Gå til innhold

Nytt gulv hos småbarnsfamilie - høytrykkslaminat eller korkvinyl?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi pusser opp huset og skal legge nytt gulv. 

Hadde egentlig bestemt oss for høytrykkslaminat fra BerryAlloc, men er både litt bekymret for at det er hardt og for knirking. 

Jeg har egentlig lyst på fiskebensmønster, men det har jeg ikke funnet i høytrykkslaminat. 

Har funnet en korkvinyl fra et merke som heter COREtech, vurderer den som alternativ. Noen med erfaring? Er bekymret for hvor slitesterkt det er, om det raskt vil få riper. Er det noe annet jeg må være obs på? 

Hva ville dere valgt av høytrykklaminat eller korkvinyl? Parkett er utelukket på grunn av riper og gulning. 

Anonymkode: 6ad5a...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi bygger hus nå og valgte korkvinyl i alle rom. Har ikke erfaring med det fra før, men har hatt berryalloc som jeg synes er hardt, kaldt og knirker. 

Anonymkode: d3d17...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har bereyalloc høytrykkslaminat idag. Det er kaldt og det knirker noen steder. Skal flytte og renovere, og velger nok herdet tregulv. 

Anonymkode: 18880...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde berry alloc i forrige hus og det var helt jævli. Iskaldt og steinhardt! Ville valgt korkvinyl any day framfor det.

Valgte parkett i nytt hus. Skjønner ikke helt hva du mener med gulning, vi lever ikke på 80-tallet. Med dagens behandling og kvalitet så er ikke det et tema på samme måte. Og for oss er det helt greit at det vises at det bor folk her mtp riper osv 😊 Men det er smak og behag, vil ihvertfall på det aller sterkeste fraråde laminat.

Anonymkode: bc700...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laminat er kaldere å gå på, ja. Vi har ikke problemer med knirking, men for eksempel på soverommene har vi laminat og jeg merker at det er mye kaldere å gå på enn for eksempel parketten i stue og kjøkken. Fordelen er at det er mer slitesterk enn parkett da.

Korkvinyl er varmere sånn sett, så jeg ville kanskje gått for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vinyl, og har hatt det i 3 år. 
Har Starfloor clikc, som er ett billigere gulv enn hva Coretec er, så vidt jeg ser. 

Jeg har det på kjøkken og i gang. Heltre gulv på stue/soverom Jeg har katter som løper rundt og leker, gulvet vaskes ofte, både fordi det på vinteren kommer inn mye grus og slaps i gangen, og kjøkken er kjøkken. 
Jeg har ikke en eneste ripe i gulvet (i motsetning til tre-gulvene som ikke ser ut), det er mye lettere holde rent og er mykt og lunt å gå på. Trinn-lyd er også mye lavere. 

Jeg skal ha vinyl i de andre rommene når de pusses opp. 

Anonymkode: f08f3...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...