Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte og hvor lenge med en sykehuspumpe?

Anonymkode: d0f52...3e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør ammehjelpen på facebook eller ammehjelpen.no

Anonymkode: 231eb...f15

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på så mangt. Klassikeren for å få opp melkeproduksjonen er vel hver 3. time på dagen og hver 4.på natt, samtidig er babyen mye mer effektiv enn det pumpen er. 

Noen trenger også større innsats enn andre. Noen har bryst som knapt lar seg pumpe i det hele tatt, feks jeg, men kunne alikavel amme 1-2 ganger om dagen uten problemer med melken, og hvis baby ville ha mer i perioder regulerte det seg opp og ned på null komma svitsj. 

Så det der er så individuelt. Må du pumpe fordi baby ikke kan die, eller av andre grunner? 

Anonymkode: 5a8aa...f49

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om ca hver 3. time på barsel. Men du merker etter hvert om du kan gå lenger, eller må pumpe oftere. 

Anonymkode: 88351...9ed

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer, men er greit å starte med annenhver time, så etter hvert hver 3.time. Jeg fikk aldri nok melk uansett hva jeg gjorde (prøvde alle tips i boken, pumpe ofte, powerpumpe, "vindusvisker" osv), så endte opp med å pumpe 2 ganger i døgnet (fikk samme totalvolum om jeg pumpet 2, 3 eller 4 ganger, så da så jeg ikke vitsen i å pumpe mer enn 2 ganger), i tillegg til å gi MME. 

Det viktigste er å finne ut det som passer for DEG, ingen oppskrift passer alle. Og det er helt OK å gi MME i tillegg 

Anonymkode: cc1ac...3e9

AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2023 at 8:40 AM, AnonymBruker said:

Hvor ofte og hvor lenge med en sykehuspumpe?

Anonymkode: d0f52...3e7

Det er induviduelt og ikke noe man kan svare generelt på. Jeg ville heller pumpa litt for lite og supplert med mme. Jeg pumpa og fikk overproduksjon og det var ganske jævlig.

Jeg pumpa også sjeldnere enn det jeg fikk anbefalt men hadde alfor mye melk etter 2 uker.

Anonymkode: a97bd...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...