Primadonna1 Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Alle har vel fått med seg at produktene Hest til Mærtha Louise er veldig dyre..... det jeg reagerer på er at hun som prinsesse ( og som bruker rollen sin uten tvil) burde gå fram som eg godt eksempel til det norske folk og prise ned produktene slik at folk flest har mulighet til å kjøpe de!! Håper på svar i den tråden her😎
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Kommer ikke til å kjøpe. Anonymkode: ff115...a14 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Folk flest går ikke med et ønske om å kjøpe en sånn genser uansett, så de må gjerne koste en million uten at jeg bryr meg nevneverdig. Anonymkode: 5e4a8...073 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Jeg er egentlig enig. Du har et godt poeng Synes noen av de kortere genserne er fine, men så unødvendig dyrt! Og siden alle har like i forskjellige farger er det flaut å møte 5 personer med samme genser som deg i en annen farge hver gang du er på senteret lol Anonymkode: 92bd5...01d 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Enig i at det er altfor dyrt ! Anonymkode: 7a7f6...231
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Genserne lages for hånd. Det tar minst 50 timer for en proff strikker å strikke det, og mengden garnet alene koster nærmere 1000 kroner for en vanlig person å kjøpe i butikk for å strikke den, men si hvertfall 450 kroner for en produsent å handle den mengden garn fra grossist. Genserne koster ca 2500 kr så det er 41 kroner i timelønn for den som strikker det. Naturligvis er ikke genseren dyr i det perspektivet, selvom det er mye penger for gensere når man er vant til HM gensere i syntetisk stoff til 299 kr laget av barnearbeidere i Burma. Det er ikke det at jeg absolutt må forsvare Märtha her, men strikkebransjen generelt. Dere kan ikke forvente lavere priser, det er allerede kjempebillig arbeidskraft! Det er synd at mange ikke har råd til å betale andre for å strikke for seg, men i gamledager løste man det problemet ved å lære seg å strikke selv. Anonymkode: 02226...622 3 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Prisen er en ting, men de er så stygge. Ser ut som en stor sekk på de aller fleste. Det at de er så dyre, gjør vel at de selger mer regner jeg med. Er jo tydeligvis inn med de sekkene. Anonymkode: 5e95f...d99 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Vel. Fin eller ikke er jo en smakssak, rett objektivt sett. Men nettopp det at alle er like og at det er en viss type personer som bruker de, gjør at jeg styrer milevis unna. Hadde det vært en tilfeldig genser...som ikke halve byn gikk i, så kunne jeg hatt en slik. Men nå er de bare uberharry! Anonymkode: cef38...38e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Genserne lages for hånd. Det tar minst 50 timer for en proff strikker å strikke det, og mengden garnet alene koster nærmere 1000 kroner for en vanlig person å kjøpe i butikk for å strikke den, men si hvertfall 450 kroner for en produsent å handle den mengden garn fra grossist. Genserne koster ca 2500 kr så det er 41 kroner i timelønn for den som strikker det. Naturligvis er ikke genseren dyr i det perspektivet, selvom det er mye penger for gensere når man er vant til HM gensere i syntetisk stoff til 299 kr laget av barnearbeidere i Burma. Det er ikke det at jeg absolutt må forsvare Märtha her, men strikkebransjen generelt. Dere kan ikke forvente lavere priser, det er allerede kjempebillig arbeidskraft! Det er synd at mange ikke har råd til å betale andre for å strikke for seg, men i gamledager løste man det problemet ved å lære seg å strikke selv. Anonymkode: 02226...622 Hvordan vet du de er strikket for hånd? Ser maskinstrikkede ut for meg🤓 Anonymkode: 19bfb...c80 5 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du de er strikket for hånd? Ser maskinstrikkede ut for meg🤓 Anonymkode: 19bfb...c80 Definitivt maskinstrikket! Anonymkode: cef38...38e 11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Jeg personlig liker de ikke. Kjenner flere som har produkter derfra høyest på ønskelisten til bursdager og jul. Ikke noe for meg. Anonymkode: 9d3eb...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Genserne lages for hånd. Det tar minst 50 timer for en proff strikker å strikke det, og mengden garnet alene koster nærmere 1000 kroner for en vanlig person å kjøpe i butikk for å strikke den, men si hvertfall 450 kroner for en produsent å handle den mengden garn fra grossist. Genserne koster ca 2500 kr så det er 41 kroner i timelønn for den som strikker det. Naturligvis er ikke genseren dyr i det perspektivet, selvom det er mye penger for gensere når man er vant til HM gensere i syntetisk stoff til 299 kr laget av barnearbeidere i Burma. Det er ikke det at jeg absolutt må forsvare Märtha her, men strikkebransjen generelt. Dere kan ikke forvente lavere priser, det er allerede kjempebillig arbeidskraft! Det er synd at mange ikke har råd til å betale andre for å strikke for seg, men i gamledager løste man det problemet ved å lære seg å strikke selv. Anonymkode: 02226...622 Stemmer det at genserne er håndstrikket, er det flott. En håndstrikket genser bør selges til en pris som reflekterer arbeidet som er lagt inn i arbeidet. Men nå har jeg googlet både vel og lenge, uten å finne forklaring på verken hvor eller hvordan de er laget. Genserne ser maskinstrikkede ut, og jeg kommer til å tro at de er nettopp det frem til jeg får bevis på det motsatte. Hva materialet angår, later det ikke til å være mer eksklusivt enn en god, varm genser fra HM, og for alt jeg vet kan også Hest-gensere lages av barnearbeidere i Burma. Anonymkode: 5e4a8...073 3
Primadonna1 Skrevet 3. april 2023 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stemmer det at genserne er håndstrikket, er det flott. En håndstrikket genser bør selges til en pris som reflekterer arbeidet som er lagt inn i arbeidet. Men nå har jeg googlet både vel og lenge, uten å finne forklaring på verken hvor eller hvordan de er laget. Genserne ser maskinstrikkede ut, og jeg kommer til å tro at de er nettopp det frem til jeg får bevis på det motsatte. Hva materialet angår, later det ikke til å være mer eksklusivt enn en god, varm genser fra HM, og for alt jeg vet kan også Hest-gensere lages av barnearbeidere i Burma. Anonymkode: 5e4a8...073 Helt enig, de ser maskinstrikka ut. Ingen som sitter å strikker de for hand😜😂 7
Blingblingtahei Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 Jeg er så prinsipielt imot Martha at jeg ville ikke kjøpt den uansett hvor billig den var, ikke syntes jeg de er fine heller. 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 18.10): Genserne lages for hånd. Det tar minst 50 timer for en proff strikker å strikke det, og mengden garnet alene koster nærmere 1000 kroner for en vanlig person å kjøpe i butikk for å strikke den, men si hvertfall 450 kroner for en produsent å handle den mengden garn fra grossist. Genserne koster ca 2500 kr så det er 41 kroner i timelønn for den som strikker det. Naturligvis er ikke genseren dyr i det perspektivet, selvom det er mye penger for gensere når man er vant til HM gensere i syntetisk stoff til 299 kr laget av barnearbeidere i Burma. Det er ikke det at jeg absolutt må forsvare Märtha her, men strikkebransjen generelt. Dere kan ikke forvente lavere priser, det er allerede kjempebillig arbeidskraft! Det er synd at mange ikke har råd til å betale andre for å strikke for seg, men i gamledager løste man det problemet ved å lære seg å strikke selv. Anonymkode: 02226...622 det tviler jeg sterk på. De ser maskinstrikkede ut, og for 1000 kroner kunne jeg fått garn i silke og mohair, ikke nylon og plast. Anonymkode: 943f7...8f9 2
Lizard Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 Definitivt maskinstrikket ja! Og de er i 50% plastikk, så dette er rett og slett landeveisrøveri. 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 Lizard skrev (9 timer siden): Definitivt maskinstrikket ja! Og de er i 50% plastikk, så dette er rett og slett landeveisrøveri. Dere har rett. Jeg sjekket grundigere i butikken i dag. Jeg kunne ikke tro annet enn at det måtte være ren ull og håndstrikk til prisen men burde ha visst mer hva jeg snakket om før jeg skrev det her! Da er jeg helt enig med dere at prisen er altfor høy! Anonymkode: 02226...622 2
Iso1 Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 18.02): Folk flest går ikke med et ønske om å kjøpe en sånn genser uansett, så de må gjerne koste en million uten at jeg bryr meg nevneverdig. Anonymkode: 5e4a8...073 Og du skal snakke for folk flest selvom du ikke bryr deg? Det har du ingen rett til! Snakk kun for deg selv så kan de som kanskje vil ha en genser vurdere det selv! Hater folk som skal dra med seg andre inn i sine egne meninger. Verste som finnes! 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 18.15): Vel. Fin eller ikke er jo en smakssak, rett objektivt sett. Men nettopp det at alle er like og at det er en viss type personer som bruker de, gjør at jeg styrer milevis unna. Hadde det vært en tilfeldig genser...som ikke halve byn gikk i, så kunne jeg hatt en slik. Men nå er de bare uberharry! Anonymkode: cef38...38e Hvilken «viss» type personer er det som kjøper den siden du styrer unna?? Jeg har sett dem på allslags folk i det siste…. Anonymkode: 97eec...a7d
Maskinfører Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 Hun er sikkert medlem av World Economic Forum akkurat som broren Young Global Leadership eller hva grenen heter 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå