikke holde fast heller, redd for at hun skal få vondt. Nå har hun vært så tett at hun har sovet litt dårlig osv men ikke så ille at hun ikke har klart å amme feks. Vi har bare hatt manuell nesesuger kanskje elektrisk er lettere..

Anonymkode: 07cb7...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk rhinox dråper eller saltvannspray som ser ut som vanlig nesespray. Den med sånn stor tut og beholder er jo helt grusom 🤣 Den er det voldsomt trykk utav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har råd for en mamma med en baby med tett nese? Har forsøkt både nesesuger og saltvannsspray, men hun vrir seg og gråter så veldig så er vanskelig... virker som hun har fått veldig vegring mot å få noe nær nesen sin.

Alle babyer hater disse tingene, det er normalt. Du må bare gi babyen saltvannsspray hvis hen er så tett. Hen roer seg ned etterpå, gi hen mye nærhet og kos sågar det fint ☺️. Det er jo heller ikke slik at man lar vær å skifte bleie eller pusse tenner, fordi de vrir seg og hater det?

Anonymkode: fea56...4a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg får ikke til på min på rundt året og har ikke klart det på noen måneder. Hun gråter så mye når vi forsøker at jeg føler hun blir ennå mer snørrete etterpå.. Klarer ikke holde fast heller, redd for at hun skal få vondt. Nå har hun vært så tett at hun har sovet litt dårlig osv men ikke så ille at hun ikke har klart å amme feks. Vi har bare hatt manuell nesesuger kanskje elektrisk er lettere..

Anonymkode: 07cb7...6b5

Du kan jo gi nesesprayen når hun sover, da merker hun det ikke, men våkner kanskje et lite øyeblikk ☺️. Ikke noe bra for de små å være så tett, kan man lindre dette så gjør man det selvfølgelig, de vet jo ikke sitt eget beste. Alle babyer hater nesespray, neglklipping, og noen hater å dusje, men man lar jo ikke være selvom. Man må guide barnet slik at hen kan bli trygg og vant med det. 

Anonymkode: fea56...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ro ned. Stressa også med det med førstemann. Det værste som kan skje er at de får kræsjkurs i munnpusting. Ikke vits å drive med invasiv tvang for å få de i noe som ikke funker engang

Anonymkode: 1c574...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ro ned. Stressa også med det med førstemann. Det værste som kan skje er at de får kræsjkurs i munnpusting. Ikke vits å drive med invasiv tvang for å få de i noe som ikke funker engang

Anonymkode: 1c574...1ab

Blir det kræsjkurs i å være sulten også da dersom baby er for tett til å amme?

Anonymkode: 6f101...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anononyma skrev (2 timer siden):

Bruk Rhinox nesedråper, det stopper snørrproduksjonen noen timer så dere får slappe av f.eks på natt.

Når det gjelder nesesuger må du nok bare tvinge igjennom som andre her nevner, minn deg selv på at du gjør det for at hun skal få det bedre😊

Gutten vår blir også krakilsk når den kommer, men må jo bare hvis han er så tett at han ikke greier amme f.eks 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Blir det kræsjkurs i å være sulten også da dersom baby er for tett til å amme?

Anonymkode: 6f101...ebe

Babyen ammer ikke, babyen dier. Det er mor som ammer. 

(Beklager avsporingen.) 

Anonymkode: ea8f3...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker dråper i stedet for spray. Teller til tre hver gang jeg drypper i nesa eller begynner å suge. Syns det å telle ned har hjulpet bra fra hun var rundt 4 mnd gammel. Det hjelper å bli forberedt på at noe skal skje, også når man er helt liten baby.

Anonymkode: 5670d...79c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...