AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Vi har vært gift i 7 år, kjent hverandre i 11, har tre barn sammen og har det i utgangspunktet fint sammen. Vi er midt i førtiårene begge to. Jeg sliter dog litt med en ting. Han har en eks som han var sammen med i ca ti år, hun var viktig for han naturlig nok, og de har ikke barn sammen. Hun har også nå fire barn på sin kant. Hun er i et brudd nå og søker veldig til min mann, for å "høre om sånn og slik" er normal oppførsel fra han hun skiller seg fra. Jeg har ingenting i mot et "hei, hvordan har du det, ta en kaffe når man tilfeldigvis møtes" forhold med denne dama, jeg forstår at ti års forhold betyr noe for dem, det er en lang periode i livet. Men er denne rådføringen grei og normal? Det å søke hans hjelp til å omtrent komme ut av et forhold? Jeg overreagerer kanskje, og vil derfor høre hva dere tenker. Jeg vet at han også har konferert med henne for noen år tilbake da jeg og han hadde noen vanskeligheter, så kanskje må jeg se forbi at de er ekser og tenke på henne som en venn uten mer dikkedarier? Anonymkode: 153c8...8c5 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Jeg ville ikke synes dette var greit overhode! De har ingen barn sammen, ergo er det ingen grunn til at de skal opprettholde kontakt! Dessuten går den kontakten ut over deres forhold, trygghet og tilknytning. Be han kutte henne ut tvert. Anonymkode: 047bf...e3e 5 7
Nymerïa Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Hvordan skjer denne kommunikasjonen? Møtes de i en eller annen sammenheng? Eller møtes de for å snakke sammen bare de to? Eller foregår kontakten på sosiale medier? 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Nymerïa skrev (18 minutter siden): Hvordan skjer denne kommunikasjonen? Møtes de i en eller annen sammenheng? Eller møtes de for å snakke sammen bare de to? Eller foregår kontakten på sosiale medier? I hovedsak sosiale medier men også at de har avtalt å treffes om han har vært i byen hun bor i ( 2 timer unna). Jeg er (har iallefall ikke) vært redd for fysisk utroskap inntil nå når det plutselig handler om å komme seg ut av det hun er i.. men er det bare noe hun bruker han som en venn til?(hypotetisk spm, vet dere ikke kan svare 100% sikkert 😅) Anonymkode: 153c8...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Har hun ikke venninner da? Tror jeg hadde involvert meg når det er noe. Feks om de skal på kafé, trippe opp med hele familien. Anonymkode: c1c52...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Nei, dette synes jeg ikke er det minste normalt. Personlig hadde jeg tatt alt med venner og familie, og eneste grunnen til at jeg hadde lent meg mot en eks hadde vært i håp om få han tilbake, leve på spenningen osv. Hadde ikke vært noe uskyldig i det rett og slett. Så jeg synes det er dirkete ugreit. Å takle samlivsbrudd bruker man venner til. Ekser kan ikke være slike venner, det går bare ikke, det vil alltid være andre følelser der. Sorry altså. Syns det er minst like ugreit at hvis han syns det er greit og ikke setter foten ned og henviser henne til andre. Synes du er salt for forståelsesfull. Om denne dama har NULL andre venner i verden, så får hun heller snakke med deg da - enn med han. Hvis du har så mye sympati for henne om hun er helt alene i verden. Evt får hun komme og snakke med dere sammen begge to. Anonymkode: e9a43...bdb 2 2
Duff Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Jeg hadde fått litt dårlig smak i munnen, det er unødvendig å gå til en opptatt eks slik. Hvis hun sliter så veldig bør hun snakke med sine venner eller en proff terapeut. 6 3
Nymerïa Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): I hovedsak sosiale medier men også at de har avtalt å treffes om han har vært i byen hun bor i ( 2 timer unna). Jeg er (har iallefall ikke) vært redd for fysisk utroskap inntil nå når det plutselig handler om å komme seg ut av det hun er i.. men er det bare noe hun bruker han som en venn til?(hypotetisk spm, vet dere ikke kan svare 100% sikkert 😅) Anonymkode: 153c8...8c5 Hva synes mannen din om dette generelt? Stiller han opp for å være grei eller gir det han noe? Og hadde han syntes det var greit om du brukte så mye krefter på en eks? Hvis du spør han om det sier han muligens at han ikke ser problemet men det er kanskje fordi han vet at du ikke kommer til å gjøre det uansett så da kan han liksom være storsinna. Men tror du det hadde vært greit for han med den typen samtaler med en eks? 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Jeg ser ikke helt problemet , men så kan man i min verden være gode venner med eksen da Anonymkode: 7de94...72f 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 Jeg hadde sagt ifra. »Snakk gjerne med en venn om råd, men ikke eksen. Og jeg vil ikke hun kontakter deg heller». Anonymkode: 2023d...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Vedkommende fisker kanskje litt etter oppmerksomhet og kjærlighet. Jeg har en bekjent av oss var tidligere på en måte røpet at han var interessert i meg og jeg lurer fortsatt på om han er litt interessert. Ofte har jeg lurt på om han finner på ærender for å komme og besøke oss. Da er det ting han trenger opplysninger om etc. Eller han har en gave til min mann som en utenlandsk ølflaske som han skal levere. Eller så er han bare ensom og selskapssyk i og med at han er singel ungkar. Anonymkode: 2d45e...316 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Jeg er vanligvis en sjalu person men dette tilfellet hadde jeg godtatt. Han har vært hennes nærmeste i 11 år av livet og er sikkert fortsatt hennes nest nærmeste av motsatte kjønn. Man kan ikke snakke så mye med broren sin eller faren sin om forholdstips og jeg kan skjønne henne som kvinne at hun har behov for råd og forhøre seg med andre menn om ting er normal oppførsel fra menn. Hun har det vanskelig nå, så lenge støtten kun pågår for en kort periode nå og kontakten ikke vedvarer til "hei hvordan går det" i lengden så hadde jeg faktisk godtatt det. Så lenge du får tilgang til å se kommunikasjonen mellom de og all flørting er utelukket. Anonymkode: 9739f...f3f 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 Jeg hadde ikke hatt problemer med dette, men her er man jo veldig forskjellige. Gjør dette deg utrygg, ville jeg snakket med mannen om det. Anonymkode: 14f5c...a99
PM75 Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Nei, det hadde jeg ikke synes noe om. Hadde det vært en felles venn, hadde det vært greit. Men en eks som er i skilsmisseprosess.. Jeg synes det er veldig rart om hun ikke har venninner hun kan prate med om dette. For meg virker det litt kalkulert å prate med mannen din. 1
frøkna Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 Får inntrykk av at begge to får en dragning mot hverandre når det er problemer med sitt forhold. Spesielt når han har kontaktet henne når dere har hatt problemer. Jeg hadde ikke likt det. 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Hvem gikk fra hvem i din mann og hans eks sitt forhold da? Om hun gikk fra han ville jeg vært urolig. Om han gikk fra henne ville jeg slappet av. Anonymkode: 7c1ec...668
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 Jeg vet ikke hva jeg hadde tenkt og følt om det var min mann som hadde en slik kontakt med en eks, jeg tviler på at jeg hadde likt det, men det er pga eksen. Hun tok "helt fyr" når han ble sammen med meg, hun gjorde alt for å ødelegge og få han tilbake, og da mener jeg virkelig alt.. Men hadde de hatt en ok og vennskapelig tone i etterkant, så kunne jeg nok levd med at de snakket litt sammen, så lenge mannen hadde vært helt åpen om alt til meg. Men, hadde det virket som at det utviklet seg, at hun tok mer og mer kontakt, kanskje trengte hjelp til diverse - nå når hun var blitt alene, da hadde jeg forventet at mannen trakk seg unna og ikke latt henne tro at hun kunne jobbe seg inn hos han. Har du noe kontakt med eksen hans? Eller treffer han henne alene, om han i det hele tatt treffer henne da? Anonymkode: a4671...b11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): så kanskje må jeg se forbi at de er ekser og tenke på henne som en venn uten mer dikkedarier? Anonymkode: 153c8...8c5 Ja👌🏼 Anonymkode: ab5c0...ee2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 Fascinerende hvor mange på KG som ikke har et ryddig og godt vennskap med noen, fordi de tidligere var kjærester. Enda mer fascinerende hvor mange på KG som samtidig ikke hadde «akseptert» at kjæresten hadde det😂 Er det virkelig så mange usikre og sjalu folk her? Dette gjenspeiler på ingen måte det virkelige liv. Både meg selv, min samboer, mine skilte foreldre og mange i vennekretsen har gode vennskap med tidligere kjærester. Dette er helt normalt for voksne, normale mennesker. Anonymkode: ab5c0...ee2
Hippogriff Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 Ville ikke hatt problemer med det du beskriver her. Bortsett fra at han har snakket med henne om problemer i forholdet deres. Det ville jeg blitt forbannet av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå