AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Jeg følger litt med på diskusjonene rundt ulik sexlyst mellom partnere og hvordan endre på dette. Enkelte hevder at sex avler sex, og man må bare hive seg uti det og ha mye sex, selv om man kanskje ikke er helt tent i starten. Med dette så skal sexlysten komme sigende. Andre hevder hardnakket at man aldri må presse seg selv til å ha sex når man ikke selv har lyst. Jeg vet ikke hva som er rett eller galt, men sannsynligvis finnes ingen fasit. Men jeg undrer meg på en ting: hvorfor er det så galt å strekke seg ekstra, for å oppnå noe viktig og positivt sammen med sin partner? Jeg forutsetter da at dette er et stabilt forhold hvor man er trygge på hverandre. I Kompagni Lauritsen får vi jo vite at den viktigste kilden til egen utvikling og vekst er å presse seg selv gjennom situasjonen som er beheftet med frykt. Face your fears - som det heter. Hvorfor skal vi være så tandre på det når det kommer til sex? Er det "verre" med sex enn med dine andre intense frykter? Er sex helligere enn alle andre frykter? Anonymkode: 62a0b...3bf
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Jeg tror man må skille mellom der lysten er til stede, men man prioriterer ikke sex pga. sliten, husvask, unger, jobb, trening etc., og der lysten er helt fraværende. Jeg tenkte også at sex avler sex og presset meg, men for min del ble det en ond sirkel der jeg til slutt ikke klarte å ha sex med ham over hode, og heller ikke annen kos fordi det kunne lede til sex. Det vi burde gjort (i følge terapeut) var å ta sex av bordet for en stund (si to mnd.) og få tilbake klemmer, sitte nært, ligge inntil osv., uten at sex var lov, selv når begge ville. Når man kan ha fysisk kontakt igjen uten å være «redd» for at det forventes sex så kan man kanskje finne tilbake lysten. Det kom for sent for vår (min) del, jeg endte opp med å gå. Jeg har ikke vært i et fast forhold siden, orker ikke tanken på at noen skal forvente sex når jeg ikke har lyst. Har et par ff, det holder. Anonymkode: 1f9ed...678 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det kom for sent for vår (min) del, jeg endte opp med å gå. Jeg har ikke vært i et fast forhold siden, orker ikke tanken på at noen skal forvente sex når jeg ikke har lyst. Har et par ff, det holder. Anonymkode: 1f9ed...678 Du er i et parforhold hvor du ikke orker sex, men har 2 fuck friends? Hæ? Anonymkode: 62a0b...3bf 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du er i et parforhold hvor du ikke orker sex, men har 2 fuck friends? Hæ? Anonymkode: 62a0b...3bf Hvordan er leseferdigheter dine? Hun VAR i et forhold, som tok slutt, NÅ har hun ff. Anonymkode: f26ac...22d 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Det finnes ikke en fasit. Det er mange ulike grunner til at man kan ha mindre lyst. Noen ganger er det til og med symptom på sykdom (fysisk eller psykisk). Man må nesten forsøke være ærlig med seg selv og spørre hvorfor man ikke har lyst. Hva ER problemet. Er det tidligere ekle sexopplevelser som gav sjokk? Er det mindre følelser for mannen? Føler man at man har blitt styggere og mindre attraktiv selv? Osv Anonymkode: b3d01...427 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg følger litt med på diskusjonene rundt ulik sexlyst mellom partnere og hvordan endre på dette. Enkelte hevder at sex avler sex, og man må bare hive seg uti det og ha mye sex, selv om man kanskje ikke er helt tent i starten. Med dette så skal sexlysten komme sigende. Andre hevder hardnakket at man aldri må presse seg selv til å ha sex når man ikke selv har lyst. Jeg vet ikke hva som er rett eller galt, men sannsynligvis finnes ingen fasit. Men jeg undrer meg på en ting: hvorfor er det så galt å strekke seg ekstra, for å oppnå noe viktig og positivt sammen med sin partner? Jeg forutsetter da at dette er et stabilt forhold hvor man er trygge på hverandre. I Kompagni Lauritsen får vi jo vite at den viktigste kilden til egen utvikling og vekst er å presse seg selv gjennom situasjonen som er beheftet med frykt. Face your fears - som det heter. Hvorfor skal vi være så tandre på det når det kommer til sex? Er det "verre" med sex enn med dine andre intense frykter? Er sex helligere enn alle andre frykter? Anonymkode: 62a0b...3bf For det første så er jo frykt og lyst noe helt forskjellige ting. Jeg tenkte at sex avler sex tidligere men nå tenker jeg at det er ikke nødvendigvis så enkelt og passer ikke for alle. Tror det er helt avhengig den enkelte person og situasjon. Men ja mer nærhet, klemmer, kysser, gammel hederlig romantikk og avlastning i hverdagen tror jeg definitivt kan øke lysten i mange forhold. Men hvis det er helt tørt der nede så er det ikke så deilig å ha sex. Å føle at kroppen sin kun er for nytelse for den andre personen er ikke så heldig. Jeg kan "ofre" meg noen ganger til mannen, men jeg tenner fortsatt på han, har kanskje 30% lyst samtidig som jeg kunne godt gå uten sex den gangen, men det gjør meg ikke noe vondt å ha sex de gangene. Hodet er kanskje ikke på plass helt men det er greit. Samme med han. For oss hadde det fungert med mer sex for å avle sex. Anonymkode: f26ac...22d 1
Isambard Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Jeg tror ikke det finnes ett svar som passer for alle. Jeg tror mange baserer alt på egen erfaring og egne kjepphester. Ingen bør presse seg til sex, men noen trenger å sette av mer til og energi til forholdet. Ikke prioritere alt annet foran alltid, enten det er jobb, fester trening eller SOME. Hvis man blir kåt når man begynner å kose så er det ok. Hvis man gjennomfører hele greia uten å ha lyst så bør man la være.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er i et parforhold hvor du ikke orker sex, men har 2 fuck friends? Hæ? Anonymkode: 62a0b...3bf Heia dagens samfunn!!! :-) Anonymkode: f342d...1c2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror man må skille mellom der lysten er til stede, men man prioriterer ikke sex pga. sliten, husvask, unger, jobb, trening etc., og der lysten er helt fraværende. Jeg tenkte også at sex avler sex og presset meg, men for min del ble det en ond sirkel der jeg til slutt ikke klarte å ha sex med ham over hode, og heller ikke annen kos fordi det kunne lede til sex. Det vi burde gjort (i følge terapeut) var å ta sex av bordet for en stund (si to mnd.) og få tilbake klemmer, sitte nært, ligge inntil osv., uten at sex var lov, selv når begge ville. Når man kan ha fysisk kontakt igjen uten å være «redd» for at det forventes sex så kan man kanskje finne tilbake lysten. Det kom for sent for vår (min) del, jeg endte opp med å gå. Jeg har ikke vært i et fast forhold siden, orker ikke tanken på at noen skal forvente sex når jeg ikke har lyst. Har et par ff, det holder. Anonymkode: 1f9ed...678 Jeg er også der. Presset meg til sex fordi det gjør man jo for partneren. Nå makter jeg det ikke, og har ikke klart å ta på han på mange måneder, kanskje år. Vi driver mer og mer fra hverandre, tross mange gode råd om å legge vekk sexen en periode, kun ta på for klemmer etc. Det går ikke i det hele tatt, jeg makter han ikke. Jeg tror det kun går på han dessverre, for andre kan jeg fint gi en klem, og jeg har til og med kjent på lyst overfor en annen mann. Men så var det dette med å rive i sund familien da… Anonymkode: 79120...949 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): . Presset meg til sex fordi det gjør man jo for partneren. Anonymkode: 79120...949 Heldigvis virker det som om fler og fler er opplyste nok til å vite at det er ødeleggende og destruktivt. Anonymkode: f21d6...081 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor skal vi være så tandre på det når det kommer til sex? Er det "verre" med sex enn med dine andre intense frykter? Er sex helligere enn alle andre frykter? Anonymkode: 62a0b...3bf Er det virkelig et utbredt problem at mange ikke ønsker mer sex, fordi de er redd for sex? Jeg tror frykt for sex hos mennesker som har sex, men ikke vil ha mere sex gjelder 1 promille, maks. Anonymkode: f21d6...081 1
Frkego Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Jeg er av den oppfatning at sex avler sex, ene alene av at det er slik hos oss. Jeg mener likevel ikke at man skal presse seg til å ha sex når man ikke vil. Det man bør gjøre er å arbeide med seg selv og sin egen sexlyst hvis den er fraværende. Finne tilbake til lysten og kåtskapen. For noen er det å fjerne sex helt løsningen. For andre er det å leke med seg selv og finne tilbake til sin egen nytelse. Noen trenger avsatt tid med partneren. Være nakne sammen. Dra på date. Massere hverandre. Altså, her er det ingen fasit. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 10 minutter siden, Frkego said: Jeg er av den oppfatning at sex avler sex, ene alene av at det er slik hos oss. Jeg mener likevel ikke at man skal presse seg til å ha sex når man ikke vil. Det man bør gjøre er å arbeide med seg selv og sin egen sexlyst hvis den er fraværende. Finne tilbake til lysten og kåtskapen. For noen er det å fjerne sex helt løsningen. For andre er det å leke med seg selv og finne tilbake til sin egen nytelse. Noen trenger avsatt tid med partneren. Være nakne sammen. Dra på date. Massere hverandre. Altså, her er det ingen fasit. Hos oss stemmer det, i den forstand at vi er enige om at vi er gode i senga sammen og jevnt over har veldig mye god sex, og at det betyr noe veldig positivt for oss er trolig, siden vi aldri har hatt en "tørke" på 16 år. Jevnlig god sex gjør mye for å holde lysten oppe. Hennes spesielt...jeg har selv "kronisk lyst"... En uke uten sex minst et par ganger har bare skjedd ved alvorlig sykdom eller den ene bortreist. 2-4 ganger i uka er normalt for oss. Men mer enn det blir fort mer enn hun føler for. Så vi har litt ulik lyst likevel. Jeg ville gjerne hatt sex hver dag, mens det syns hun ville blitt stress. Hun behøver litt mer opphold mellom hver gang enn meg, og det har vi aldri greid å forandre på. Like vilt glad i sex som meg er hun bare ikke, men jeg burde ikke klage. Vi holder på lenge hver gang og har derfor sex omtrent 4-5 timer pr uke tilsammen. Mer tid enn vi bruker på mye annet, så det blir jo prioritert tross alt. Hadde vi hatt sex hver dag og 20 minutter hver gang hadde vi jo hatt mye mindre sex, i grunnen. Av forskjellige grunner er ikke kjappiser helt vår greie. Men vi dyrker sex for nærhet og nytelse mer enn for kjapp tilfredsstillelse. Det passer oss begge best. Jeg er litt sånn "mye vil ha mer", hun er mer sånn "mer enn dette blir i meste laget". Jeg må bare innse at det er og blir sånn at vi har eksakt så mye sex som hun kan ha glede av, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 36c63...709
Frkego Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hos oss stemmer det, i den forstand at vi er enige om at vi er gode i senga sammen og jevnt over har veldig mye god sex, og at det betyr noe veldig positivt for oss er trolig, siden vi aldri har hatt en "tørke" på 16 år. Jevnlig god sex gjør mye for å holde lysten oppe. Hennes spesielt...jeg har selv "kronisk lyst"... En uke uten sex minst et par ganger har bare skjedd ved alvorlig sykdom eller den ene bortreist. 2-4 ganger i uka er normalt for oss. Men mer enn det blir fort mer enn hun føler for. Så vi har litt ulik lyst likevel. Jeg ville gjerne hatt sex hver dag, mens det syns hun ville blitt stress. Hun behøver litt mer opphold mellom hver gang enn meg, og det har vi aldri greid å forandre på. Like vilt glad i sex som meg er hun bare ikke, men jeg burde ikke klage. Vi holder på lenge hver gang og har derfor sex omtrent 4-5 timer pr uke tilsammen. Mer tid enn vi bruker på mye annet, så det blir jo prioritert tross alt. Hadde vi hatt sex hver dag og 20 minutter hver gang hadde vi jo hatt mye mindre sex, i grunnen. Av forskjellige grunner er ikke kjappiser helt vår greie. Men vi dyrker sex for nærhet og nytelse mer enn for kjapp tilfredsstillelse. Det passer oss begge best. Jeg er litt sånn "mye vil ha mer", hun er mer sånn "mer enn dette blir i meste laget". Jeg må bare innse at det er og blir sånn at vi har eksakt så mye sex som hun kan ha glede av, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 36c63...709 Her er vi begge «mye vil ha mer» i perioder. Når vi begge er der blir det fort flere runder hver dag. Så er det perioder hvor han har mest lyst og perioder jeg har mest lyst. Jevnt over er vi vel ganske like i lyst. Eneste tørken vi har hatt på over 15 år er de første ukene etter fødsler og hvis vi har vært borte fra hverandre. God og gjensidig sex er så absolutt viktig for forholdet vårt, så vi etterstreber er godt og aktivt sexliv begge to ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 De periodene dama har slitt litt med lysten, så vet vi godt begge to at lysten kommer når vi er igang, så da kan vi fint starte uten at lysten egentlig ikke er der. Men folk er nok veldig forskjellig her, her blir det fort mye vil ha mer, og at vi bare må innse at lysten ikke nødvendigvis er der fra starten, men hun angrer aldri etterpå, da er hun blid og fornøyd Anonymkode: 4665b...322
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Frkego skrev (1 time siden): Jeg er av den oppfatning at sex avler sex, ene alene av at det er slik hos oss. Er nok helt individuelt, og tviler selvfølgelig ikke på dine erfaringer. Våre erfaringer er motsatt. Vi har sex 2-3 ganger i året. Da vi har sex, er det awsome. Men det får oss ikke til å ha lyst noe oftere av den grunn😊 Anonymkode: f21d6...081
Andro Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 Mye seksuell aktivitet avler mer seksuell lyst når sexen oppleves som fin og god, og begge er opplagt til å ha det. Man lengter tilbake til det. Når sexen er dårlig, partneren ikke lenger er tiltrekkende, forholdet skranter eller man ikke er i form, da svikter lysten Å ha sex likevel kan ødelegge sexlivet totalt - for godt. Gi hverandre tid og rom, og vær ærlig på hvorfor du ikke har lyst. Hør på hverandre, og ta det på alvor. Vil man ha bedre sexliv og mer puling må man holde både forholdet, seg selv og kreativiteten i orden. Om man sier fra om noe som ikke er greit, og partneren ikke er lydhør så skaper man problemer. Ingen skal ha sex når de ikke har lyst selv. Det er et overgrep mot deg selv, der du ikke tar vare på dine egne behov og grenser. Men om du ikke har lyst må du være åpen mot partneren din om hvorfor det skurrer, slik at det er mulig å rette opp i det som ikke fungerer eller ta hensyn til det du sliter med. Jeg har hatt mye lyst på en partner som ikke lenger hadde like mye lyst som meg, men som ikke klarte å snakke om det. Det var sårt å bli utestengt. Jeg har også mistet lysten på en som ikke tok signalene mine alvorlig, og jeg begynte å grøsse når han tok på meg. Når han ikke endret det jeg reagerte på når jeg sa fra, så var det en ting å gjøre: Avslutte forholdet. Ingen skylder andre sex. Ingen har krav på sex. Er man misfornøyd så kan man ikke klage over at partneren ikke har lyst, og pushe fram sex. Man må heller gå. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Mye seksuell aktivitet avler mer seksuell lyst når sexen oppleves som fin og god, Snakker du om deg personlig nå? Eller i generelle termer? for meg er det ikke sånn. Jeg har fantastisk sex når jeg har sex, men får ikke noe oftere lyst av den grunn. Anonymkode: f21d6...081
Andro Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakker du om deg personlig nå? Eller i generelle termer? En generell term, men for meg er det også slik. Ingen "hovedregel" treffer alle 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg følger litt med på diskusjonene rundt ulik sexlyst mellom partnere og hvordan endre på dette. Enkelte hevder at sex avler sex, og man må bare hive seg uti det og ha mye sex, selv om man kanskje ikke er helt tent i starten. Med dette så skal sexlysten komme sigende. Andre hevder hardnakket at man aldri må presse seg selv til å ha sex når man ikke selv har lyst. Jeg vet ikke hva som er rett eller galt, men sannsynligvis finnes ingen fasit. Men jeg undrer meg på en ting: hvorfor er det så galt å strekke seg ekstra, for å oppnå noe viktig og positivt sammen med sin partner? Jeg forutsetter da at dette er et stabilt forhold hvor man er trygge på hverandre. I Kompagni Lauritsen får vi jo vite at den viktigste kilden til egen utvikling og vekst er å presse seg selv gjennom situasjonen som er beheftet med frykt. Face your fears - som det heter. Hvorfor skal vi være så tandre på det når det kommer til sex? Er det "verre" med sex enn med dine andre intense frykter? Er sex helligere enn alle andre frykter? Anonymkode: 62a0b...3bf Du har kanskje ikke opplevd de negative følelsene på kroppen når man gjør dette. I mitt personlige tilfelle, var ikke sex for meg, gråt, følte meg fulstendig hul innvendig, følte meg skitten, tenkte jeg aldri ville kjenne en pikk i meg igjen. Det var ikke et utgangspunkt hvor jeg var i stand til å strekke meg, kroppen strittet imot å det var ingenting å finne av lyst i det å være nær partner da Anonymkode: 5dc67...5a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå