Anonym-bruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Min fine engelsk setter på 6 år stakk av hjemmefra for snart 2 døgn siden. Begynner å bli veldig redd for henne. Vi bor like ved en skog så regner med hun har gått dit, og sikkert blitt opptatt med å jakte et eller annet. Noen som har erfaring med hunder som stikker av? Hvor lenge var de evt borte? 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Har du etterlyst den? En hund finner ikke veien hjem selv som en katt gjør. Anonymkode: 0ff78...8fd
Anonym-bruker Skrevet 3. april 2023 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du etterlyst den? En hund finner ikke veien hjem selv som en katt gjør. Anonymkode: 0ff78...8fd Har etterlyst den på flere lokale sider. Og vært ute og lett. Gått og i bil
Troyamin Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Sett ut mat og liggeplassen til hunden. En jakthund pleier ofte å gå tilbake til plassen den ble sluppet/stakk av fra. Kontakt Nitrogruppa og/eller Rømlingen (På Facebook) Vær obs på at dersom hunden jager dyr, kan grunneiere skyte hunden. Det kan derfor være lurt å kontakte grunneiere i området og opplyse om at du savner hunden din. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Uff så vondt 💔 klem til deg, håper hunden kommer til rette! Anonymkode: e072b...a4b 1
Gjest Lurven Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har du etterlyst den? En hund finner ikke veien hjem selv som en katt gjør. Anonymkode: 0ff78...8fd Hunder kan finne veien hjem.
Troyamin Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 Anonym-bruker skrev (22 timer siden): Min fine engelsk setter på 6 år stakk av hjemmefra for snart 2 døgn siden. Begynner å bli veldig redd for henne. Vi bor like ved en skog så regner med hun har gått dit, og sikkert blitt opptatt med å jakte et eller annet. Noen som har erfaring med hunder som stikker av? Hvor lenge var de evt borte? Er hunden kommet hjem?
Anonym-bruker Skrevet 4. april 2023 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2023 Troyamin skrev (2 timer siden): Er hunden kommet hjem? Nei den har ikke det. Noen som så den i går jakte på rådyr, men fikk ikke tak i henne
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 Anonym-bruker skrev (4 minutter siden): Nei den har ikke det. Noen som så den i går jakte på rådyr, men fikk ikke tak i henne Uff 😢. Så kjipt dette må være for dere, jeg håper dere får fatt i henne snart. Når noen har sett henne jakte så er hun iallefall i live, kanskje en mager trøst men dog ♥️ Anonymkode: 1ae9b...ac2
Anonym-bruker Skrevet 4. april 2023 Forfatter #11 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Uff 😢. Så kjipt dette må være for dere, jeg håper dere får fatt i henne snart. Når noen har sett henne jakte så er hun iallefall i live, kanskje en mager trøst men dog ♥️ Anonymkode: 1ae9b...ac2 Huff ja, helt forferdelig. Det er sant. Tar det som et godt tegn hun har det bra, men skulle gjerne fått henne inn.
Troyamin Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 Anonym-bruker skrev (33 minutter siden): Nei den har ikke det. Noen som så den i går jakte på rådyr, men fikk ikke tak i henne Du får krysse fingrene for at hunden ikke blir skutt. Hvilke tiltak har du satt inn for å få tak i hunden? 2
Anonym-bruker Skrevet 4. april 2023 Forfatter #13 Skrevet 4. april 2023 Troyamin skrev (2 timer siden): Du får krysse fingrene for at hunden ikke blir skutt. Hvilke tiltak har du satt inn for å få tak i hunden? Skutt? Lagt ut på flere sider, er ute å leter hver dag. Særlig der hun er sett, men litt overalt. Satt ut mat hun liker og godbiter hjemme
Troyamin Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 Anonym-bruker skrev (Akkurat nå): Skutt? Lagt ut på flere sider, er ute å leter hver dag. Særlig der hun er sett, men litt overalt. Satt ut mat hun liker og godbiter hjemme Ja, skutt. Jager hunden rådyr, sånn som du sier, har grunneier rett til å avlive hunden på stedet. c. Når en hund angriper hjortevilt og båndtvang gjelder, kan grunneier, noen som opptrer på dennes vegne, eller jakt- og fangstberettigde gjøre det inngrep mot hunden som fremstår som nødvendig, herunder avliving, for å avverge skade, så sant inngrepet ikke går lenger enn nødvendig og ikke utover det forsvarlige. Dette gjelder likevel ikke en hund som er i aktiv bruk som ettersøkshund etter sykt eller såret vilt
Anonym-bruker Skrevet 5. april 2023 Forfatter #15 Skrevet 5. april 2023 Ts her. En hund som ofte har vært hos oss og kjenner hunden vår godt, var på besøk i dag. Men hun satt bare å stirret ut vinduet, liksom ned mot en elv et stykke unna der vi bor. Nå er jeg så redd det betyr hunden min er falt uti. Men hunder merker kanskje ikke sånn i forhold til sted?
C-girl Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 Anonym-bruker skrev (10 minutter siden): Ts her. En hund som ofte har vært hos oss og kjenner hunden vår godt, var på besøk i dag. Men hun satt bare å stirret ut vinduet, liksom ned mot en elv et stykke unna der vi bor. Nå er jeg så redd det betyr hunden min er falt uti. Men hunder merker kanskje ikke sånn i forhold til sted? Ville tatt med hunden som er på besøk og søkt etter hunden din, mulig at det vil gi resultater.
Anonym-bruker Skrevet 5. april 2023 Forfatter #17 Skrevet 5. april 2023 C-girl skrev (6 minutter siden): Ville tatt med hunden som er på besøk og søkt etter hunden din, mulig at det vil gi resultater. Hun vil nesten ikke gå ut. Har markert rundt på tomta da, så håper det lokker frem min.
naivsuper Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 Åh nei ❤️ Håper hun kommer hjem snart. Jeg hadde vært helt ødelagt hvis min hund forsvant. 1
Anonym-bruker Skrevet 5. april 2023 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2023 naivsuper skrev (8 minutter siden): Åh nei ❤️ Håper hun kommer hjem snart. Jeg hadde vært helt ødelagt hvis min hund forsvant. Det håper inderlig jeg også ❤️ tror jeg hørte henne bjeffe nå, så da tyder det på det er liv. Hun er jakthund, så regner med jakter
naivsuper Skrevet 5. april 2023 #20 Skrevet 5. april 2023 Anonym-bruker skrev (3 minutter siden): Det håper inderlig jeg også ❤️ tror jeg hørte henne bjeffe nå, så da tyder det på det er liv. Hun er jakthund, så regner med jakter Så bra! Hun bør jo begynne å bli sulten snart og ta turen hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå