AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Når dere spiste ute? Altså ved hvilken alder. Anonymkode: b3a73...cf4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Det kom helt an på restaurant og hva de serverte. Har en kresen og en ikke kresen. Den ikkekresne syntes også tidlig at barneporsjoner knapt inneholdt mat, så gikk veldig tidlig over på voksenporsjon, mens yngste - som er 13 godt kunne spist barneporsjon om det ble servert barnestørrelse og ikke bare pølse, pannekaker osv….. Anonymkode: cae79...aa1 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Våre har egentlig aldri bestilt fra barnemeny. De er vant til å spise "ordentlig" mat med smak. Vanlige grillpølser og nuggets og sånt på barnemenyene har jo null smak... Ingen av våre har likt det. Så vi har bestilt vanlig voksenmat til dem. Anonymkode: 7b995...b7c 6 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når dere spiste ute? Altså ved hvilken alder. Anonymkode: b3a73...cf4 De har omtrent aldri bestilt fra barnemenyen. De menyene består stort sett bare av trasig søppel: Pølse, nuggets, fries o.l. Jeg har ikke presentert dem for valget. Her har det blitt bestilt vanlig mat, men gjerne halv porsjon (noe mange steder tilbyr hvis du bare spør). Er det rare ingredienser, så kan man be om at de holdes tilbake eller rett og slett la være å spise dem hvis de ikke faller i smak. Det er viktig for meg at ungene blir oppmuntret til å tørre å smake på ulike ting, at de utvikler matglede (og på sikt matvett), og det ser jeg ikke hvordan barnemenyene bidrar til men sine generiske smaker og utvalg. Men hey, vi er ikke fanatiske vi heller - det spises kvalitetspølser, fries, burger, pizza, og vi er også innom Burger King innimellom også selv om det byr mor i mot. Anonymkode: f8bb9...a52 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Aldri bestilt barnemeny. Smaksløst og kjedelige menyer.. Anonymkode: d04e5...378 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Fascinerende at folk ikke klarer å svare på det som er spørsmålet . min sluttet da han var 12 Anonymkode: 20fc1...341 20 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fascinerende at folk ikke klarer å svare på det som er spørsmålet . min sluttet da han var 12 Anonymkode: 20fc1...341 Noen restauranter serverer små versjoner av voksenmaten og noen restauranter kun nuggets, pannekaker, pølser osv så det er vanskelig å svare eksakt alder…. Anonymkode: cae79...aa1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fascinerende at folk ikke klarer å svare på det som er spørsmålet . min sluttet da han var 12 Anonymkode: 20fc1...341 KG, vettu. Anonymkode: 3d877...ace 8
solsolsol Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Jeg sluttet da vennene mine sa det var flaut å ta meg med ut 😆 Var sikkert 15-16. En del steder står det at barnemeny kun er for de under tolv, så det er kanskje en grei alder. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): KG, vettu. Anonymkode: 3d877...ace Ja! Viktug å fortelle at man er mye bedre og barna selvsagt aldri kjøper barnemeny Anonymkode: 20fc1...341 15
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Barnet mitt har vel aldri bestilt barnemeny, for det er mye pølse og chips, burger og spagetti der. Hun liker annen mat når vi er ute og spiser. Jeg kan fremdeles bestille meg barnemeny på burgerking, for jeg syns den burgeren er god😂🙈 Tror det bringer frem fine barndomsminner, og det er derfor den er god. Anonymkode: 0d0a6...a82
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja! Viktug å fortelle at man er mye bedre og barna selvsagt aldri kjøper barnemeny Anonymkode: 20fc1...341 er vel Kvinneguiden i ett nøtteskall det der ja. Anonymkode: cabd8...510 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja! Viktug å fortelle at man er mye bedre og barna selvsagt aldri kjøper barnemeny Anonymkode: 20fc1...341 Jepp, å heve seg er normen her inne. Anonymkode: 3d877...ace 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp, å heve seg er normen her inne. Anonymkode: 3d877...ace Oh my… Ts spurte når barna sluttet å bestille barnemeny. Når noen omtrent aldri har spist barnemeny, vil jo det si fra ganske tidlig alder. Så da kan vi jo gå ut i fra at det er helt vanlig å ikke spise barnemeny fra ganske tidlig alder til å slutte oppi tenårene. Men typisk KG å tro at folk hever seg over normen, bare fordi de har barn som gjør noe egne barn ikke gjør🙄 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om mitt barn spiser fra barnemeny eller voksenmenyen, men nå er det en gang slik at hun ikke liker typisk barnemeny-mat. Anonymkode: 0d0a6...a82 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 Vi bestilte egentlig aldri barnemeny, men de delte en vanlig porsjon (ba om å få en ekstra tallerken). Sluttet med det da de var rundt 8-10 år. Anonymkode: 39a79...317 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Mine var vel rundt 10-12 år da barnemenyen enten ble for liten eller for lite spennende. Anonymkode: 62694...1f4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når dere spiste ute? Altså ved hvilken alder. Anonymkode: b3a73...cf4 Mitt barn er litt uvanlig når det kommer til mat. Han nektet å spise barnemeny da han var tre😂 Han spiser oliven, kapers, chili, dijonsennep, sylteagurker og alt mulig som ikke andre barn vil ha. Anonymkode: 5ff66...b24 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 Hun spiste aldri barnemeny, bortsett fra happy meal fra mc donalds. Stoppet ca i 8 års alder. Anonymkode: 92c18...de0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har omtrent aldri bestilt fra barnemenyen. De menyene består stort sett bare av trasig søppel: Pølse, nuggets, fries o.l. Jeg har ikke presentert dem for valget. Her har det blitt bestilt vanlig mat, men gjerne halv porsjon (noe mange steder tilbyr hvis du bare spør). Er det rare ingredienser, så kan man be om at de holdes tilbake eller rett og slett la være å spise dem hvis de ikke faller i smak. Det er viktig for meg at ungene blir oppmuntret til å tørre å smake på ulike ting, at de utvikler matglede (og på sikt matvett), og det ser jeg ikke hvordan barnemenyene bidrar til men sine generiske smaker og utvalg. Men hey, vi er ikke fanatiske vi heller - det spises kvalitetspølser, fries, burger, pizza, og vi er også innom Burger King innimellom også selv om det byr mor i mot. Anonymkode: f8bb9...a52 Når spørsmålet tydeligvis ikke gjelder deg - hvorfor har du behov for å skryte av hvor mye bedre dere enn de som bestiller fra barnemenyen? Lag din egen tråd om du vil drive selvpromotering. Anonymkode: 7c49a...c38 11 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når dere spiste ute? Altså ved hvilken alder. Anonymkode: b3a73...cf4 Noen steder er barnemenyen opp til 10år og og andre steder opp til 12år. Min gutt spiser mer enn en barneburger som knapt er for en 3åring.. Men andre porsjoner og steder er det mer mat og nok. Må se hva og hvor mye. Og hvor mye barnet spiser. Anonymkode: 28b33...5c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå