AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Jeg ble sykmeldt 2 uker etter fødsel i 4 uker og far har fått vedtak på å ta over fødselspermisjonen. Nå fikk jeg vedtak fra NAV på ny beregning og jeg har plutselig mistet 1 mnd av permisjonen. Jeg hadde innvilget foreldrepenger fram til 31 desember men har nå bare vedtak fram til 1 desember. Hva er det jeg ikke skjønner? Eneste forskjellen for oss er jo at far har tatt over 4 av mine uker, disse ukene skal da vel ikke bli tatt fra totalen i tillegg? Vi skal jo ikke ha mindre total permisjon når jeg er sykmeldt og far tar over? Vi bytter jo bare på de aktuelle ukene? Anonymkode: 79545...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Fødte du før termin? Anonymkode: 2e7f5...8e1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fødte du før termin? Anonymkode: 2e7f5...8e1 Ja, men det er jo ikke relevant for sluttdato når far tar over min permisjon etter fødsel. Endringen skjedde etter jeg hadde fått endelig vedtak etter fødsel. Anonymkode: 79545...fe3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Det er for det far ikke kan ta over de første 6 ukene. Da forsvinner de. Anonymkode: 8fd0d...d2f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Sølte dere om at far skulle få overta, med legeerklæring på hvorfor du ikke var i stand til å ta deg av babyen? Anonymkode: cd98c...88e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Men nei, den totale perioden skal jo ikke bli kortere uansett. Hm. Du bør ringe NAV å spørre hva som har skjedd. Anonymkode: cd98c...88e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er for det far ikke kan ta over de første 6 ukene. Da forsvinner de. Anonymkode: 8fd0d...d2f Vås. Les det jeg skriver. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sølte dere om at far skulle få overta, med legeerklæring på hvorfor du ikke var i stand til å ta deg av babyen? Anonymkode: cd98c...88e Som sagt, far har fått vedtak på å overta fødselspermisjon. Anonymkode: 79545...fe3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Ringte nav og fikk rettet opp feilen. Ferien min hadde falt bort i endringen tilsvarende ukene far fikk. Jeg lå inne med 2 uker ferie i stedet for 6 uker, og dette kom ikke fram i vedtaket 😊 Aner ikke hvordan det skjedde da ingenting var endret mtp lengde på noe, men men. Det er ihvertfall rettet nå. Anonymkode: 79545...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå