Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min lille ble 5 mnd idag . Jeg fullammer og har siden hun var 4 mnd gitt litt og litt grøt . Idag ga jeg henne søtpotet Mos som hun elsket . Har pleid å gi grøt rundt middagstider kun en gang om dagen . Men virker som hu liker å ha mett mage da hu sover bedre om dagen. Har vurdert å gi noe på formiddagen også kvelds men blir dette for mye ?? Hva gjør dere andre ??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Moste grønnsaker og potet etc er veldig fint å gi - sjelden det kan bli for mye grønnsaker og de regulerer jo ofte med å slutte å ville ha mer mat når mett.

Det er veldig fordel å la henne smake mye forskjellig nå, mine barn som har kommet tidlig i gang med grønnsaker har ikke blitt kresne eller vanskelig i kosten, men derimot likt «alt»…

Anonymkode: 244f0...b0e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Moste grønnsaker og potet etc er veldig fint å gi - sjelden det kan bli for mye grønnsaker og de regulerer jo ofte med å slutte å ville ha mer mat når mett.

Det er veldig fordel å la henne smake mye forskjellig nå, mine barn som har kommet tidlig i gang med grønnsaker har ikke blitt kresne eller vanskelig i kosten, men derimot likt «alt»…

Anonymkode: 244f0...b0e

Men bør man på en måte spare det til «middag» og heller ha grøt til formiddag osv ??

AnonymBruker
Skrevet
jentee24 skrev (26 minutter siden):

Men bør man på en måte spare det til «middag» og heller ha grøt til formiddag osv ??

På 5 mnd kontrollen med baby for noen uker siden, fikk jeg i alle fall beskjed om at det bare var å sette i gang med måltid til både formiddag og kveld, hvis hun likte det :)

Så jeg pleier enten ha to grøtmåltider + en smaksprøve av noe annet ila dagen, eller grøt + annen mos. 

Anonymkode: 62776...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen styrer det selv, de vil ikke spise om de er mett 😊 Bare husk at dersom du skal gi noe nytt, så gi det til lunsj! Første gangen jeg ga brokkoli til vår lille var kl 17 til middag - han fikk vondt i magen og hele kvelden og leggingen og alt ble et mareritt!

Anonymkode: 5cf3d...ea0

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Babyen styrer det selv, de vil ikke spise om de er mett 😊 Bare husk at dersom du skal gi noe nytt, så gi det til lunsj! Første gangen jeg ga brokkoli til vår lille var kl 17 til middag - han fikk vondt i magen og hele kvelden og leggingen og alt ble et mareritt!

Anonymkode: 5cf3d...ea0

Oj, takk for tips! Vi skal begynne med smaksprøver nå, så det er jo noe å ha i bakhodet 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...