Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk. Tror det tyngste er å få press fra min egen mor. Har fortalt hvor sliten jeg er av dette, og svaret er " synes at du overdriver og dramatiserer. Hadde virkelig forsøkt å fortsette med pumping".

Hun referer til da hun fikk meg og hvor stor innsats hun selv la i.

Anonymkode: 3c023...729

❤️

Jeg pumpet de første månedene med sønnen min og jeg syns ikke det var verdt det. Eneste grunnen til at jeg ikke slutta var at jeg ikke klarte å få mindre melk uten å få tette melkeganger og brystbetennelse. 

Det handler ikke om hvor stor innsats man skal legge ned, det handler at mor skal ha det bra. Morsmelk er ikke så bra at det forsvarer at mor skal slite seg ut og bli deprimert.

Jeg opplevde ikke at helsepersonell hadde noen forståelse for hvordan de skulle få meg gjennom en tøff situasjon, de bare sa hva jeg "måtte" gjøre, uten at de forsto hva det gjorde med meg. Jeg måtte visst "øve på amming" 3 ganger om dagen i minst 1/2t.

Så gikk jeg til en ammeekspert. Hun så meg og hvor fortvilet jeg var, og gav meg beskjed om at 1 gang om dagen var nok, og at om det ikke gikk iløpet av 5 minutter, så var det best å prøve igjen dagen etter, og om jeg trengte pause en dag, så var det greit også.

Så du MÅ faktisk ingen ting utenom å sørge for at baby får nok mat. Om den maten er mme eller pumpa morsmelk, det bestemmer DU.

Anonymkode: eb335...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...