AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Karakten i mat og helse i 9 trinn er viktig når de skal søke vidergående. Men jeg synes skolen her gjør en dårlig jobb. De har hatt 2 praktiske prøver. Men læreren har vært sykemeldt mye av tiden. Forskjellige vikarer har vært ut og inn. De har ikke fått tilbakemelding på prøvene. Den første prøven hadde vikaren allergi og kunne ikke smake på maten. Da ble 2 andre lærere satt til å smake. Men de har ikke den erfaringen til å sette karakterer på smak og sånt. Den siste prøven venter vi svar på. Men den var også en vikar med på, så vet ikke om vi får svar. Burde vi klage? Min datter har jobbet hardt for disse prøvene Anonymkode: 0fcc2...ee7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Hadde ikke lagt energi i det. Anonymkode: cad6b...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Etter hva jeg husker fikk omtrent alle 4-eller 5 i dette faget uansett hvor elendig man var. Så det går sikkert bra😊 Anonymkode: 2b40e...9be 1
Nåleputa Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Hahaha, jeg tror jeg fikk G. 😅😅 Men jeg var ikke då god og venninna mi tulla meg vekk😅
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Du får nok ikke medhold i en klage som går på at de måtte sette inn vikar. Å sette inn vikar er fullt lovlig. Anonymkode: 14af1...01e 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får nok ikke medhold i en klage som går på at de måtte sette inn vikar. Å sette inn vikar er fullt lovlig. Anonymkode: 14af1...01e Det skjønner jeg. Men vikar kunne ikke smake på maten. Dermed kunne han ikke sette karakterer Anonymkode: 0fcc2...ee7
Ny Bruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Det er jo ikke bare smak som er vurderingsgrunnlaget.
Gjest takinova Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Karakten i mat og helse i 9 trinn er viktig når de skal søke vidergående. Men jeg synes skolen her gjør en dårlig jobb. De har hatt 2 praktiske prøver. Men læreren har vært sykemeldt mye av tiden. Forskjellige vikarer har vært ut og inn. De har ikke fått tilbakemelding på prøvene. Den første prøven hadde vikaren allergi og kunne ikke smake på maten. Da ble 2 andre lærere satt til å smake. Men de har ikke den erfaringen til å sette karakterer på smak og sånt. Den siste prøven venter vi svar på. Men den var også en vikar med på, så vet ikke om vi får svar. Burde vi klage? Min datter har jobbet hardt for disse prøvene Anonymkode: 0fcc2...ee7 Får ikke karakter på smak. Må nok klage på annet grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Her hadde jeg kjempet for rettferdig bedømmelse! Denne karakteren er like viktig som alle andre karakterer, og er avgangsfag. For min datter er det avgjørende å få 5 i dette faget, da hun er svak faglig i mange fag. Anonymkode: bb00d...353
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det skjønner jeg. Men vikar kunne ikke smake på maten. Dermed kunne han ikke sette karakterer Anonymkode: 0fcc2...ee7 Er smak i det hele tatt et vurderingsgrunnlag i mat og helse? Sikker på at du ikke blander med masterchef? Anonymkode: 8789f...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er smak i det hele tatt et vurderingsgrunnlag i mat og helse? Sikker på at du ikke blander med masterchef? Anonymkode: 8789f...dcc Selvfølgelig er smak vurderingsgrunnlag Anonymkode: 0fcc2...ee7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 De sier at de gir karakter for smak, men er bare tull. Jeg fikk 6 i faget og kunne ikke lage mat for fem flate øre i niendeklasse 😅 Det her går på innsats, samarbeid og deltakelse. Eller hver læren sin smiskebarn. Da kommer man langt. Anonymkode: 06d4f...fc7 1
Gjest takinova Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig er smak vurderingsgrunnlag Anonymkode: 0fcc2...ee7 https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/kjennetegn/kjennetegn-pa-maloppnaelse--mat-og-helse-10.-trinn/ Her er vurderingskriteriene.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 1 minutt siden, takinova said: https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/kjennetegn/kjennetegn-pa-maloppnaelse--mat-og-helse-10.-trinn/ Her er vurderingskriteriene. Kan ikke se at det går entydig fram at læreren skal vurdere hvordan maten smaker. Det ville jo vært litt absurd egentlig, jeg liker omtrent ingenting, skulle alle elevene som lager noe jeg synes er ekkelt fått trekk for det da? Og hva om noen bruker koriander, som smaker såpe for noen og godt for andre? Anonymkode: 8789f...dcc
Gjest takinova Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kan ikke se at det går entydig fram at læreren skal vurdere hvordan maten smaker. Det ville jo vært litt absurd egentlig, jeg liker omtrent ingenting, skulle alle elevene som lager noe jeg synes er ekkelt fått trekk for det da? Og hva om noen bruker koriander, som smaker såpe for noen og godt for andre? Anonymkode: 8789f...dcc Nettopp. Derfor kan ikke smak være et kriterie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå