AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Del Skrevet 3. april 2023 Når man aldri har vært gravid før, og har hatt 5 egginnsett av både blastocyster og embryoer , og prøvd alt av medisiner. (Vi har testet oss for alt mulig og fått medisiner for det det er utslag på++, og ikke en eneste positiv test) Er det noe håp å bli gravid da? Noen som har lykkes likevel ved å fortsette å prøve (på samme medisiner/ikke gjort særlig med endringer, dvs. nye egguttak og innsett på samme måte) , eller må man til utlandet for å få utvidet behandling? Feks PGD eller andre ting? kan nevnes at mannlig faktor og er i bildet . Ønsker å være positiv , men det kjennes ganske håpløst ut etterhvert når vi har fått «alt» som er av medisiner uten antydning til positiv test. Anonymkode: c9b12...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Del Skrevet 3. april 2023 Der har vi vært + to runder i utlandet. Sannsynlig diagnose er genfeil som gjør at fosteret aldri utvikler seg forbi blastocyststadiet. De sa det alltid var en mulighet for at det kunne klaffe før man var sikker (noe man ikke kan bli), og de tjener jo tross alt en del på slike forsøk. Så vi tok til oss at det å prøve på det samme igjen, og igjen, og igjen, med samme resultat, egentlig er definisjonen på galskap. Og satt en strek for den måten å bli foreldre på. Anonymkode: bb899...4e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Del Skrevet 3. april 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Der har vi vært + to runder i utlandet. Sannsynlig diagnose er genfeil som gjør at fosteret aldri utvikler seg forbi blastocyststadiet. De sa det alltid var en mulighet for at det kunne klaffe før man var sikker (noe man ikke kan bli), og de tjener jo tross alt en del på slike forsøk. Så vi tok til oss at det å prøve på det samme igjen, og igjen, og igjen, med samme resultat, egentlig er definisjonen på galskap. Og satt en strek for den måten å bli foreldre på. Anonymkode: bb899...4e6 Takk for svar❤️ Benyttet dere dere av PGD testing i utlandet eller hvilken type behandling var det? Det hjalp uansett ikke? Anonymkode: c9b12...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar❤️ Benyttet dere dere av PGD testing i utlandet eller hvilken type behandling var det? Det hjalp uansett ikke? Anonymkode: c9b12...f6f Vi har prøvd alt som kan prøves, hos noen av de beste i verden. Er det genfeil som er det en programmeringsfeil som ikke kan repareres. Det er ikke akkurat som en bakterie eller virus en lege kan fikse, men noe som er overalt i DNA materialet. Det er nå 10 år siden sist vi brukte prevensjon, og jeg har aldri sett en positiv graviditetstest. Jeg sier ikke at dette er tilfellet for dere. Det finnes også mange tilstander man kan gjøre noe med. Du må bare selv velge hvor langt du trekker strikken før du har ødelagt egen psyke, forhold, med mer. Mange klarer mye, men for meg gikk det en grense. Anonymkode: bb899...4e6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 3. april 2023 #5 Del Skrevet 3. april 2023 Alt er mulig ❤️ 5 innsett i seg selv er jo ikke "mye".. for noen krever det mer og lengre tid.. Jeg vet f.eks min kusine - Hun hadde totalt sett ( Offentlig og privat i Norge, samt utlandet) 32 innsett over mange år før hun endelig fikk sine tvillinger.. der var både kvinnelig og mannlig faktor - de prøvde både donor sperm og egg. Men det gikk tilslutt med deres eget.. Hvorfor og hva som gjorde at det endelig gikk er det ingen som vet ❤️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Del Skrevet 3. april 2023 Helene90 skrev (4 timer siden): Alt er mulig ❤️ 5 innsett i seg selv er jo ikke "mye".. for noen krever det mer og lengre tid.. Jeg vet f.eks min kusine - Hun hadde totalt sett ( Offentlig og privat i Norge, samt utlandet) 32 innsett over mange år før hun endelig fikk sine tvillinger.. der var både kvinnelig og mannlig faktor - de prøvde både donor sperm og egg. Men det gikk tilslutt med deres eget.. Hvorfor og hva som gjorde at det endelig gikk er det ingen som vet ❤️ Hva er formålet ditt med dette innlegget? Ingen har noen gang gjennomført 32 innsett. Det er medisinsk, både fysiks og psykisk, fullstendig uansvarlig. Og absolutt ingen har gått tilbake til å prøve med egne egg/sperm etter å ha gått over til donor. Synes du dette er et artig tema å spøke med? Anonymkode: bb899...4e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er formålet ditt med dette innlegget? Ingen har noen gang gjennomført 32 innsett. Det er medisinsk, både fysiks og psykisk, fullstendig uansvarlig. Og absolutt ingen har gått tilbake til å prøve med egne egg/sperm etter å ha gått over til donor. Synes du dette er et artig tema å spøke med? Anonymkode: bb899...4e6 Var du litt hårsår eller? Man må få dele erfaringer uten å bli halshogget. Anonymkode: 65fc2...8cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 3. april 2023 #8 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er formålet ditt med dette innlegget? Ingen har noen gang gjennomført 32 innsett. Det er medisinsk, både fysiks og psykisk, fullstendig uansvarlig. Og absolutt ingen har gått tilbake til å prøve med egne egg/sperm etter å ha gått over til donor. Synes du dette er et artig tema å spøke med? Anonymkode: bb899...4e6 Formålet var å svare på TS sitt innlegg.. At du finner svaret feil, er ikke mitt problem.. Og det er absolutt ikke en spøk og ikke et tema jeg tuller med da jeg selv går igjennom ivf... Jo det finnes mange som har gjennomført så mange innsett og flere til.. Hun var både i Danmark, Finland og England, samt sine forsøk i Norge. Og jo, noen går tilbake, når gentesting viser at det ikke er noe galt med deres eget biologiske materiale.. Det er absolutt ikke medisinsk umulig.. Hva var du om hvor mange år de holdt på? Jeg vet nemlig, men jeg har ikke noe behov for å utgi hennes livshistorie i ett forum.. Og hva som er fysisk og psykisk forsvarlig er det ikke du som fastsetter eller kan uttale deg om for mennesker du ikke kjenner. Hun hadde mange år med slit, mange år med jobb, mange år med prøving. Hun er selv sykepleier og hun har selv stått i det og er min nærmeste støttespiller i min IVF reise. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Del Skrevet 3. april 2023 Pgd gjøres meg bekjent kun ved en kjent genetisk lidelse, man kan ikke «sjekke» dna for «feil». Jeg lykkes på 7. innsett, uforklarlig barnløs men sannsynlig eggfaktor. Anonymkode: a9c8a...0fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Del Skrevet 3. april 2023 28 minutter siden, Helene90 said: Formålet var å svare på TS sitt innlegg.. At du finner svaret feil, er ikke mitt problem.. Og det er absolutt ikke en spøk og ikke et tema jeg tuller med da jeg selv går igjennom ivf... Jo det finnes mange som har gjennomført så mange innsett og flere til.. Hun var både i Danmark, Finland og England, samt sine forsøk i Norge. Og jo, noen går tilbake, når gentesting viser at det ikke er noe galt med deres eget biologiske materiale.. Det er absolutt ikke medisinsk umulig.. Hva var du om hvor mange år de holdt på? Jeg vet nemlig, men jeg har ikke noe behov for å utgi hennes livshistorie i ett forum.. Og hva som er fysisk og psykisk forsvarlig er det ikke du som fastsetter eller kan uttale deg om for mennesker du ikke kjenner. Hun hadde mange år med slit, mange år med jobb, mange år med prøving. Hun er selv sykepleier og hun har selv stått i det og er min nærmeste støttespiller i min IVF reise. Fantastisk at de lyktes til slutt 🙏🏻 kan jeg spørre hvor de gjorde gentesting? Anonymkode: c9b12...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Del Skrevet 3. april 2023 Helene90 skrev (36 minutter siden): Formålet var å svare på TS sitt innlegg.. At du finner svaret feil, er ikke mitt problem.. Og det er absolutt ikke en spøk og ikke et tema jeg tuller med da jeg selv går igjennom ivf... Jo det finnes mange som har gjennomført så mange innsett og flere til.. Hun var både i Danmark, Finland og England, samt sine forsøk i Norge. Og jo, noen går tilbake, når gentesting viser at det ikke er noe galt med deres eget biologiske materiale.. Det er absolutt ikke medisinsk umulig.. Hva var du om hvor mange år de holdt på? Jeg vet nemlig, men jeg har ikke noe behov for å utgi hennes livshistorie i ett forum.. Og hva som er fysisk og psykisk forsvarlig er det ikke du som fastsetter eller kan uttale deg om for mennesker du ikke kjenner. Hun hadde mange år med slit, mange år med jobb, mange år med prøving. Hun er selv sykepleier og hun har selv stått i det og er min nærmeste støttespiller i min IVF reise. Da brukte de ganske mye større summer og gikk langt utover det man ville fått anledning til i noe land tror jeg. Innsett = 1 tellende forsøk. Jeg betalte ca 100.000 for 3 forsøk i Norge privat, og prisen er ikke så ulik ellers for de som drar hit og dit. Hun må jo ha brukt LANGT over 1-1,5 millioner 😳 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når man aldri har vært gravid før, og har hatt 5 egginnsett av både blastocyster og embryoer , og prøvd alt av medisiner. (Vi har testet oss for alt mulig og fått medisiner for det det er utslag på++, og ikke en eneste positiv test) Er det noe håp å bli gravid da? Noen som har lykkes likevel ved å fortsette å prøve (på samme medisiner/ikke gjort særlig med endringer, dvs. nye egguttak og innsett på samme måte) , eller må man til utlandet for å få utvidet behandling? Feks PGD eller andre ting? kan nevnes at mannlig faktor og er i bildet . Ønsker å være positiv , men det kjennes ganske håpløst ut etterhvert når vi har fått «alt» som er av medisiner uten antydning til positiv test. Anonymkode: c9b12...f6f Jeg ville tenkt tanken på utlandet om dere har økonomi ja. Kanskje først utredning på om det er noen åpenbare feil. Men jeg ville også tatt samtalen om donor (sperm/egg). Anonymkode: 2ca30...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 3. april 2023 #12 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Da brukte de ganske mye større summer og gikk langt utover det man ville fått anledning til i noe land tror jeg. Innsett = 1 tellende forsøk. Jeg betalte ca 100.000 for 3 forsøk i Norge privat, og prisen er ikke så ulik ellers for de som drar hit og dit. Hun må jo ha brukt LANGT over 1-1,5 millioner 😳 Jeg ville tenkt tanken på utlandet om dere har økonomi ja. Kanskje først utredning på om det er noen åpenbare feil. Men jeg ville også tatt samtalen om donor (sperm/egg). Anonymkode: 2ca30...479 Ett forsøk defineres som en teknisk fullført behandling med uthenting av egg og tilbakesetting av befruktede egg i kvinnens livmor. Ved egguttak vil flere egg kunne bli befruktet, og egg vil kunne fryses ned. Innsetting av lagrede befruktede egg, fra samme egguttak, blir ikke å anse som et nytt forsøk. Det vil si - får man f.eks ut 10 egg, kan man i teorien ha 10 innsett om alle feiler og man ikke får ett barn ut av det før det regnes som 1 forsøk. Jeg er fremdeles på mitt første forsøk selv om jeg har hatt flere innsett. Hvor mye penger de brukte i utlandet vet jeg ikke og har ikke noe å si for svaret mitt på kommentaren din om at det var umulig å ha så mange innsett totalt.. Viktig å skille på innsett og forsøk.. det er to forskjellige ting 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 3. april 2023 #13 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fantastisk at de lyktes til slutt 🙏🏻 kan jeg spørre hvor de gjorde gentesting? Anonymkode: c9b12...f6f Det vet jeg ikke hvor de gjorde, men jeg skal spørre henne 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #14 Del Skrevet 4. april 2023 Helene90 skrev (5 timer siden): Det vet jeg ikke hvor de gjorde, men jeg skal spørre henne 😉 Hvor var det de lyktes tilslutt? I hvilket land? Og hvilken klinikk? Anonymkode: c50f4...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da brukte de ganske mye større summer og gikk langt utover det man ville fått anledning til i noe land tror jeg. Innsett = 1 tellende forsøk. Jeg betalte ca 100.000 for 3 forsøk i Norge privat, og prisen er ikke så ulik ellers for de som drar hit og dit. Hun må jo ha brukt LANGT over 1-1,5 millioner 😳 Jeg ville tenkt tanken på utlandet om dere har økonomi ja. Kanskje først utredning på om det er noen åpenbare feil. Men jeg ville også tatt samtalen om donor (sperm/egg). Anonymkode: 2ca30...479 100 000 er for tre normale forsøk. I Norge vil også private kinikker sette ned foten på grunn av bioteknologiloven. Med gentesting og andre metoder så kom hvert forsøk i utlandet på 150 000+, i tillegg kommer jo reise og opphold. Vi har vel brukt millonen på 7 tellende forsøk. Det krevde også 1-2 år totalt, og var fysisk krevende. Så at noen har hatt 32 innsett det tror jeg faktisk ingenting på. Anonymkode: bb899...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Del Skrevet 4. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: 100 000 er for tre normale forsøk. I Norge vil også private kinikker sette ned foten på grunn av bioteknologiloven. Med gentesting og andre metoder så kom hvert forsøk i utlandet på 150 000+, i tillegg kommer jo reise og opphold. Vi har vel brukt millonen på 7 tellende forsøk. Det krevde også 1-2 år totalt, og var fysisk krevende. Så at noen har hatt 32 innsett det tror jeg faktisk ingenting på. Anonymkode: bb899...4e6 Hvor testet dere for gentesting? Og hvordan får dere til så mange forsøk på kort tid i forhold til jobb? Anonymkode: c9b12...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #17 Del Skrevet 4. april 2023 Dattera mi ble til på sjette innsett. Da hadde vi en gutt fra før, så vi visste at det var mulig å få biologiske barn. Det gjorde at vi klarte å holde motet og håpet oppe. Sønnen min ble til på første IVF, mens det tok altså seks innsett over 1,5 år før jeg ble gravid igjen. Anonymkode: f9d6d...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #18 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dattera mi ble til på sjette innsett. Da hadde vi en gutt fra før, så vi visste at det var mulig å få biologiske barn. Det gjorde at vi klarte å holde motet og håpet oppe. Sønnen min ble til på første IVF, mens det tok altså seks innsett over 1,5 år før jeg ble gravid igjen. Anonymkode: f9d6d...b44 Gjorde du noe annerledes da det klaffet? Anonymkode: c50f4...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Del Skrevet 5. april 2023 Helene90 skrev (På 3.4.2023 den 23.20): Ett forsøk defineres som en teknisk fullført behandling med uthenting av egg og tilbakesetting av befruktede egg i kvinnens livmor. Ved egguttak vil flere egg kunne bli befruktet, og egg vil kunne fryses ned. Innsetting av lagrede befruktede egg, fra samme egguttak, blir ikke å anse som et nytt forsøk. Det vil si - får man f.eks ut 10 egg, kan man i teorien ha 10 innsett om alle feiler og man ikke får ett barn ut av det før det regnes som 1 forsøk. Jeg er fremdeles på mitt første forsøk selv om jeg har hatt flere innsett. Hvor mye penger de brukte i utlandet vet jeg ikke og har ikke noe å si for svaret mitt på kommentaren din om at det var umulig å ha så mange innsett totalt.. Viktig å skille på innsett og forsøk.. det er to forskjellige ting Ikke nødvendigvis. Offentlig er ikke et forsøk fullført før et egg er satt inn, men privat kan de definere det annerledes. Hos Spiren i Trondheim for eksempel anser de forsøket som fullført når de har tatt ut egg, uavhengig av hva som skjer med befruktning og innsett. Hvorvidt noen har hatt 32 innsett, tja. Innsett i seg selv er jo mye billigere enn stimulering og uttak, så hvis de har fått ut veldig mange egg er det ikke umulig. Jeg kjenner jo flere som (utrolig nok) har fått 20+ egg på frys, så det går jo an. Det må og skilles mellom de gentestene som gjøres ved habituell abort/ikke graviditet og PGD. Selv ved norske sykehus kan de sjekke for faktor V leiden-mutasjoner, og mutasjoner i MTHFR- og CBS-genene for eksempel. Disse gjøres ved en blodprøve av foreldrene. Det er vel og noen private som sjekker DNA fra sperm, uten at jeg vet så mye om det. PGD gjøres ved kjente genetiske sykdommer, og blastocystene testes for denne sykdommen. St Olavs og noen i Oslo skulle vel begynne med dette nå, men det er ikke gjort i Norge før. Anonymkode: 60124...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 5. april 2023 #20 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 4.59): Hvor var det de lyktes tilslutt? I hvilket land? Og hvilken klinikk? Anonymkode: c50f4...859 De lyktes hos IVI London Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå