Gå til innhold

Sykmeldt første 6 uker, far tatt over foreldrepenger og mister 1 mnd med foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sykmeldt 2 uker etter fødsel i 4 uker og far har fått vedtak på å ta over fødselspermisjonen.

Nå fikk jeg vedtak fra NAV på ny beregning og jeg har plutselig mistet 1 mnd av permisjonen. Jeg hadde innvilget foreldrepenger fram til 31 desember men har nå bare vedtak fram til 1 desember.

Hva er det jeg ikke skjønner? Eneste forskjellen for oss er jo at far har tatt over 4 av mine uker, disse ukene skal da vel ikke bli tatt fra totalen i tillegg? Vi skal jo ikke ha mindre total permisjon når jeg er sykmeldt og far tar over? Vi bytter jo bare på de aktuelle ukene?

Anonymkode: 79545...fe3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødte du før termin?

Anonymkode: 2e7f5...8e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fødte du før termin?

Anonymkode: 2e7f5...8e1

Ja, men det er jo ikke relevant for sluttdato når far tar over min permisjon etter fødsel. Endringen skjedde etter jeg hadde fått endelig vedtak etter fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Det er for det far ikke kan ta over de første 6 ukene. Da forsvinner de.

Anonymkode: 8fd0d...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Sølte dere om at far skulle få overta, med legeerklæring på hvorfor du ikke var i stand til å ta deg av babyen? 

Anonymkode: cd98c...88e

AnonymBruker
Skrevet

Men nei, den totale perioden skal jo ikke bli kortere uansett. Hm. Du bør ringe NAV å spørre hva som har skjedd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er for det far ikke kan ta over de første 6 ukene. Da forsvinner de.

Anonymkode: 8fd0d...d2f

Vås. Les det jeg skriver. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sølte dere om at far skulle få overta, med legeerklæring på hvorfor du ikke var i stand til å ta deg av babyen? 

Som sagt, far har fått vedtak på å overta fødselspermisjon.

AnonymBruker
Skrevet

Ringte nav og fikk rettet opp feilen. Ferien min hadde falt bort i endringen tilsvarende ukene far fikk. Jeg lå inne med 2 uker ferie i stedet for 6 uker, og dette kom ikke fram i vedtaket 😊 Aner ikke hvordan det skjedde da ingenting var endret mtp lengde på noe, men men. Det er ihvertfall rettet nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...