Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #1 Skrevet 1. januar 2006 Jeg vil gjerne høre fra dere som har fadderbarn, enten i Plan Norge eller SOS-barnebyer hvordan fadderskapet der fungerer. (evt. andre organisasjoner) Er allerede fadder i en annen organsiasjon, men vurderer et fadderskap til og tenkte da først og fremst på en av disse to. Hadde vært fint om dere kunne fortelle hva som gjorde at dere valgte den organisasjonen å være fadder gjennom. Kanskje er det mest tilfeldigheter hvor en blir fadder hen? Jeg vet at beløpet per måned ligger på omtrent akkurat det samme på begge to, og etter det jeg har fått med meg bruker vel Plan Norge noe mer på adminstrasjon (15-20 %? ) enn det Sos-barmebyer gjør (10 %?). Sos-barnebyer gir jo ut Barnebynytt 4 ganger i året, gjør Plan noe tilsvarende? Jeg har sett Sos-barnebyer sitt blad og syns det virker greit å få 4 ganger i året. Hvor ofte får dere bilde® av barnet og informasjon, og kommer denne alltid på engelsk? Hvordan syns dere ordningen med å ha kontakt med fadderbarnet hvis dere ønsker er? Noen som har sendt gaver eller annnet til fadderbarna sine? Får dere noen form for bekreftelse for at de har mottatt gaven? Det ble en del spørsmål dette, men nå har du muligheten til å fortelle om hvor du er fadder hen og kanskje gjøre meg sikrere i valget på et evt. fadderskap i en orgasisasjon til. På forhånd takk for hjelpen, nå er det bare å reklamere i vei Andre organsisasjoner kan også nevnes.
Helene Skrevet 2. januar 2006 #2 Skrevet 2. januar 2006 Jeg har fadderbarn gjennom SOS barnebyer og det fungerer veldig fint. Det koster kr 225 pr måned, og vi får informasjonsblad 4 ganger pr år. I tillegg kommer det et par brev og bilder av barnet med familien noen ganger i året. Det er skrevet på engelsk. Jeg liker ideen om at barna skal leve i en familie med "foreldre" og "søsken". At de har flere å støtte seg på når de blir eldre, og har en noe "normalisert" hverdag.
Gjest Fru Medister Skrevet 2. januar 2006 #3 Skrevet 2. januar 2006 Vi har gjennom Plan Norge (225 kr. måneden) og gjennom Verdens Barn (adopsjonsforening som også formidler fadderskap, ca 150 kr. måneden). Vi er veldig godt fornøyd med begge to, vi får både informasjonsblad og egne brev flere ganger i året.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #4 Skrevet 2. januar 2006 Har fadderbarn i SOS-barnelandsby. Hun var 4 år da vi ble faddere, nå fyller hun 14 år til våren. Vi får informasjon og nytt bilde hvert år. Sender en pengegave til hver bursdag og jul. Dette sette på egen sparekonto slik at hun har en reserve når hun skal etablere seg på egen hånd ved ca 18 år. Etter jul og bursdag får vi en håndskrevet takkehilsen fra henne+ oversetting til engelsk. Har også fått ekstra informasjon når hun ble syk og måtte ha et lengre sykehusopphold. Er fornøyd med informasjon vi får og det er helt opp til oss hvor ofte vi vil skrive til henne.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Jeg har via Misjonsalliansen, fordi en jeg kjenner reiste ut som misjonær, så da valgte jeg fadderbarn fra samme sted. Har fått et informasjonsskriv og et bilde. Men det er så rotete innbetalingsgiroer, for de spyr ut en bråte om gangen, helt åpne både når det gjelder beløp og hvilken mnd det gjelder, så jeg går helt i surr og har vel ikke betalt siden i høst en gang. ikke svarer de på mailhenvendelse heller, så er litt hissig om dagen... Men jeg vil liksom ikke kutte ut heller, for da får jo ikke denn gutten og de andre penger fra meg, og det er jo leit...
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Hei og takk til dere som har svart. Kan jeg spørre hvilke land dere har fadderbarn i med det samme ?
Gjest Hippopotamus Skrevet 4. januar 2006 #9 Skrevet 4. januar 2006 Vi har en gutt i Sør-Korea gjennom SOS Barnebyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå